Nabíječky akumulátorů: Nejdražší opět prohrává
O koupi nabíječky by měli uvažovat především motoristé, jimž se zdá, že jejich akumulátor začíná ztrácet formu už po zhruba dvou letech. Většinou totiž není chyba v něm, ale ve způsobu provozování vozidla, kdy převažující krátké jízdy nestačí baterii naplno dobít (nutná je totiž aspoň patnáctiminutová rychlejší jízda). Zmíněná zařízení, jež jsou sama o sobě bezúdržbová, většinou přicházejí ke slovu v zimním období, když řidič zjistí, že jeho automobil má potíže se studenými starty. Prvním pokusem o nápravu by mělo být právě noční zapojení zdroje do nabíječky (některé mají volitelný přímo režim „noc“ se sníženým výkonem). Platí totiž, že čím je baterie vybitější, tím snáze její elektrolyt zamrzne. V nejhorším případě může zatuhnout už v -10 ºC, plný akumulátor vydrží klidně i více než čtyřicetistupňové mrazy (jeho kapacita ale klesá). S vybitým zdrojem byste se také neměli pokoušet o jeho reklamaci, protože právě tento stav mohou prodejci považovat za důkaz toho, že jste se o jejich výrobek řádně nestarali...
Kompletní text, včetně popisů jednotlivých nabíječek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 02/14, který je právě k dostání na stáncích.