Maserati se snaží zachránit. Budoucí modely chce vyvíjet s Alfou Romeo
Koncern Stellantis, pod který spadá 14 značek, dnes není v nejlepší formě. Prodeje a zisky padají, přechod na elektromobilitu se příliš nedaří, a nejzoufalejší situace je u dvou italských značek, které mají patřit mezi to nejlepší, co Stellantis umí.
Prémiová Alfa Romeo a luxusní Maserati bojují s nízkými prodeji a ztrátami už dlouho, ale poslední roky je situace vyloženě kritická. Maserati loni padly prodeje o 57 % na 11.300 aut, zatímco Alfa spadla o 10 % na 45.519 kusů. Alfě letos pomáhá novinka Junior; Maserati však má jen tři silniční modely a jejich varianty, a žádný zcela nový se letos nechystá. Uvedena měla být elektrická verze MC20, která však byla zrušena. Údajně pro nezájem potenciálních zákazníků...
Jediným „masovým“ modelem v nabídce je tak SUV Grecale. Nové Levante se má podle současných plánů objevit v roce 2027 a Quattroporte ještě o rok později. Značka z Modeny by při jejich vývoji ráda přivítala pomoc od jen 265 km vzdálené Alfy Romeo z Turína. Přiznal to Santo Filici, který má pozici CEO v obou značkách, a plán je prý již vytvořen. Jen se čeká na schválení od Stellantisu, ke kterému by mělo dojít někdy po příchodu nového CEO Antonia Filosy, což je plánováno na 23. června.
Filici řekl australským novinářům, že Alfa Romeo a Maserati budou spolupracovat na vývoji nových automobilů. Spojení obou automobilek podle něj není na pořadu dne, protože obě zaujímají různé pozice v rámci Stellantisu. Alfa je prémiová, zatímco Maserati je luxusní. Přesto se očekává, že obě společnosti spojí síly jiným způsobem, aby snížily náklady „nalezením synergií, kde je to možné“. Kromě vývoje a sdílení platforem, to může být také vzájemné využití továren, ale i distribuční sítě.
Ani u Alfy ale vývoj novinek neprobíhá bez problémů. Uvedení nového Stelvia a Giulie bylo údajně odloženo, protože nakonec nemá jít pouze o elektrické verze, ale objeví se i varianty se spalovacími motory. To také nedávno potvrdil Santo Filici, který zmínil i příchod spalovacích modelů s přídomkem Quadrifoglio.
Spolupráce mezi oběma značkami probíhala i dosud, pod dřívějším koncernem FCA byly ostatně obě značky sloučené do jedné skupiny, ke které se později přidal i Abarth. Maserati Grecale využívá platformu Giorgio, kterou získalo od Alfy, a také sdílí část techniky. Sporťák Alfa Romeo 33 Stradale zase stojí na základě Maserati MC20, které samo mělo být původně Alfou, a využívá její techniku. U Alfy se také spekuluje o využití šestiválce Nettuno v budoucích modelech Stelvio nebo Giulia.

Zdroj: Drive.com.au, zdroj foto: Maserati, zdroj videa: Auto.cz