Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejdecký Witte otevřel na ZČU v Plzni centrum vývoje zámků aut

redakce AUTO.CZ

Vývojové centrum otevřela dnes na Fakultě strojní Západočeské univerzity v Plzni (ZČU) firma Witte Automotive z Nejdku, přední světový výrobce zamykacích systémů automobilů. Bude vyvíjet zámky přední kapoty pro většinu světových automobilek. Zatím má včetně čtyř studentů 20 lidí a do roku 2022 jich bude mít 100, řekli ČTK šéf rozvoje Petr Tatarka a výkonný ředitel Gerhard Knop.

Jde o vůbec první firmu, která si pronajala univerzitní plochu; ZČU dosud prováděla na své půdě pouze smluvní výzkum, který od ní nakupuje téměř 100 firem. Witte si zatím pronajala 500 m2, ale smlouvu o smlouvě má na čtyřnásobnou plochu. Do počítačového vybavení a kreslicích 3D automatů dala zatím firma přes 2,5 milionu Kč, do roku 2022 to bude více než deset milionů korun. Vývojové centrum se bude orientovat i na přípravu výroby zámků, jehož vývoj trvá až dva roky.

"Jejich produkty obsahují mechanické, ale i elektronické systémy. Lze předpokládat spolupráci čtyř nových univerzitních výzkumných center a centra Witte," uvedl prorektor ZČU pro rozvoj a vnější vztahy Vladimír Duchek. Podle něj má zatím ZČU partnery v tradičních výrobních oborech ve městě, tedy ve strojírenství a elektroenergetice. Automobilový průmysl je novinkou. Tato branže je velmi zajímavá, objemy se v ní zvyšují velmi prudce a zakázky se rychle mění, řekl.

"Chceme budovat značku v povědomí studentů a být s nimi v denním kontaktu," řekl Knop. Pokud se firmě podaří v Plzni dobře uchytit, tak bude dávat studentům více diplomových prací a bude mít i více studentů, kteří budou chtít pracovat ve Witte. Podle Tatarky jsou v Plzni inženýři dostupnější než v Nejdku na Karlovarsku.

"Je to velmi dobrý krok. Studenti dostanou reálnou zakázku, dělají si tu diplomové nebo semestrální práce. Oboustranně se oťukají a potom plynule přejdou do firmy a jsou připraveni," řekl Milan Edl, děkan fakulty strojní. Ta má dnes 1300 studentů, do prvních ročníků jich nastupuje 250, polovina skončí v prvních dvou letech.

Witte by potřebovala výrazně více strojních inženýrů. Úbytek daný demografickým vývojem řeší fakulta podle Edla aktivním marketingem a zvažuje i hledat studenty v zahraničí.

redakce AUTO.CZ