Microcar/Ligier v Paříži 2008
Dvě specializované firmy Automobiles Ligier a Microcar letos v létě oznámily, že se spojí a vytvoří společně podnik, který ovládne evropský trh malých automobilů, k jejichž řízení není třeba vlastnit řidičské oprávnění
Dvě specializované firmy Automobiles Ligier a Microcar letos v létě oznámily, že se spojí a vytvoří společně podnik, který ovládne evropský trh malých automobilů, k jejichž řízení není třeba vlastnit řidičské oprávnění. Tak se také stalo a v Paříži se obě automobilky již prezentovaly na společném stánku.
M.GO electric
Rychle se rozvíjející odvětví moderních způsobů uchovávání elektrické energie pomohlo značce Microcar k jednomu z prvních sériových elektromobilů současnosti. V Paříži se světu poprvé ukázal Microcar M.GO Electric, který by se měl začít prodávat ve druhém čtvrtletí roku 2009.
Podobně jako v případě dalších výrobků této firmy jsou připraveny verze, k jejichž řízení není třeba řidičské oprávnění i ty, které jezdí rychleji než 45 km/h, ale řidičák už je pak nutný.
Nízké rychlosti jsou pro výdrž nových lithiových akumulátorů vítanou výhodou. Pomalá verze (rychlost omezena na 45 km/h) dokáže na jedno nabití ujet 110 až 150 km. K dispozici jsou dvě motorizace, obě se 4kW elektromotorem, avšak s odlišnými výkony a kapacitami akumulátorových sad. Jmenovité napětí obou činí 72 V, výkon 9,2 resp. 12,1 kW, kapacita 120 Ah resp. 168 Ah, doba nabíjení 3,6 resp. 4,4 hodiny, hmotnost aku-sady 120 kg resp. 170 kg.
Cena pohybující se kolem 17 tisíc euro je asi o polovinu vyšší než u srovnatelných vozítek se spalovacími motory. Výrobce vyzdvihuje vedle čistého provozu se zvýhodněními na mnoha trzích i nízké provozní náklady. 100 kilometrů vyjde majitele při využití zvýhodněných tarifů nočního proudu ve Francii na 70 až 80 eurocentů.
Ondřej Láník