Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Bez Econic Euro 6: Několik variant

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Zúčastnili jsme se světové premiéry speciálního nízkonástupního vozidla Mercedes-Benz Econic s motorem OM 936 Euro 6.

Novou techniku nízkonástupního vozidla provází změna tváře ve stylu celé rodiny nákladních vozidel stuttgartské značky. Masivnější nárazník a pozměněná mřížka chladiče jasně odkazují na poslední vydání řad Atego přes Antos a Arocs až po vlajkovou loď Actros. Přibyly také LED diody ve standardu pro denní svícení.

V kabině jsme našli multifunkční volant známý z konvenčních užitkových vozů německé značky. Neviditelná změna nastala v silnější izolaci kabiny i tunelu pro motor. Šestiválec bude v Econiku nabízen se základní výkonem 220 kW (1200 N.m) nebo zvýšeným na 260 kW (1400 N.m). K dosažení limitu Euro 6 slouží kombinace recirkulace výfukových plynů EGR, filtru pevných částic DPF a selektivní katalytické redukce SCR. Jelikož se kvůli EGR zvýšily požadavky na chlazení, dostal Econic Euro 6 přídavný chladič na levé straně podvozku hned za kabinou.

Hnací řetězec obsahuje automatickou převodovku Allison, protože Econic s nízkým nástupem směřuje zejména do komunálních služeb s velmi častým zastavováním a rozjížděním se. Převodovka obdržela nový software vyvinutý na míru charakteristice točivého momentu motoru OM 936. Výrobce slibuje ve srovnání se stávajícím provedením Euro 5 úsporu paliva ve výši až čtyř procent. Provozující firma má také ušetřit až čtyřicet procent činidla AdBlue.

Econic určený zejména k nástavbám pro svoz komunálního odpadu vykazuje stejnou užitečnou hmotnost jako předchůdce. Mercedes-Benz toho dosáhl odlehčením rámu i podvozku. Vozidlo se již začalo vyrábět a zpočátku bude k dispozici v konfiguracích náprav 4x2, 6x4 a 6x2/4. Práci řidiče při pohybu v městských uličkách usnadní elektrohydraulický posilovač řízení. Dvou- i třínápravové podvozky se budou prodávat s rozvory 3450 až 5700 mm. Nízkonástupní kabina s jediným schůdkem může být buď vysoká s vnitřní světlostí 1745 mm, nebo nízká (1295 mm).

Stejně jako stávající generace bude i nová k dostání s alternativním pohonem na zemní plyn. Ten přináší nejen ještě ekonomičtější provoz, ale díky nižší hlučnosti se výborně hodí k nočnímu svozu odpadu ve velkých městech.

Ladislav Černý
Diskuze (0)