Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německé mýtné prý zatíží i české silnice

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Mýtné v Německu podle ústředního automotoklubu (ÚAMK) zatíží i české silnice. Dražší německé dálnice budou někteří šoféři objíždět po lacinějších českých, případně budou některé úseky německých dálnic objíždět po silnicích nižších tříd v příhraničí.

Konkrétně se to může týkat okresních silnic v okolí Ústí nad Labem a Teplic. ČTK to řekl mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

Například do Drážďan je možné jet nejen po dálnici, ale i přes Teplice, Dubí a Cínovec. Česko na konci loňského roku zprovoznilo chybějící část D8 na německé hranice. Už od roku 2018 může hrozit, že lidé začnou tento úsek kvůli ceně německého mýtného objíždět, dodal mluvčí.

Návrh na zavedení mýtného dnes schválila německá vláda. Ceny za desetidenní mýtné, které zřejmě bude využívat i řada Čechů, se mají pohybovat v závislosti na množství emisí, které daný vůz produkuje, v rozmezí od 2,5 eur do 25 eur (zhruba 68 až 675 korun). Nejdražší roční mýtné bude stát 130 eur (3500 korun).

V Česku v současnosti desetidenní známka stojí 310 korun a roční kupon vyjde na 1500 korun bez rozdílu emisní třídy vozidla. Emisní kategorie se do ceny dálničního poplatku promítají pouze u nákladních vozidel nad 3,5 tuny.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
28. 1. 2017 16:06
Re: Mýto i pro osobní auta bychom měli zavést také a to neje
Noo, nouzového volání volání bude povinné pro každé nové auto, nikdo se tě ptát nebude. A u firemních aut také nerozhoduješ ty, pokud ti ta firma nepatří, nebo alespoň nemáš flotilu na starost, kdy bys to mohl ovlivnit. Maximálně můžeš odmítnout nabídku soukromého užívání.
Avatar - removed
28. 1. 2017 14:47
Re: Mýto i pro osobní auta bychom měli zavést také a to neje
Vse z vyjmenovaneho vsak uzivas dobrovolne. Je to tvoje rozhodnuti.
28. 1. 2017 10:36
Re: Mýto i pro osobní auta bychom měli zavést také a to neje
Stačí mít doma alarm napojený na PCO. A tam je to, myslím si, pravděpodobnější.

Zneužít se dá všechno. Takový systém se dá udělat tak, aby ho zaměstnanec nemohl zneužít (systém sledující pohyby nemusí znát žádné detaily o majiteli, ani nemusí znát registrační značku, ani nemusí dlouhodobě ukládat poziční zprávy; a systém fakturující kilometry nemusí vědět, kde kdo byl). Firmu je pak třeba kontrolovat, protože by ho mohli předělat. A nic nebrání státu časem si takovou změnu vyžádat. Spousta aut je už dnes sledovaná. Ať už pro firmy, pro správu majetku a elektronické knihy jízd, nebo jako zabezpečení, typicky pro snížení nákladů na pojištění. A blíží se nám povinné nouzové volání, kde ten potenciál je a také je to otázka zabezpečení toho systému proti zneužití.
27. 1. 2017 15:45
Nezatíží
Na české straně totiž žádné normální silnice nejsou.
27. 1. 2017 08:35
Re: Mýto i pro osobní auta bychom měli zavést také a to neje
Jenže mobil mohu vypnout. Satelitní mýto asi ne, že...