Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi bude stát podvod se spotřebou paliva 11,5 miliardy korun

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Skandál u Mitsubishi se spotřebou paliva narůstá do obludných rozměrů, šetření přineslo další výsledky. Manipulovalo se s údaji celkem u 20 modelů pro japonský trh.

Mitsubishi Motors nepoužívalo skutečné výpočty spotřeby paliva v provozu, ale data falšovalo, automobilka pochopitelně oficiálně uváděla záměrně nižší čísla. Nejdříve ovšem u pouhých čtyř řad. Aférou se sama poškodila a ta stála hlavy špičkových manažerů, prezidenta společnosti Aikawu a jeho zástupce. Oba ze svých funkcí odstoupili. Jenže nyní se ukázalo, že se tak dělo ve větší míře.

Tři diamanty si proto přichystaly kompenzaci ve výši 50 miliard jenů (11,526 miliardy korun), kterou rozdají v tomto fiskálním roce svým klientům. Těm, kteří si koupili nakonec celkem dvacítku modelů během posledních deseti let. Finanční částka na jednoho zákazníka činí podle Osamu Masuka, dočasného šéfa Mitsubishi, v přepočtu až 23 tisíc korun. Majitelé, kteří mají v garážích jeden z pěti modelů, u nichž se sice také manipulovalo s údaji, ale v mnohem menší míře, dostanou necelých 7 tisíc korun.

Skandál se týká hlavně minivozů prodávaných doma, u žádného jiného modelu nabízeného mimo Japonsko nebyly problémy zjištěny, k padělání dat nedošlo. Údaje se nyní přepočítávají, což iniciovalo japonské ministerstvo dopravy, vše bude hotové nejdříve koncem června, ovšem pouze pro aktuální modelovou paletu. U starších, již nevyráběných typů jej nelze provést. I když si vzhledem k evropským metodikám měření spotřeby můžeme myslet svoje, cifry jim odpovídají. Tříčlenná porota celou záležitost stále vyšetřuje a zkoumá, výsledná zjištění uvolní ve zprávě koncem července.

Nissan chce koupit v Mitsubishi podíl, stát se největším akcionářem firmy a nabízí za něj v přepočtu takřka 53 miliard korun. Finanční operace je nutná, protože jinak by konkurent se třemi diamanty mohl padnout. Nejen domácí, ale i ostatní rozvíjející se trhy jihovýchodní Asie jsou pro něj důležité, například Thajsko, Indonésie a Filipíny, tedy pro nás stále dosti exotické země. Nicméně Thajsko je dnes významným výrobcem aut. Nissan dokončí svou kontrolu Mitsubishi v srpnu a konečná dohoda o jeho vstupu by měla být uzavřena letos v říjnu.

Japonské úřady nařídily všem domácím výrobcům, aby se na své metody testování podívali podrobněji. Tři diamanty v tom nejsou rozhodně samy, připomeňme, že chybné používali i u Suzuki.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 22:48
Re: Mickubuší
V pořádku = to akceptuju >:D
17. 6. 2016 22:30
Re: Mickubuší
Ne ti se udáví vwurst klobásy
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 22:05
Re: Mickubuší
Doufám že je pak napodobí management VW >:-[]
17. 6. 2016 21:10
Mickubuší
Jojo to je na harakiri celého managementu. Mají z ostudy saké
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 19:23
To šlo rychle
A vyšlo svym způsobem levně = sem zvědavej jak dlouho se eště bude protahovat Dieselgate a jestli v Evropě dostane VW aspoň symbolickou minipokutu ;-)