Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Azera a Porsche 911 jako šlapací auta (video)

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Absolvovali jste první řidičské krůčky za volantem šlapacího moskviče a je vám líto, že jste z něj vyrostli? Je libo Hyundai Azera nebo Porsche 911?

Model Azera nabízí jihokorejská automobilka v Číně, jinak jde o novotou vonící velký Grandeur páté generace s interním označením HG. Asiaté jsou vesměs šikovní a pracovití a o Číňanech to platí dvojnásob (byť také s mnoha z toho plynoucími negativy). Tak proč si nepostavit šlapací Azeru v životní velikosti?

Stačí svařit rám z ocelových trubek, na něj napasovat pár plastových desek, přes ně polystyren a nakonec stříbrnou folii z PVC. Samozřejmě přidat otvory pro okna i napodobeniny světel a dílo je takřka hotovo. Ještě nějaké ty převody, volant a můžeme vyrazit. Zpracování není sice nejlepší, ale o to tu celkem ani nejde. Za projektem zřejmě stojí parta nadšenců a není nijak oficiální, ale i tak dělá značce v Číně poměrně slušnou reklamu.

Není nad to nasednout do velkého auta a projet se přeplněnými ulicemi. Nebo například nabídnout kolemjdoucím, zda by si nechtěli nový model Hyundaie rovněž vyzkoušet. A co děti? Ty ho přece mohou řídit také? Jistě.... vždyť je šlapací! Trocha recese neuškodí a můžete si třeba vystřelit i z obsluhy čerpací stanice.

To zlatý Ferdinand GT3 RS se pyšní titulem Nejpomalejší Porsche na světě a už jste jej určitě viděli. Dílo Hannese Langedera bylo představeno loni na jaře a prohánělo se jak na rakouském Salzburgringu, tak i v oblíbeném Top Gearu televize BBC.

Auto váží necelých 100 kg, nepřišlo ani o obří zadní spoiler a celkově je propracovanější než Hyundai. Přitom se jedná o umělecký artefakt vystavovaný třeba v Lentos Kunstmuseu v Linzi. Na rozdíl od Hyundaie se ovšem ovládá řídítky.

Oba vozy mají jedno společné: k jejich rozpohybování stačí místo stáda koní jediná lidská síla. Pravda, i maximální rychlost se pohybuje v trochu jiné dimenzi.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)