Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Leaf oficiálně: Z elektrické legendy je SUV s dojezdem přes 600 km

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
37 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Třetí generace jednoho z nejprodávanějších elektrických aut historie se z hatchbacku mění v SUV s velmi příjemným dojezdem na jedno nabití.

Ještě před Teslou světovému trhu s elektrickými auty kraloval Nissan. Jeho hatchback Leaf totiž demokratizoval lokálně bezemisní pohon a díky relativně nízké ceně ho přiblížil širokým vrstvám. I proto se od roku 2010 ve dvou generacích celosvětově prodalo okolo 700 tisíc exemplářů Nissan Leaf, jehož sláva začala postupně upadat. Nové, v pořadí již třetí vydání ovšem míří do stále populárnějších vod kompaktních SUV, v nichž je i navzdory stále tvrdší konkurenci dost místa na slunci.

Design novinky není už žádným tajemstvím. Ostatně o leafu jsme psali před necelým týdnem. Vůz stojí na platformě AmpR Medium (CMF-EV), kterou využívá také větší Nissan Ariya či Renault Scenic. Místo pětidveřového hatchbacku návrháři v globálním designérském studiu Nissanu v japonském Atsugi nakreslili přitažlivější karoserii s rychle klesající linií střechy, která spadá do segmentu crossoverů a SUV.

Do zavazadelníku o objemu 437 litrů se dostaneme elektricky ovládanými pátými dveřmi s decentní odtrhovou hranou. Nechybí panoramatická střecha se zatemněním, jež prosvětluje prostorný interiér.

Podle poslední módy jsou kola spíše větší (standardem jsou 18palcové ráfky), zaujmou ovšem relativně úzké základní pneumatiky o šířce 195 milimetrů, které ovšem mají nižší odpor, tudíž je s nimi Nissan Leaf teoreticky efektivnější. Na výběr budou i širší osmnáctky s 215 mm a devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami 235/45.

Ačkoliv je nový Nissan Leaf příbuzný třeba se zmíněným Renaultem Scenic, nabídne zcela jiné kapacity trakčního akumulátoru. Základní provedení totiž dostalo baterie s využitelnou kapacitou 52 kWh s teoretickým maximálním dojezdem až 436 kilometrů. Alternativou je model se 75 kilowatthodinami, s nímž na jeden zátah zvládnete až 604 kilometrů.

Video placeholder
Nový Nissan Leaf (2025) • Zdroj: Nissan

Maximální výkon elektromotoru dosahuje 160 kilowattů, točivý moment činí 355 Nm. Nová jednotka vedle samotného motoru obsahuje také reduktor a střídač. Ve srovnání s pohonem v předchozím Nissanu Leaf je pohon o 10 % menší. Leaf jako první dostane aktivní tepelný management baterie, využívající chladicí kapalinu. Nejvyšší dobíjecí výkon dosahuje 150 kW, přičemž za ideálních podmínek při 130 km/h novinka zvládne až 330 kilometrů.

Elektrický nissan je vybaven funkcemi V2L, díky níž lze skrze nabíjecí port napájen menší elektrické přístroje o výkonu až 3,6 kW, a V2G, v jejímž rámci může leaf fungovat jako dodatečný zdroj energie. Elektřinu totiž umí ze sítě nejen „sosat“, ale také posílat zpět.

Vůz je vybaven spoustou moderních jízdních a bezpečnostních asistentů. Díky balíčku ProPilot s propojením s navigací vůz s aktivovaným adaptivním tempomatem umí přizpůsobit rychlost zatáčkám a aktuálním rychlostním limitům. Sílu rekuperace si řidič může nastavit pomocí pádel pod volantem, přičemž nechybí ani možnost řízení jedním pedálem a adaptivní stupeň rekuperace podle provozu před vozem.  Ve výbavě najdeme též panoramatické parkování s osmi kamerami a funkci tzv. průhledné kapoty, díky níž máte lepší přehled o tom, co se děje před vozem.

Displej před řidičem s úhlopříčkou 14,3“ doplňuje shodně velká centrální obrazovka. Multimediální systém na bázi Android Automotive lze díky přístupu od obchodu Google Play rozšiřovat o aplikace třetích stran. Samozřejmostí je vzdálený přístup k vybraným funkcím skrze aplikaci v mobilním telefonu. Audiosystém Bose Personal Plus nabídne reproduktor integrovaný do opěrky hlavy řidiče, podobně to má například nové Audi Q6 e-tron.   

Výroba nového Nissanu Leaf bude probíhat v závodě v britském Sunderlandu, který je klíčovým pilířem iniciativy EV36Zero ohledně nulových emisí a lokalizované výroby elektromobilů včetně dodavatelského řetězce trakčních akumulátorů.

Objednávky budou zahájeny letos na podzim, první vozy k zákazníkům dorazí na jaře roku 2026.

Zdroj: Nissan, video: Nissan