Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology představuje alianci a speciály pro Dakar

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Bonver Dakar Project a MKR Technology spolu s holandským týmem Mammoet Rallysport vytváří silné trojkoaliční spojení.

Všechny tři tyto týmy hodlají maximálně využít své zkušenosti získané na okruzích či náročných maratónských tratích v terénu. Severočeská stáj MKR Technology se svým novým projektem MKR Adventure se tentokrát nachází v roli technického partnera obou mezinárodních závodních týmu, podepsaných pod deklarací o vzájemné podpoře při slavné dakarské rallye.

Nikdo z této trojice týmů není na poli motoristického sportu žádným nováčkem. Tým Bonver Dakar Project se připravuje na své třetí vystoupení na nejnáročnější rallye světa a pro jeho šéfa Tomáše Vrátného to bude dokonce čtvrtý dakarský ročník.

MKR Technology těží především z více než dvacetileté zkušenosti konstruktéra Maria Kresse z vývoje okruhových tahačů. Svou dakarskou premiéru si tým odbyl letos v lednu, kdy připravoval motor Aleši Lopraisovi, který se na celkovém šestém místě a se dvěma etapovými vítězstvími stal nejlepším českým zástupcem.

Zatímco pro holandský tým Mammoet Rallysport postavil MKR Technology kompletní dva dakarské kamiony Renault K520 4x4, pro tři závodní speciály Tatra Jamal týmu Bonver Dakar Project byly v židovickém technologickém centru připraveny speciální závodní agregáty. Na jejich vývoji pracoval německý konstruktér Mario Kress primárně s Milanem Holáněm, šéftechnikem týmu Bonver Dakar Project a kopilotem Tomáše Vrátného.

Z technického hlediska dochází při spojení těchto týmů s mezinárodními ambicemi k zajímavému složení techniky. V kopřivnických dílnách týmu Bonver Dakar Project vznikly pod vedením Milana Holáně tři kapotované speciály Tatra Jamal s výkyvnými polonápravami typickými pro kamiony Tatra.

V židovických dílnách Maria Kresse se za poslední měsíce vyrobily zmíněné dva trambusové speciály Renault s pevnými nápravami. S těmi pojedou zkušení holandští piloti týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink a Pascal de Baar. V rámci projektu tak dochází nejenom k zajímavému spojení týmů, ale i přímému porovnání obou koncepcí podvozků.

Data, zkušenosti a ověření prototypových částí obou typů vozidel pak mají navíc dál využívat výrobci sériových nákladních vozidel značek Tatra a Renault Trucks, jejichž stroje jsou základem soutěžních speciálů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)