Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neoplan Skyliner uspěl v red dot design award 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Luxusní zájezdový autobus získal ocenění v soutěži red dot design award 2012.

Neoplan Skyliner obdržel renomovanou cenu za design red dot award: product design 2012. Mezinárodní porotu zaujal světlý koncept interiéru a především designový směr Sharp Cut Design, za který již Neoplan získal několik ocenění red dot design award.

Světová premiéra sériového provedení dvoupatrového autobusu Neoplan Skyliner se odehrála na loňském podzimním veletrhu Busworld v Kortrijku. V přesériovém provedení byl Skyliner veřejnosti poprvé představen již v roce 2010 na IAA v Hannoveru.

Designérům společnosti Neoplan se podařilo 13.990 mm dlouhému, 2.550 mm širokému a 4.000 mm vysokému korpusu autobusu propůjčit estetickou přirozenost a dynamiku a přitom zároveň dosáhnout souladuí formy, funkce i ergonomie.

Čisté linie a ostré hrany skla i kovu jsou kombinovány s aerodynamikou, která v královské třídě zájezdových autokarů určuje nové trendy.

Výsledkem aerodynamicky optimalizovaného tvaru je hodnota odporu vzduchu (cW) pouhých 0,41. Jde u patrového autokaru o doposud nejlepší hodnotu, která je na úrovni moderních dodávkových vozů střední třídy a kterou pocítí dopravci v podobě ekonomického provozu.

Prvky tradičního designu, jako například vpředu zkosené sloupky oken, velké horizontálně rozdělené čelní sklo, příď vozidla podobající se pilotní kabině letadla, dynamicky zkosené podběhy kol nebo ostře řezané světlomety dělají ze Skylineru nezaměnitelného člena rodiny autobusů Neoplan.

Současně některé známé designové prvky získaly novou interpretaci. Koncept Skylights s prosklenými náběhy střechy, velkolepým prosklením přídě a velkými prosklenými stropními okny s funkcí nouzových východů zajišťují mimořádný rozhled z panoramatického horního podlaží.

U běžných patrových autobusů pevně designově ukotvené oddělení horního a spodního podlaží odstraňuje grafické ztvárnění bočních oken Skylineru. Pás postranních oken spodního podlaží navazuje na klenuté panoramatické okno. Celkový vzhled je tak jednotný.

Stejně tak se designérům a konstruktérům podařilo převzít od ostatních modelů autobusů značky Neoplan osvědčené komponenty jako zadní svítilny, světlomety či víka, aby tak mohli pokračovat v zaběhnutém úspěšném firemním designu vozidel. Tato kontinuita je pro zákazníky výhodná při nákupu náhradních dílů.

Ocenění red dot design award se v mezinárodním měřítku etablovalo jako jedna z nejžádanějších pečetí kvality za vynikající provedení designu. Třicetičlenná odborná porota musela v posledním ročníku posoudit zhruba 4.500 designů z 58 zemí.

Udělení ceny Neoplanu Skyliner se uskuteční 2. července 2012 v Essenu. Mezinárodně uznávané ocenění red dot design award obdrželo od roku 2002 již osm různých autobusů značek Man a Neoplan. Naposledy to byl v roce 2011 Man Lion’s City Hybrid.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
9. 4. 2012 09:57
Re: skoda
S tím souhlas :yes:

[odkaz]
9. 4. 2012 00:10
Re: stěrač
A důvod proč tam je? Kvůli vyhlášce nebo proč?
Nemusí se jednat o dvoupodlažní - takže jednopodlažní, ale to pak ten stěrač slouží řidiči ne? Nebo jak potom vypadá takový autobus?
8. 4. 2012 22:07
skoda
od te doby co patri neoplan manu tak uz to neni co to byvalo. Neoplany vzdy byly mezi autobusy designovým zjevením. Skoda ze majitel nemel plnohodnotného nastupce. Tohleto je sice moderni ale nijak moc osobite. Drivejsi design a konstrukce byly vzdy mimoradne posouvaly mezi autobusy hranice mozneho. :no:
8. 4. 2012 14:31
stěrač
To by mě zajímalo kčemu tam dali ten stěrač v horním okně. Aerodynamice to moc neprospěje. Zřejmě chtěli dopřát horním cestujícím >:D