Modernizace dálnice D1 pokračuje. Víme, na co si dát pozor.
Po zimní přestávce se na dálnici D1 budeme opět setkávat s množstvím stavebních strojů a dělníků. Práce na modernizaci se totiž naplno rozběhly ve dvou úsecích, kde byla doprava svedena do dvou pruhů v každém směru. Snížení rychlosti na 80 kilometrů v hodině není nic nového, dlouhé kolony však budou vznikat především kvůli rizikové šířce levého jízdního pásu.
Práce probíhají mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (112. – 104. kilometr dálnice) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66). V obou směrech jsou vytyčeny jízdní pruhy o šířce 3,15 a 2,5 metru, což může působit komplikace při nutnosti předjíždění pomalejších účastníků provozu. Zatímco dva osobní automobily se vedle sebe bez větších obtíží vejdou, předjíždět v kopci „dusící“ se kamion je úkon hodný pouze odvážných řidičů. Oba směry jsou totiž odděleny nízkými betonovými svodidly (stejný systém jako v Rakousku a Německu) a přestože je většina panelů opatřena bezpečnostními odrazkami, některé z nich nejsou v noci prakticky vůbec vidět.
Na možné komplikace je však policie řádně připravena. Jen v úseku mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem „číhá“ šest hlídek a k dispozici je také flotila motocyklů. V případě potřeby se tedy účastníci provozu dočkají pomoci v nejkratším možném čase a výjimkou by nemělo být ani neprodlené trestání rychle či nebezpečně jedoucích automobilů.
Počítat je také třeba s uzavírkou některých dálničních nájezdů. Konkrétně hovoříme o přivaděčích od Jihlavy i Havlíčkova Brodu ve směru na Brno.
Na modernizovaném úseku nejvytíženější české tepny mezi obcemi Psáře a Šternov (kilometr 47 až 41) začaly přípravné práce na střídavý provoz až dnes. S dopravními komplikacemi zde můžeme počítat od 6. dubna.