Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější auta v Evropě za červenec. Pomohly vysokým prodejům emisní normy?

David Bureš
Diskuze (28)
Evropské prodeje aut v červenci vzrostly o významných 10 %. Těžilo z toho mnoho značek, Audi se dokonce stalo třetí nejprodávanější značkou v Evropě.

Červenec byl na evropských trzích pro automobilky mimořádně úspěšný. Minulý měsíc bylo v Evropě prodáno 1,31 milionů aut, o významných deset procent více než před rokem. Vliv na to patrně měly i nadcházející přísnější emisní normy.

Informovala o tom analytická společnost JATO Dynamics, která sleduje prodeje v 27 evropských státech. Z Evropské unie ve statistikách chybí Bulharsko, Kypr a Malta, naopak tam jsou zastoupeny Norsko a Švýcarsko.

„Část růstu může být potenciálně vysvětlena větším počtem zákazníků a dealerů registrujících auta před rozšířením testovacího procesu WLTP na všechny nově registrované vozy, k čemuž dojde 1. září,“ komentuje červencové výsledky globální analytik JATO Dynamics Felipe Munoz s tím, že tuto teorii vyvrátí, nebo potvrdí srpnové statistiky.

Buď jak buď, nejvíce rostly červencové prodeje v Litvě (+56,4 %), Chorvatsku (+43,7 %) nebo Rumunsku (+34,2 %). Největší vliv na výsledky ale samozřejmě měly jako vždy největší trhy na starém kontinentu – v Německu rostly prodeje v červenci o 12,3 %, ve Francii o 18,5 % a ve Velké Británii o 4,8 %.

Obří růst byl vidět i na desítce nejprodávanějších aut. Až na devátou Škodu Octavia všem výrazně rostl počet prodaných kusů. Celkově čtvrtý VW Tiguan si meziročně polepšil o 41 %, šestý Ford Fiesta díky loňské mezigenerační výměně dokonce o neskutečných 64 %. Český zástupce je naopak jediným modelem v top 10, kterému v červenci prodeje klesly, a to o dvě procenta. Výsledkem bylo 17.843 registrovaných Octavií ve sledovaných státech.

Jako již tradičně vede Volkswagen Golf, s meziročním nárůstem o sedm procent. Druhý skončil další Volkswagen, Polo s meziročním nárůstem o 19 %. Mateřská značka Škodovky tak má mezi deseti nejlepšími hned tři modely. Těsně za top 10 pak tentokrát byla Dacia Sandero s 17.181 registrovanými kusy, o tři procenta méně než před rokem.

Evropský trh v červenci 2018: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 1-7/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Golf39.311+7
2.VW Polo27.624+19
3.Renault Clio26.494+24
4.VW Tiguan22.397+41
5.Nissan Qashqai21.647+24
6.Ford Fiesta20.733+64
7.Toyota Yaris18.522+11
8.Renault Captur17.895+22
9.Škoda Octavia17.843-2
10.Peugeot 300817.231+18
11.Dacia Sandero17.181-3
12.VW Passat16.047+14
13.Peugeot 20815.954-9
14.Dacia Duster15.884+27
15.Citroën C315.806+2
16.Fiat 50015.431-4
17.Opel Corsa15.411-6
18.Audi A314.614+11
19.VW T-Roc14.585-
20.Renault Mégane14.324+39
21.Seat Leon14.153+12
22.Peugeot 200813.924+18
23.Audi A413.917+13
24.Opel Astra13.688-8
25.Škoda Fabia13.445+3

Také na výsledcích značek je nárůst prodejů znát. V top 10 jen Opelu a Mercedesu oproti loňskému červenci klesly prodeje, o tři, respektive 13 %. Nejrychleji z nejlepších rostl první Volkswagen, 166.577 prodaných aut je o 28 % více než loni v červenci. Devátá Škoda prodala v červenci 58.904 aut, o 12 % více než před rokem.

Z hlediska segmentů se pak neustále potvrzuje obří zájem o SUV. Tato kategorie v červenci tvořila rekordních 35,3 % všech registrací. Vliv na tento nárůst mají hlavně malá SUV, těch se v červenci ve sledovaných státech prodalo 169.800 kusů, o 50 % více než před rokem. Není divu, mnohá už patří mezi nejprodávanější vozy v Evropě. Renault Captur byl v pořadí modelů osmý, před koncem loňského roku uvedený Volkswagen T-Roc devatenáctý.

Evropský trh v červenci 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 7/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen166.577+28
2.Renault91.438+20
3.Audi79.438+15
4.Ford78.400+2
5.Peugeot76.605+10
6.Opel/Vauxhall68.089-3
7.Mercedes-Benz64.201-13
8.Fiat60.713+7
9.Škoda58.904+12
10.Toyota58.177+8
11.BMW56.040-2
12.Citroën50.259+13
13.Hyundai45.892+8
14.Dacia44.900+10
15.Seat44.574+37
16.Nissan44.102+8
17.Kia42.628+6
18.Volvo23.175+8
19.Suzuki21.386+12
20.Mazda16.703-8
21.Jeep15.037+87
22.Mini13.763-7
23.Mitsubishi11.555+26
24.Honda9.915+2
25.Smart9.206+22

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - white label
3. 9. 2018 14:28
Re: No
Nejlíp to, jak lidi aktuálně celosvětově řeší spotřebu osobního vozu, dokazuje fakt, které auto je nejprodávanějším na světě.

A hybridy od Porsche se nekupují primárně k vůli ekologii, ale hlavně pro jejich vysoký celkový výkon. Chceš-li např. nejvýkonnější Panameru, pak musíš jít do hybridu.
Avatar - Emel
3. 9. 2018 13:49
Re: No
V principu souhlas, zatížení spotřeby řeší spotřební daň z paliva a není potřeba vymýšlet nic dalšího.
3. 9. 2018 12:33
Re: No
Nemusim sledovat ani jedno, centralna plynova kotolna s vyregulovanou sustavou. Este nieco?
3. 9. 2018 12:25
Re: No
Tak si dávej bacha, aby jsi si doma náhodou nezatopil už v listopadu nebo jsi si nezatopil na 21 stupňů.
3. 9. 2018 12:17
Re: No
Ze sa mozes rozhodovat len v nejakych medziach, ktore niekto urcil? To, ze si ty myslis, aku to bude mat "teoreticku a realnu" spotrebu, je len v rovine chybnych domnienok - keby to tak bolo, automobilky by dnes nemali problem homologizovat motory. Nie je to len o ich spotrebe a niekto sa nad tym aj realne zamysla. Takze ako ty nemozes palit v peci gumy, automobilky nemozu vyrabat take motory, ktore nesplnaju podmienky.