Hybrid, plug-in nebo diesel? Velká SUV ukazují, jak dnes vypadá rodinný kompromis
Potřebujete velké rodinné auto a rozpočet máte okolo milionu korun? Podívali jsme se na pět větších SUV, která vsadila na mild-hybridy, plug-in hybridy i poctivý diesel. Zjišťovali jsme, co za své peníze dostanete, kdo nabídne sedm míst bez příplatku a s jakým autem vám zůstane i na dovolenou k moři.
Protože vás srovnání středně velkých SUV zaujalo, rozhodli jsme se jít o segment výše. Tady si připravte rozpočet 900.000 Kč, spíše kolem milionu, pokud nechcete odejít s úplným holátkem. Na druhou stranu, tady už v základu dostanete tak solidní výbavu, že mnozí moc příplatků nepřidají. A v některých případech vám ještě zůstanou peníze na moc pěknou dovolenou. Možná i dvě.
V segmentu větších SUV je mild-hybridizace téměř samozřejmostí, ale je zajímavé, že řada zástupců vynechává prostřední úroveň hybridizace a kromě mild-hybridu nabízí rovnou plug-in hybrid. A například korejský zástupce staví základ na velkoobjemovém dieselu. Na manuální převodovku tu už nenarazíte. Z pohledu výbavy bývá samozřejmostí dvouzónová klimatizace, často tři řady sedadel, infotainment s navigací nebo rozšířený balíček bezpečnostních a jízdních asistentů.
Peugeot 5008
Minule jsme začali Peugeotem, tak to uděláme i tentokrát. Stejně jako menší 3008 si jde i 5008 svou vlastní cestou, co se týče motorizací. Vynechává čistě spalovací variantu a začíná rovnou mild-hybridním tříválcem o objemu 1.2 litru s výkonem 107 kW a točivým momentem 230 Nm. Ten startuje na 865.000 Kč, ale je na zváženou, jestli pro tak velké auto stačí, zvláště když máte třeba čtyřčlennou rodinu. Alternativou je rovnou plug-in hybrid za 1.125.000 Kč nabízející výkon 143 kW. Pak tu jsou ještě elektrické verze. Slabší se 157 kW má baterii s kapacitou 73 kWh a dojezdem 497 km, silnější s 97 kWh akumulátorem ujede 664 km. Cenově vycházejí na 1.215.000 Kč a 1.325.000 Kč.
Co se týče výbavy, potěší dvouzónová klimatizace s výdechy pro druhou řadu, bezklíčkový přístup a startování, posuvná zadní lavice, ortopedické sedadlo řidiče s elektrickým nastavením a manuálním prodloužením sedáku, vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent s kamerou a infotainment se zrcadlením telefonů a osmi uživatelskými profily. Dvoumístná lavice ve třetí řadě je bez příplatku.
| Srovnání zástupců segmentu D-SUV na českém trhu | |||
| Peugeot 5008 | Škoda Kodiaq | Nissan X-Trail | |
| Typ motoru | Hybrid 145 e-DCS6 | 1.5 TSI m-HEV | 1.5 VC-T mHEV 2WD, |
| Objem motoru [cm3] | 1.199 | 1.498 | 1.497 |
| Výkon [kW] | 107 | 110 | 120 |
| Točivý moment [Nm] | 230+51 | 250 | 300 |
| Zrychlení z 0-100 km/h [s] | 11,3 | 9,7 | 9,6 |
| Maximální rychlost [km/h] | 198 | 207 | 200 |
| Převodovka | Automatická | Automatická | Automatická |
| Poháněná kola | Přední | Přední | Přední |
| Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] | 5,6 | 6,-6,5 | 6,9-7,3 |
| Vnější rozměry [mm] | 4.791/1.895/1.694 | 4.758/1.864/1.679 | 4.680/1.840/1.725 |
| Rozvor [mm] | 2.901 | 2.789 | 2.705 |
| Zavazadlový prostor [l] | 916 | 910 | 585 |
| Provozní hmotnost [kg] | 1.700 | 1.663 | 1.664 |
| Základní cena [Kč] | 865.000 | 995.000 | 879.990 |
Škoda Kodiaq
Není překvapením, že tomuto segmentu vévodí domácí Škoda Kodiaq. Ta je dostupná od 995.000 Kč ve výbavě Selection s mild-hybridním čtyřválcem TSI o objemu 1.5 litru a výkonem 110 kW. Podobně jako Peugeot nabízí rovnou plug-in hybrid se 150 kW a dojezdem v elektrickém režimu přes 100 km. Ten startuje na 1.175.000 Kč. Na závěr tu máme osvědčené benzinové a naftové dvoulitry s výkony od 110 do 150 kW a cenovkami od 1.070.000 Kč do 1.215.000 Kč. Výkonnější motorizace jsou navíc spojené s pohonem všech kol včetně sportovního Kodiaqu RS za 1.500.000 Kč s výkonem 190 kW.
Už základní výbava Selection nabízí 17palcová kola, vyhřívaný volant a přední sedadla, třízónovou klimatizaci, LED světla, přední a zadní parkovací senzory s couvací kamerou a deštníkem ve dveřích, 10palcový štít řidiče a infotainment se stejnou úhlopříčkou. Ten zahrnuje handsfree, navigaci a bezdrátové zrcadlení telefonů. Bohatý je i seznam jízdních asistentů, například rozpoznávání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, protikolizní asistent, hlídání mrtvého úhlu a další. Za sedadla ve třetí řadě se připlácí 22.000 Kč.
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail je na trhu známý svým odlišným pojetím hybridního pohonu e-Power. Zážehová patnáctistovka o výkonu 116 kW s točivým momentem 250 Nm slouží pouze jako generátor energie pro 1,73 kWh baterii potřebnou pro synchronní elektromotory roztáčející kola. To znamená, že benzinový motor může běžet v ideálních otáčkách pro danou situaci. Nissan nabízí dvě varianty – 150 kW s pohonem předních kol za 1.089.990 Kč a čtyřkolku se 157 kW, startující na 1.184.990 Kč. Kdo nepotřebuje hybrid, sáhne po úplném základu v podobě mild-hybridní čtyřválcové patnáctistovky se 120 kW za 959.990 Kč.
Základní výbava zahrnuje 18palcová litá kola, 12,3palcový přístrojový štít doplněný 8palcovým infotainmentem se zrcadlením chytrého telefonu, dvouzónovou klimatizaci, indukční nabíječku, přední a zadní parkovací senzory s couvací kamerou, kožený volant a LED světlomety. Je tu i možnost sedmi sedadel za příplatek 30.000 Kč (není pro e-Power s pohonem předních kol). Za stejnou částku pořídíte komfortní paket, kde je třízónová klima, vyhřívání volantu, čelního skla a sedadel v obou řadách a sluneční clony v zadních dveřích.
| Srovnání zástupců segmentu D-SUV na českém trhu | ||
| Kia Sorento | Jaecoo 7 | |
| Typ motoru | 2.2 CRDi SCR ISG | 1.6TGDI FWD |
| Objem motoru [cm3] | 2.151 | 1.598 |
| Výkon [kW] | 142 | 108 |
| Točivý moment [Nm] | 440 | 275 |
| Zrychlení z 0-100 km/h [s] | 9,5 | 10,3 |
| Maximální rychlost [km/h] | 201 | 180 |
| Převodovka | Automatická | Automatická |
| Poháněná kola | Přední | Přední |
| Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] | 5,9-6,2 | 7,3 |
| Vnější rozměry [mm] | 4.815/1.900/1.700 | 4.500/1.865/1.680 |
| Rozvor [mm] | 2.815 | 2.672 |
| Zavazadlový prostor [l] | 697 | 412 |
| Provozní hmotnost [kg] | 1.825 | 1.599 |
| Základní cena [Kč] | 1.234.980 | 799.000 |
Kia Sorento
Kia Sorento je zajímavá tím, že se neprodává s čistě benzinovým motorem. Nabídku tvoří pouze dieselový čtyřválec 2.2 litru o výkonu 142 kW za 1.234.980 Kč. Elektrifikovanou alternativou za 1.224.980 Kč je hybrid s benzinovým čtyřválcem 1.6 litru o celkovém výkonu 175 kW. Pokud potřebujete více výkonu, je zde plug-in hybrid založený na stejném motoru s výkonem 211 kW a cenou od 1.559.980 Kč ve střední výbavě.
Základ, který je z výběru jednoznačně nejdražší, nabídne vyhřívaná přední sedadla i volant, 12,3palcový infotainment s navigací a 12,3palcový displej řidiče, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, čalounění kombinující látku a kůži a další. Za sedmimístnou variantu se připlácí 25.000 Kč, ale máte tam i USB porty a výdechy klimatizace.
Jaecoo 7
Pro evropské automobilky jsou čím dál větší konkurencí značky s čínskými kořeny. Do tohoto segmentu patří také Jaecoo 7, které do bitvy vyráží s handicapem v podobě pouze pěti sedadel. Základní cenou bez slevy za 799.000 Kč však patří k nejlevnějším. Tady dostanete čtyřválec TGDI o objemu 1.6 litru s výkonem 108 kW a pohonem předních kol. Vyšší linie Exclusive za 879.000 Kč je automaticky spojená s pohonem všech kol. V nabídce je také plug-in hybrid postavený na patnáctistovce TGDI o celkovém výkonu 150 kW s pohonem pouze předních kol a dojezdem na elektřinu 88 km. Cena startuje na 949.000 Kč.
Standard výbavy je daný předešlými vozy a Jaecoo 7 na ně plynule navazuje. Navíc nabízí adaptivní tempomat, detekci přítomných dětí a zadní protikolizní asistent. Dále 19palcová kola, čalounění z umělé kůže, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední a zadní sedadla i volant, 10,25palcový přístrojový štít a 13,2palcové multimediální zařízení s navigací, indukční nabíječkou a mnoha dalšími funkcemi.
Zdroj: Jaecoo, Kia, Nissan, Peugeot, Škoda I Video: Redakce
























































































































































