Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Microcar M.GO electric - pomalu, ale za 80 euro centů na 100 km

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Rychle se rozvíjející odvětví moderních způsobů uchovávání elektrické energie pomohlo značce Microcar k jednomu z prvních sériových elektromobilů současnosti.

Dvě specializované firmy Automobiles Ligier a Microcar letos v létě oznámily, že se spojí a vytvoří společně podnik, který ovládne evropský trh malých automobilů, k jejichž řízení není třeba vlastnit řidičské oprávnění. Tak se také stalo a v Paříži se obě automobilky již prezentovaly na společném stánku.

Rychle se rozvíjející odvětví moderních způsobů uchovávání elektrické energie pomohlo značce Microcar k jednomu z prvních sériových elektromobilů současnosti. V Paříži se světu poprvé ukázal Microcar M.GO Electric, který by se měl začít prodávat ve druhém čtvrtletí roku 2009.

Podobně jako v případě dalších výrobků této firmy jsou připraveny verze, k jejichž řízení není třeba řidičské oprávnění i ty, které jezdí rychleji než 45 km/h, ale řidičák už je pak nutný.

Nízké rychlosti jsou pro výdrž nových lithiových akumulátorů vítanou výhodou. Pomalá verze (rychlost omezena na 45 km/h) dokáže na jedno nabití ujet 110 až 150 km. K dispozici jsou dvě motorizace, obě se 4kW elektromotorem, avšak s odlišnými výkony a kapacitami akumulátorových sad. Jmenovité napětí obou činí 72 V, výkon 9,2 resp. 12,1 kW, kapacita 120 Ah resp. 168 Ah, doba nabíjení 3,6 resp. 4,4 hodiny, hmotnost aku-sady 120 kg resp. 170 kg.

Cena pohybující se kolem 17 tisíc euro je asi o polovinu vyšší než u srovnatelných vozítek se spalovacími motory. Výrobce vyzdvihuje vedle čistého provozu se zvýhodněními na mnoha trzích (ve Francii dostanete od státu bonus 5000 euro!) i nízké provozní náklady. 100 kilometrů vyjde majitele ve Francii při využití zvýhodněných tarifů nočního proudu na 70 až 80 eurocentů.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Související články Microcar
8. 10. 2008 19:33
Yes
Tak takýmto machrom vážne držím všetky palce. :yes: