2.11. 2014 ČTK

Německá veřejnost kritizuje plány na dálniční mýtné

Německá veřejnost kritizuje plány na dálniční mýtné

Organizace na ochranu osobních údajů odmítají elektronickou formu mýtného, která počítá se snímáním poznávacích značek všech aut na dálnicích. Podle autoklubu ADAC budou příjmy z mýtného zanedbatelné.

Ministr Alexander Dobrindt ve čtvrtek předložil vládě návrh na zpoplatnění německých dálnic od roku 2016. Podle něj si budou muset řidiči kupovat elektronické dálniční známky. Cena roční známky bude záviset na objemu motoru a ekologické náročnosti vozu, maximálně by měla dosáhnout 130 eur (3600 korun). Dvouměsíční známka bude stát 22 eur (610 korun), desetidenní známka deset eur (280 korun).

Němečtí řidiči dostanou roční známku automaticky a o její cenu se jim sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. V důsledku tohoto opatření tak budou za užívání dálnic platit pouze zahraniční řidiči.

Německo na mýtném pro cizince prodělá

Organizace na ochranu osobních údajů kritizují elektronickou formu dálniční známky. Podle organizace BUND je nepřijatelné, aby kamery na dálnicích automaticky snímaly poznávací značky všech projíždějících aut a archivovaly je. Organizace to považuje za hrubé narušení soukromí řidičů, protože bude možné snadno zjistit, kdy a kam kdo jel.

BUND také kritizuje to, že němečtí řidiči budou platit za známku automaticky, a to i v případě, že po dálnicích nejezdí. Podle organizace je nepřípustné nutit někoho platit za službu, kterou nevyužívá.

ADAC falšoval výsledky anket už od roku 2009

Podle autoklubu ADAC také Dobrindt nadsazuje očekávané příjmy z mýtného. Ministr ve čtvrtek řekl, že německý stát za užívání dálnic vybere od zahraničních řidičů 700 milionů eur (19,4 miliardy korun). Po odečtení nákladů na provozování systému by podle ministra měl být čistý zisk Německa zhruba 500 milionů eur (13,9 miliardy korun).

Podle propočtů ADAC ale technické a byrokratické náklady na provoz systému mýtného budou přinejmenším 300 milionů eur (8,3 miliardy korun) a stát od cizinců nevybere o moc víc, než kolik na správě mýtného zaplatí. "Je to logické, protože na německých dálnicích tvoří zahraniční vozy jen 6,7 procenta všech aut. A když 93 procentům aut fakticky odpustíte mýtné, není žádné překvapení, že nevyberete skoro nic," řekl v televizi N24 Jürgen Albrecht z ADAC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…