Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Ducati Monster: sexy mašinka

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Letošní novinky od italské Ducati jsou ve znamení sbližování se skupinou mladých zákazníků, kteří nemají tolik peněz na litrovou motorku, ale rádi by ochutnali originální příchuť Ducati. Menší Monster S2R navazuje na loňskou novinku S4R.

Pokud fandíte krásným Italkám, tuto Ducati si zamilujete.

Baby Monster

Před rokem italská Ducati uvedla model Monster S4R, nejsilnější a podle slov výrobce i nejlepší Monster v historii, využívající nemálo prvků ze sportovních modelů Ducati. Nyní přichází model S2R a jak jistě tušíte, máme před sebou nový baby Monster.

Místo litrového dvouválce z Ducati 996 o výkonu 86 koní/117 koní zde máme menší dvouventilovou osmistovku, která podává sympatický výkon 57 kW/77 koní. Vidlicový dvouválec podává největší výkon lehce po překročení 8 tisíc otáček a už při šesti a půl má jezdec na zadním kole necelých 73 Nm, jak klasické pro dvouválec. Převodovka je šestistupňová.

Plnění má na starosti elektronické vstřikování Marelli. Na motoru proběhlo několik úprav, které se projevily na zvýšení výkonu a snížení hmotnosti, konkrétně šlo o jiného uložení klikového a vačkového hřídele, úpravy tvaru pístů a hlavy válců. Oproti větší S4R je tato osmistovka chlazená vzduchem, nikoli kapalinou. Poznáte to hlavně podle chybějícího chladiče před motorem, který u větší ducati nemůže chybět, motor menšího Monsteru má zase typické žebrování. Na fotkách pod článkem jsou oba modely.

Prostě Ducati

Monster S2R každopádně není přes svůj výkonový deficit jen motorkou pro začátečníky, ale plnohodnotným členem rodinky strojů desmo, pro kterou je tak charakteristický sportovní duch a technologická vyzrálost. Jedním z nejdůležitějších prvků je u Ducati bezesporu podvozek. Nechybí zde pro Monster typický trubkový rám, který dává své proporce plně na odiv, dalším krásným detailem je hlíníková jednoramenná kyvná vidlice á la BMW, zadní kolo zkrátka drží jen z jedné strany.

Kyvná vidlice je spojena s rámem a zadní pružicí jednotkou Sachs, u které může jezdec nastavit předpětí i útlum. Toto řešení vykazuje až 20procentní úsporu hmotnosti oproti zadnímu odpružení u dřívějšího motoru. Přední kolo má na starosti obrácená vidlice Marzocchi s nosnými trubkami o průměru 43 mm, kterou bohužel není možné nastavit. Co se týče brzd, vepředu pracují dva kotouče o průměru 300 mm a pouze se dvěma pístky, model S4R má čtyři a průměr 320 mm. Vzadu je totožný 245mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.

Skvostný design

Monster je obut do 17palcových pneumatik rozměru 120/70 vpředu a 180/55 vpředu. Nádrž pojme maximálně 14 litrů včetně 3litrové rezervy a hmotnost motorky bez náplní je 173 kilogramů. Tím největším mámidlem je ovšem design, který je pořád originální, šťavnatý a dostatečně sexy. Dvojice výfukových koncovek vpravo nebo pětipaprsková litá kola prostě nemají chybu, stejně jako přední kruhový světlomet spolu s malým větrným štítkem. Na něm zůstal zachován podélný pruh, jenž se táhne přes nádrž až k zádi motorky. Nový Monster S2R byl představen v šesti různých barvách a jeho cena je v Česku stanovena na částku 295 000 Kč.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)