Přesně před sedmi lety se v Detroitu představilo první Audi Allroad Quattro a zaznamenalo obrovský úspěch. O tom, že by neměl přijít nástupce tak úspěšného modelu ve stejném stylu se sice chvíli spekulovalo, ale prodejní výsledky zřejmě vykonaly své. ..

Přesně před sedmi lety se v Detroitu představilo první Audi Allroad Quattro a zaznamenalo obrovský úspěch. Dokonce i na českém trhu jde o konstantní trhák ve třídě drahých vozů vyšší střední třídy resp. mezi luxusními SUV. Ač se nová generace Audi A6 již dlouho prodává, první Allroad je stále v nabídce a zájem o něj je velký. Jen za prvních 11 měsíců roku 2005 se u nás prodalo 343 Allroadů, jejichž pořizovací cena se pohybuuje mezi 1,4 a 2,1 milionu Kč, podle verze motoru. Civilních Audi A6 se přitom za stejné období prodalo jen 445 kusů. O tom, že by neměl přijít nástupce tak úspěšného modelu ve stejném stylu se sice chvíli spekulovalo, ale prodejní výsledky zřejmě vykonaly své.

Design

Nový Allroad vychází ze stejné filozofie jako jeho předchůdce. Původní kombi řady A6 je opticky i technicky obrněno, aby zvládalo jízdu i po nezpevněných komunikacích a vhodně reprezentovalo svého majitele. Tak jako všechna ostatní nová Audi, nese také nový Allroad pyšně na přídi rozměrnou masku chladiče, která je bohatě chromována.

Studie druhého Allroadu je prezentována na americkém trhu, kde není registrační značka povinností, v Evropě by ale vzhledovou čistotu přídě chtě nechtě předpisové místo pro značku poznamenalo. Základní půdorysné rozměry nového Audi A6 Avant zůstávají zachovány (délka 4,93 m, šířka 1,89 m), změny jsou pochopitelné ve třetím rozměru - výšce. Nový Allroad je s výškou 1,52 m o 60 mm vyšší než původní A6 Avant, ale přibližně stejně vysoké jako první Allroad (1526 mm ve snížené poloze).

Salónní design nových Audi A6 dostal v této "blátivé" verzi mohutnější nárazníky, širší blatníky a bohaté osazení leštěnými prvky karosérie. Ochranu spodku automobilu poskytují plechy z nerezavějící oceli pod podlahou.

Pravděpodobně pouze studii zůstanou vyhrazena diodová přední světla. Světlomet je tvořen vnitřním a vnějším modulem. Vnitřní modul obsluhuje potkávací světla 14 diodami, které údajně poskytují srovnatelnou svítivost jako dnešní xenonové světlomety. Vnější modul s 10 diodami slouží jako dálková světla. Mezi nimi je několik diod pro tzv. denní světla. Také ukazatele směru a koncová světla využívají techniky LED.

Autosalonová studie se neobejde bez rozměrných kol. Už současný Allroad je nybízen až s osmnástipalcovými koly, takže nepřekvapí, že novinka je osazena obutím o rozměru 255/45 R19.

Skleněná střecha studie sahá od A-sloupku až po D-sloupek a odhaluje tak prakticky celý interiér. Ve střeše jsou dva posuvné skleněné díly, ovládané elektricky.

Interiér původního Avantu se přirozeně také proměnil. Nové materiály se daly čekat, produkční verze zřejmě přinese ještě další barevné a materiálové kombinace. Středová konzole obsahuje obrazovku multimediálního palubního systému s uhlopříčkou 8,9 palců s rozilšením 1024 x 600 pixelů.

Nové ukazatele na přístrojové desce využívají poprvé u Audi technologii Organic Light Emitting Diod (OLED). Ve srovnání s LCD má být OLED snáze čitelný při ostrém denním světle, i při čtení pod velkým úhlem. Výhodami jsou také vyšší reakční čas a menší spotřeba energie než u LCD

Zadní sedadla jsou elektricky sklápěná a dovolují tak klasickou cestou zvětšit zavazadlový prostor. Luxusní atmosféra v interiéru je podpořena několika zdroji měkkého světla.

Motor a převodovka

Allroad je poháněn novým motorem V8 4.0 TDI s piezoelektrickými vstřikovači, systémem common-rail (vstřikovací tlak max. 1650 bar) a částicovým filtrem. Ze zdvihového objemu 3936 cm3 nyní Audi získává 210 kW při pouhých 3200 ot./min (!!!) a nejvyšší točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1600 ot./min do 3000 ot./min. Nejvyšší rychlost je přirozeně elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je podle výrobce schopen Allroad absolvovat za 6,4 s. Důležitější však budou pocity z pružného zrychlení, neboť Allroad zvládá mj. akceleraci z 80 na 120 km/h za 4,9 s, což je srovnatelná hodnota se sportovním modelem S4.

Nový motor měří na délku 516 mm a váží 259 kg, což z něj (podle Audi) dělá nejlehčí vznětový osmiválec své třídy na světě.

Ještě než se točivý moment dostane na kola, je zpřevodován pomocí šestistupňové převodovky tiptronic. Pohon všech kol klasické quattro-koncepce s diferenciálem torsen uprostřed je samozřejmou součástí výbavy nového Allroadu.

Elektronika na palubě

Vzduchové odpružení se kterým má Audi již bohaté zkušenosti, dovoluje Allroadu měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při rychlostech 120 km/h a výše se samočinně sníží světlá výška ze standardních 180 mm o 20 mm níže. O aktivní bezpečnost se starají mj. aktivní tlumiče.

Novinkou na palubě vozů Audi jsou systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist. Ten první detekuje povrch vozovky a rozeznává potenciálně nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiky ESP. Road Vision je využívá principů spektroskopie (infračervené záření a laser, vlnová délka odražených paprsků).

Podpora řidiče v udržování přímého směru v jízdním pruhu při rychlé jízdě dává v provedení firmy Audi řidiči signály vibracemi volantu, v případě nechtěného opuštění jízdního pruhu. Citroën u podobného systému (AFIL) dává informace řidiči vibracemi sedadla. Radarový sensor na zádi Audi také hlídá situaci za vozidlem, kam by nemusel řidič díky mrtvému úhlu vidět. Při předjíždění je pak řidič varován v případě, že za ním, ve vedlejším pruhu jede jiné vozidlo.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety

Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

Abt Allroad Quattro – sportovnější SUV Abt Allroad Quattro – sportovnější SUV

Abt Sportsline přináší výraznou posilovací kůru pro…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého podnikatele: Svatební šaty stály téměř 8 mega!

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého…

Když se vdává dcera oligarchy, peníze létají vzduchem! Elina Bazhaeva (21) po sedmiměsíční známosti řekla své…

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

 

iSport.cz

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury STES Koželuh

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury…

Na jednom z důležitých postů v českém fotbale dojde ke střídání. Luboš Kuželuh končí jako ředitel marketingové…

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku neodejdu, slibuje

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku…

Vlastimil Petržela novým trenérem fotbalového Slovanu Liberec? Podle informací serveru Tyden.cz by k takovému…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…