Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology: Staví se nový závodní tahač

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Severočeský truckracingový tým MKR Technology se připravuje na novou sezónu a staví nový závodní tahač, který doplní trojici loňských speciálu.

Český týmuMKR Technology, plně podporovaný společností Renault Trucks, má za sebou dvě kompletní sezóny. V té loňské jako první tým v historii Mistrovství Evropy trucků do všech závodů nasazoval trojici identických tahačů.

Tato trojice při zastávce Mistrovství Evropy před domácím publikem na autodromu v Mostě předvedla jízdu ve stylu start-cíl a v nedělním pohárovém závodě obsadila stupně vítězů.

Pro letošní sezónu si MKR Technology připravuje novou posilu své závodní stáje a trojici černočervených tahačů doplní čtvrtý. Tým ze severočeských Židovic se tak letos pokusí ještě více narušit početní převahu MANu v seriálu Mistrovství Evropy.

Jméno jezdce, který bude čtvrtý závodní Renault sedlat prozatím zveřejněno nebylo, ale tým již potvrdil, že loňské trio pilotů zůstane beze změn. Do kokpitu usedne česká jednička Adam Lacko, loňský bronzový muž šampionátu, k němu se čtyřkou Němec Markus Oestreich a se šestkou Švýcar Markus Bösiger.

Rouškou tajemství je vedle nasazení čtvrtého jezdce zahaleno i složení dvoučlenných týmů do soutěže o pohár konstruktérů. V loňském roce tým MKR nasadil dva týmy – seniorský MKR Technology s Markusem Oestreichem a Bösigerem a juniorský MKR Team 14 Juniors s Adamem Lackem a Francouzem Janiekem.

V případě techniky se rovněž nemají odehrávat zásadní změny a základem pro závodní tahače MKR Technology je i nadále podvozek vyvinutý na bázi tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytuje maximální výkon 838 kW (1140 k) a točivý moment 5500 Nm. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Mistrovství Evropy trucků: Mistrem je Jochen Hahn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)