Nová Ducati Monster: sexy mašinka

Nová Ducati Monster: sexy mašinka

 
 

Letošní novinky od italské Ducati jsou ve znamení sbližování se skupinou mladých zákazníků, kteří nemají tolik peněz na litrovou motorku, ale rádi by ochutnali originální příchuť Ducati. Menší Monster S2R navazuje na loňskou novinku S4R.

Pokud fandíte krásným Italkám, tuto Ducati si zamilujete.

Baby Monster

Před rokem italská Ducati uvedla model Monster S4R, nejsilnější a podle slov výrobce i nejlepší Monster v historii, využívající nemálo prvků ze sportovních modelů Ducati. Nyní přichází model S2R a jak jistě tušíte, máme před sebou nový baby Monster.

Místo litrového dvouválce z Ducati 996 o výkonu 86 koní/117 koní zde máme menší dvouventilovou osmistovku, která podává sympatický výkon 57 kW/77 koní. Vidlicový dvouválec podává největší výkon lehce po překročení 8 tisíc otáček a už při šesti a půl má jezdec na zadním kole necelých 73 Nm, jak klasické pro dvouválec. Převodovka je šestistupňová.

Plnění má na starosti elektronické vstřikování Marelli. Na motoru proběhlo několik úprav, které se projevily na zvýšení výkonu a snížení hmotnosti, konkrétně šlo o jiného uložení klikového a vačkového hřídele, úpravy tvaru pístů a hlavy válců. Oproti větší S4R je tato osmistovka chlazená vzduchem, nikoli kapalinou. Poznáte to hlavně podle chybějícího chladiče před motorem, který u větší ducati nemůže chybět, motor menšího Monsteru má zase typické žebrování. Na fotkách pod článkem jsou oba modely.

Prostě Ducati

Monster S2R každopádně není přes svůj výkonový deficit jen motorkou pro začátečníky, ale plnohodnotným členem rodinky strojů desmo, pro kterou je tak charakteristický sportovní duch a technologická vyzrálost. Jedním z nejdůležitějších prvků je u Ducati bezesporu podvozek. Nechybí zde pro Monster typický trubkový rám, který dává své proporce plně na odiv, dalším krásným detailem je hlíníková jednoramenná kyvná vidlice á la BMW, zadní kolo zkrátka drží jen z jedné strany.

Kyvná vidlice je spojena s rámem a zadní pružicí jednotkou Sachs, u které může jezdec nastavit předpětí i útlum. Toto řešení vykazuje až 20procentní úsporu hmotnosti oproti zadnímu odpružení u dřívějšího motoru. Přední kolo má na starosti obrácená vidlice Marzocchi s nosnými trubkami o průměru 43 mm, kterou bohužel není možné nastavit. Co se týče brzd, vepředu pracují dva kotouče o průměru 300 mm a pouze se dvěma pístky, model S4R má čtyři a průměr 320 mm. Vzadu je totožný 245mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.

Skvostný design

Monster je obut do 17palcových pneumatik rozměru 120/70 vpředu a 180/55 vpředu. Nádrž pojme maximálně 14 litrů včetně 3litrové rezervy a hmotnost motorky bez náplní je 173 kilogramů. Tím největším mámidlem je ovšem design, který je pořád originální, šťavnatý a dostatečně sexy. Dvojice výfukových koncovek vpravo nebo pětipaprsková litá kola prostě nemají chybu, stejně jako přední kruhový světlomet spolu s malým větrným štítkem. Na něm zůstal zachován podélný pruh, jenž se táhne přes nádrž až k zádi motorky. Nový Monster S2R byl představen v šesti různých barvách a jeho cena je v Česku stanovena na částku 295 000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…