Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Netradiční výstava Car Culture v Rakousku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
V první polovině loňského roku se v LENTOS Kunstmuseum Linz uskutečnila neobvyklá výstava, jejímž hlavním tématem byl automobil, ale v poněkud jiné formě než jsme zvyklí z autosalonů a přehlídek elegance.

Výstava pojmenovaná Car culture v LENTOS Kunstmuseum Linz probíhala od 2. března do 4. července loňského roku a jejím hlavním tématem byl automobil jako socha. Návštěvníci ovšem mohli zapomenout na ladné linie, jejichž autory jsou ti neslavnější designéři současnosti a minulosti.

Prostor dostali umělci, kteří nemají ve většině případů s automobilovým průmyslem vůbec nic společného. Jejich díla měla ukazovat sociální, umělecký a ekonomický význam kultu automobilu z jejich kritického i obdivného pohledu.

Výsledkem byla celá řada zajímavých kreací, z nichž řada automobil připomínala prakticky jen svými tvary a nebyla schopna samostatného pohybu. Mezi vystavenými exponáty nechyběly kultovní lidové vozy jako je Trabant nebo Volkswagen Brouk a svůj prostor zde měly i vozy Porsche, i když jeden z nich ve formě slisovaného vraku, což není pro příznivce této značky právě nejpříjemnější pohled.

Mezi většinou nefunkční umělecká díla se podařilo proniknout i plně pojízdnému Porsche 911 GT3 RS, resp. jeho dvojníku Ferdinandu 911 GT3 RS poháněnému silou lidských svalů. Podobně jako on je šlapadly vybaven i Fahrradi Farfalla FXX, jehož linie a rudá barva jsou odkazem na modely značky Ferrari.

LENTOS Kunstmuseum Linz je v současnosti považováno za jedno z nejdůležitějších muzeí moderního umění v Rakousku. Veřejnosti se otevřelo v roce 2003, kdy byla dokončena jeho moderní budova podle návrhu curyšských architektů Weber & Hofer.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
13. 4. 2013 15:14
Re: Bude někdy důstojný pokračovatel...?
Normálně dozadu na sedačky :-)

EDIT: jezdili tam totiž dva a jeho manželce se dělalo špatně, když jela vzadu. Tak tam hodili už v Bratislavě ty pytle a jeli k nám do "hor".
Avatar - Otrava
13. 4. 2013 14:12
Re: Bude někdy důstojný pokračovatel...?
Tak mě napadá - kam se do té škodárny dávaly ty pytle cementu?
13. 4. 2013 13:05
Bude někdy důstojný pokračovatel...?
Toho Trabanta je stejně škoda. Zcela unikátní auto a další už asi nikdy nebude. Primitivní lehký motor, plastová karoserie, stálo pár šlupek, zpracování za ty prachy a na svou dobu dobré,... O tom si čínské levné kopie můžou nechat jenom zdát. Strejda ho měl a do dnes nechápu, jak projel zasněženým kopcem k našemu domu, kde měla problém škodárna, se 2 pytli cementu vzadu problém.