Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Navrhni svoji Tatru a staň se Tatrovákem: Soutěž má vítěze

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Projekt spuštěný koncem minulého roku společností Tatra Trucks se dočkal uzavření svého prvního ročníku.

Tatra na konci loňského roku vyhlásila soutěž Navrhni svoji Tatru a staň se Tatrovákem, jejímž cílem je hledání nadějných talentům mezi studenty a absolventy technických oborů.

Vyhlášení vítězů projektu, v jehož rámci mohli studenti středních i vysokých škol a absolventi technických oborů navrhovat vozidla značky Tatra pro 21. století, proběhlo 24. května v kopřivnické automobilce.

Slavnostnímu vyhlášení vítězů prvního ročníku tohoto projektu předcházely osobní prezentace finalistů před odbornou porotou. Soutěžící mohli své projekty do soutěže přihlašovat v rámci jedné ze čtyř kategorií.

V kategorii studentů středních škol porotu nejvíce zaujal projekt studenta 3. ročníku SUPŠ Jihlava – Helenín Milana Láníka v podobě modelu s názvem Tatra Mirage. Ze studentů vysokých škol svůj projekt nejlépe obhájil Lukáš Mička z 1. ročníku strojní fakulty Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava se svým konstrukčním technickým a designovým návrhem vozidla Tatra. V kategorii absolventů vysokých škol si nejlépe vedl Jan Kubačka s projektem Tatra ∞. Z řad veřejnosti zvítězil projekt Tatratrain Miloslava Chlana.

„Jsem velmi příjemně překvapen kvalitou a technickou propracovaností všech prezentovaných návrhů. Entuziasmus, se kterým se soutěžící do projektu ponořili, mě naplňuje optimismem a rozptyluje obavy o budoucnost automobilového průmyslu i technických oborů obecně. Náš projekt jen dokazuje, že mezi mladými lidmi je mnoho talentů, jen je potřeba dát jim příležitost a podpořit jejich nadšení,“ uvádí generální ředitel Tatra Trucks Martin Bednarz.

Úkolem všech soutěžících byl návrh těžkého či středně těžkého automobilu Tatra, který by mohl svou značku reprezentovat na trhu po roce 2020. Vítězové si z Kopřivnice odvezli nejen věcné ceny či stipendia, ale někteří i možnost praxe ve společnosti Tatra Trucks, případně nabídku zaměstnání pro absolventy.

Odborná porota posuzovala množství zajímavých prací, které lze rozdělit na technické a stylistické, přičemž druhé jmenované převažovaly. Účastníci k zadání přistoupili velmi rozdílnými způsoby, některé práce představovaly pouze jednostránkové nákresy, ale nechyběly ani propracované 3D vizualizace, detailní technické popisy, či dokonce reálné tvarové modely.

Odbornou porotu tvoří osobnosti nejen ze společnosti Tatra Trucks. Vedle generálního ředitele Martina Bednarze jsou to také technický ředitel Radomír Smolka, personální ředitelka Hana Bobrovská, vedoucí odboru konstrukce Josef Jakubec, vedoucí marketingového oddělení Jiří Kašpárek, závodní pilot, konstruktér a člen závodního týmu Tatra Buggyra Racing David Vršecký či vedoucí redakce mediálního partnera Auto.cz Martin Machala.

Projekt Navrhni svoji Tatru a staň se Tatrovákem je od svého počátku zamýšlen jako dlouhodobý a nemá tedy zůstat u jednoho ročníku. Jedním z jeho cílů je totiž podporovat technické vzdělávání v ČR a přispívat k rozvoji českého průmyslu.

Proto také v rámci něj proběhla od prosince minulého roku do letošního února řada přednášek konstruktérů a manažerů společnosti Tatra Trucks na vybraných středních a vysokých školách.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Avatar - Fána
17. 12. 2016 10:56
Re: Nesmysly
Jako koncový uživatel nesouhlasím! Na prvním místě je VŽDY design. Takže meleš nesmysly. A že by se nadalo nic vylepšovat? No ty jseš opravdovej tatrman.
Avatar - rokyta.p
29. 5. 2016 00:18
Re: kabina s cumakem
Jamal nebyl komerčně úspěšný, protože jízdní testy nedopadly dobře. Ta auta se pořád sr*la :'-( Že to vypadalo impozantně je věc druhá. Čekal jsem že soutěžící nakonstuují něco v catii, takový modýlek mohli udělat i děcka na kdejaké umprůmce ;-\ Soutěž smysl má, to zas jo. Přitáhnout mladé je třeba, jen škoda že to nebylo lépe zorganizované. Kdyby se toho trochu ujali napříkad učitelé na ČVUT a ve cvikách se studenty jako semestrální projekt něco připravili, mohla to být jiná káva :yes:
Avatar - Stejsn
27. 5. 2016 09:19
Z estetického hlediska
se mi to vůbec nelíbí. Je to stejně humpolácké jako byl svého času Jamal.
26. 5. 2016 18:54
Re: Nesmysly
jj nedokazu, bohuzel soutez Tatry jsem nestihl kvuli praci, ale video prezentaci s mim navrhem pro Tatru kde se resi hlavne technika jiste dokoncim ;-) sice bude jen na youtube a tedy v zadne soutezi, ale bude

ja si nic pripoustet nemusim, Tesla vznikla jako mala firma a to bez pobydek, formu dotace na kazdy prodany elektromobil, kterou zpetne ziskava kazdy zakaznik ktery si o ni zazada u federalni vlady a nema s Teslou nic spolecneho se tyka kazdeho elektromobilu prodaneho v USA, a garancni pujcka od US vlady byla pokud se nepletu splacena o 4 roky drive nez ji meli splatnost
Avatar - wakantanka
26. 5. 2016 14:30
Re: kabina s cumakem
To co tvrdis nerozporujem. V EU Jamal nemohol fungovat hlavne kvoli motoru lebo EURO normy. Na motor Paccar nebol stavany a popravde jeho kabina uz aj v dobe uvedenia bola za zenitom. Ale Tatra je malovyrobca a ocividne pre cumakove verzie nejaky priestor na nejakych trhoch je. Ci sa do toho pustia je vec druha.