Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejrozšířejnějším autem v ČR je Škoda Felicia

redakce AUTO.CZ
Diskuze (106)

V Česku bylo ke 30. červnu letošního roku zapsáno 405.927 Felicií. Značka Škoda tvoří téměř 40 procent tuzemského vozového parku. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu (SAP) a Centrální registr vozidel.

Automobilem s největším počtem registrací v České republice je momentálně Škoda Felicia s průměrným stářím 11,35 roků. V Česku bylo ke 30. červnu letošního roku zapsáno 405.927 těchto vozů. Značka Škoda tvoří téměř 40 procent tuzemského vozového parku. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu (SAP) a Centrální registr vozidel.

Podle SAP je druhým nejčastěji registrovaným modelem Škoda Fabia s 317.811 vozů, třetím Škoda Octavia s 240.100 automobilů. První tři typy aut tvoří celkem 22,02 procenta vozového parku v Česku.

Nejvíce motoristé v prvním pololetí z provozu vyřazovali osobní automobily Škoda 105/120 a Škoda Favorit/Forman.

Z "nejmladších" modelů nejčastěji přihlašovali Škodu Roomster s 8336 vozidel, následuje Ford Fusion s 8190 aut a Dacia Logan s 6383 vozů. Na "mládí" se ale projevuje nejen počet registrovaných vozů, ale také tradice daného jména. Jak je vidět, relativně nová jména jsou v této statistice ve výhodě.

Naopak nejstarším registrovaným typem osobního automobilu je Aero 30 s průměrným stářím 71,47 let, celkem po českých silnicích může jezdit 635 těchto vozů.

Podle SAP pocházelo letos v červnu 45,17 procenta osobních automobilů z Evropské unie, na konci roku 1999 to přitom bylo necelých 30 procent. Podíl aut domácí výroby se za stejné období snížil z 53,1 procenta na 40,15 procenta. Výrazně klesl i podíl aut ze zemí bývalého východního bloku, z 11,16 procenta na 4,21 procenta, vozů z Japonska a Koreje naopak přibylo z 5,92 procenta na 9,63 procenta.

Počet osobních aut na tuzemských silnicích se od začátku roku zvýšil o 97.000 na 4,377 milionu. Jejich průměrné stáří se od začátku roku nezměnilo a bylo 13,9 roku. Celkem bylo k 30.6.2008 v České republice 6.995.373 registrovaných vozidel všech kategorií o průměrném stáří přes 17 let.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (106)
5. 8. 2008 22:27
Re: Felda a ostatní...
Keby som to vedel, prišiel by som si aspoň po autogramy a pohovoriť si s pánom Zezulkom na tému elektromobilov. Sľúbil som mu kedysi dopis s nápadmi na nejaký ten článok, a stále sa k tomu neviem dopracovať. Dúfam, že má dobré nervy a nepošle ma do hája, keď sa ozvem za pol roka... :-|
5. 8. 2008 22:25
Re: Felda a ostatní...
A Ty si odkiaľ, z Londýna? Na Zlínsku to teda žije veľmi pekne a všade som tam stretal spústu veľmi príjemných a sympatických (živých) ľudí. Kapišto?
5. 8. 2008 22:23
Re: Felda a ostatní...
Myslím že u vás jazdím po takých istých cestáh a hlavných, či menej hlavných ťahoch ako u nás. A rozdiel jak v zložení vozového parku (nepočítam cudzie ešpézetky) tak v množstve novostavieb bol proste natoľko evidentný, že som sa nad tým pozastavil. To nie je rýpanie ani nič podobné, proste ma tento fakt zaujal. ;-)
Avatar - Trábošík
5. 8. 2008 15:41
Vozový park - felicia
Vrátil bych se zas k autům. Měli jsme firemní felicii z roku 1998, byla to jedna z prvních po faceliftu. Výbava GLXi s klimatizací. Dodnes jezdí, má najeto-věřte nebo ne- 928 000 km!!! Sice před 300 000 měla generálku motoru a převodovky, ale stále jezdí. Za svou kariéru měla už asi pětkrát měněny páté dveře. Rezne, kde se dá, ale je to dáno tím, že posledních 5 let je používána spíše jako užitkové auto. Takové "děvče pro všechno". Kdyby se o ni ve firmě lépe starali, vypadala by jinak.
Felicia byla už v době svého vzniku (1994) v podstatě zastaralá, vycházela z favorita, ale protože to byla Škoda, a hlavně proto, že měla jednoduchou konstrukci (veškeré opravy si šikovnější člověk provedl doma sám a náhradní díly byly a stále jsou "za hubičku"), tak si ji lidé kupovali a dodnes je to oblíbené auto. Na felicii nedám po svých zkušenostech dopustit.

Teď máme octavii I. Rok výroby 2001, výbava Elegance, 1,9 TDi. Má najeto 410 000 km. Za celých sedm let nebyla v servise, pokud nepočítám pravidelné prohlídky. Pořád vypadá jako nová, nerezne, interiér je zachovalý, bezchybný provoz. Já prostě nedám na Škodu dopustit. Ať si tu kdo chce, co chce říká, mě nepřesvědčí o tom, že byla felicia špatné auto. Měla své mouchy, ale sloužila dobře.

Ještě mám Trabant 601. Je to můj koníček, takže jsem ho celý zrenovoval, někdy sním jezdím. Tahle auta už dnes nejsou moc vidět (záleží zas na životní úrovni v kraji). Pokud je to auto zachovalé, tak ho mají lidé spíše v garáži, ale mají ho pořád přihlášené. I to je částečně příčinou toho, že tu máme tak vysoký průměrný věk vozového parku. Je jasné, že bych si radši koupil nové auto, ale představa, že jen co s ním vyjedu z prodejny, ztratí z velké části svou hodnotu, to si radši koupím auto ojeté, které bude mít 50 - 80 tis. km a bude tak dva roky staré. Bude pořád kvalitní, ve velké většině ještě v záruce a po dvou třech letech se může dobře prodat. Ušetřené peníze se dají investovat i jinak. Myslím si, že takhle teď uvažuje většina lidí, co kupují auto. Je to jen můj názor, ale nemyslím si, že je nějak špatný.
4. 8. 2008 21:25
Re: Felda a ostatní...
No tak šiel som trasu Starý Hrozenkov-Luhačovice-Zlín-Přerov-Mohelni… Odtiaľ moje pocity. Dosť nových striech, nových fasád. Minimum novostavieb, rodiné baráky prakticky žiadne.
Na Slovensku vidíš novostavby vpodstate všade, aj keď nie všade v takej miere ako v okolí väčších miest. Udrel mi do očí ten nepomer medzi Čechmi a Slovenskom. Podobne ako s tými autami. ;-)