Nissan Dual Injector: Dva vstřiky v jednom válci zvýší účinnost maloobjemových motorů
Zdvojení počtu vstřikovačů v zážehovém motoru povede k jeho vyšší účinnosti a tím i ke snížení spotřeby. Hlavním přínosem je rychlejší atomizace paliva a s tím spojené lepší prohoření směsi. Díky tomu klesne množství nespáleného benzinu a tím se sníží i podíl uhlovodíků ve výfukových plynech.
Průměr kapiček paliva je u tohoto systému o 60 % menší, než je běžné při použití konvenčního řešení, praktickým důsledkem je stabilnější spalovací proces. Svým efektem tak dokáží zdvojené vstřikovače dosáhnout srovnatelných vlastností jako přímovstřikové motory, ovšem u malého motoru, kde je instalace přímého vstřikování obtížná, s úsporou 60 % nákladů – mimo jiné díky tomu, že není potřeba vysokotlaké čerpadlo.
Řešení s dvěma vstřikovači na válec vyžaduje variabilní časování ventilů jak na straně sání, tak na straně výfuku. Tak se dosáhne požadované vyšší teplotní účinnosti a snížení průtokových ztrát. Z hlediska výrobního procesu je přínosné, že pro katalyzátory motorů s tímto systémem je potřeba jen polovina vzácných kovů. Dalšími úpravami katalyzátoru je podle Nissanu možné jít ještě dál a množství vzácných kovů potřebných pro oxidační reakce snížit o 75 %.
Spotřeba ve srovnání s obdobnými současnými motory Nissanu bude u této novinky o 4 % nižší. Automobilka počítá s širokým nasazením této technologie přípravy směsi do řady svých maloobjemových motorů, do výroby se dostane na začátku příštího fiskálního roku, tedy ve druhém čtvrtletí 2010.