Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá veřejnost kritizuje plány na dálniční mýtné

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
Organizace na ochranu osobních údajů odmítají elektronickou formu mýtného, která počítá se snímáním poznávacích značek všech aut na dálnicích. Podle autoklubu ADAC budou příjmy z mýtného zanedbatelné.

Ministr Alexander Dobrindt ve čtvrtek předložil vládě návrh na zpoplatnění německých dálnic od roku 2016. Podle něj si budou muset řidiči kupovat elektronické dálniční známky. Cena roční známky bude záviset na objemu motoru a ekologické náročnosti vozu, maximálně by měla dosáhnout 130 eur (3600 korun). Dvouměsíční známka bude stát 22 eur (610 korun), desetidenní známka deset eur (280 korun).

Němečtí řidiči dostanou roční známku automaticky a o její cenu se jim sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. V důsledku tohoto opatření tak budou za užívání dálnic platit pouze zahraniční řidiči.

Organizace na ochranu osobních údajů kritizují elektronickou formu dálniční známky. Podle organizace BUND je nepřijatelné, aby kamery na dálnicích automaticky snímaly poznávací značky všech projíždějících aut a archivovaly je. Organizace to považuje za hrubé narušení soukromí řidičů, protože bude možné snadno zjistit, kdy a kam kdo jel.

BUND také kritizuje to, že němečtí řidiči budou platit za známku automaticky, a to i v případě, že po dálnicích nejezdí. Podle organizace je nepřípustné nutit někoho platit za službu, kterou nevyužívá.

Podle autoklubu ADAC také Dobrindt nadsazuje očekávané příjmy z mýtného. Ministr ve čtvrtek řekl, že německý stát za užívání dálnic vybere od zahraničních řidičů 700 milionů eur (19,4 miliardy korun). Po odečtení nákladů na provozování systému by podle ministra měl být čistý zisk Německa zhruba 500 milionů eur (13,9 miliardy korun).

Podle propočtů ADAC ale technické a byrokratické náklady na provoz systému mýtného budou přinejmenším 300 milionů eur (8,3 miliardy korun) a stát od cizinců nevybere o moc víc, než kolik na správě mýtného zaplatí. "Je to logické, protože na německých dálnicích tvoří zahraniční vozy jen 6,7 procenta všech aut. A když 93 procentům aut fakticky odpustíte mýtné, není žádné překvapení, že nevyberete skoro nic," řekl v televizi N24 Jürgen Albrecht z ADAC.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
Avatar - Ada je zase tady
3. 11. 2014 09:05
Re: Vsetko
[odkaz]

;-\
Avatar - Emel
2. 11. 2014 22:05
Re: Absurdní obavy
Ale řekl.. jen si to možná neuvědomuješ. Společný trh vychází z toho právního rámce, je od něj neoddělitelný. Na začátku všeho byly smlouvy a od nich se vše odvíjí.

Dotace jsou trošku jiné téma, ať už na národní nebo evropské úrovni. Je vcelku jasné, že je potřeba dotovat třeba vědu a výzkum... a obecně, dotace mají schopnost působit prorůstově a generovat pracovní místa. Taky je to velký prostor pro korupci a plýtvání, bez diskuse.

Na globální úrovni už kupecké počty nefungují. Třeba z krize není možné se dostat pomocí úspor, protože padající ekonomika a rostoucí nezaměstnanost roztáčí spirálu, která je mnohem horší, než inflace pramenící z rozumné prorůstové politiky.
2. 11. 2014 20:38
Re: Absurdní obavy
To je podobné jako s IP, nebo e-mailovou adresou. U telefonu musí také nejprve zjistit, jaké máš vlastně číslo.
Avatar - Bully_
2. 11. 2014 19:31
Re: Absurdní obavy
Nema jakykoli vyznam reagovat na diskuzi vedenou timhle stylem. Mysli si co chces.
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2014 17:35
Re: Absurdní obavy
Zákon nelze vykládat jen sémanticky, ale je mnoho způsobů výkladů. Celkovým pohledem pak dostaneme nějaký výsledek, normu. Tuto normu pak buď dokážu obejít, nebo ji zkrátka poruším. Nic mezi v tom zkrátka není :-!