reklama


Přesně před sedmi lety se v Detroitu představilo první Audi Allroad Quattro a zaznamenalo obrovský úspěch. O tom, že by neměl přijít nástupce tak úspěšného modelu ve stejném stylu se sice chvíli spekulovalo, ale prodejní výsledky zřejmě vykonaly své. ..

Přesně před sedmi lety se v Detroitu představilo první Audi Allroad Quattro a zaznamenalo obrovský úspěch. Dokonce i na českém trhu jde o konstantní trhák ve třídě drahých vozů vyšší střední třídy resp. mezi luxusními SUV. Ač se nová generace Audi A6 již dlouho prodává, první Allroad je stále v nabídce a zájem o něj je velký. Jen za prvních 11 měsíců roku 2005 se u nás prodalo 343 Allroadů, jejichž pořizovací cena se pohybuuje mezi 1,4 a 2,1 milionu Kč, podle verze motoru. Civilních Audi A6 se přitom za stejné období prodalo jen 445 kusů. O tom, že by neměl přijít nástupce tak úspěšného modelu ve stejném stylu se sice chvíli spekulovalo, ale prodejní výsledky zřejmě vykonaly své.

Design

Nový Allroad vychází ze stejné filozofie jako jeho předchůdce. Původní kombi řady A6 je opticky i technicky obrněno, aby zvládalo jízdu i po nezpevněných komunikacích a vhodně reprezentovalo svého majitele. Tak jako všechna ostatní nová Audi, nese také nový Allroad pyšně na přídi rozměrnou masku chladiče, která je bohatě chromována.

Studie druhého Allroadu je prezentována na americkém trhu, kde není registrační značka povinností, v Evropě by ale vzhledovou čistotu přídě chtě nechtě předpisové místo pro značku poznamenalo. Základní půdorysné rozměry nového Audi A6 Avant zůstávají zachovány (délka 4,93 m, šířka 1,89 m), změny jsou pochopitelné ve třetím rozměru - výšce. Nový Allroad je s výškou 1,52 m o 60 mm vyšší než původní A6 Avant, ale přibližně stejně vysoké jako první Allroad (1526 mm ve snížené poloze).

Salónní design nových Audi A6 dostal v této "blátivé" verzi mohutnější nárazníky, širší blatníky a bohaté osazení leštěnými prvky karosérie. Ochranu spodku automobilu poskytují plechy z nerezavějící oceli pod podlahou.

Pravděpodobně pouze studii zůstanou vyhrazena diodová přední světla. Světlomet je tvořen vnitřním a vnějším modulem. Vnitřní modul obsluhuje potkávací světla 14 diodami, které údajně poskytují srovnatelnou svítivost jako dnešní xenonové světlomety. Vnější modul s 10 diodami slouží jako dálková světla. Mezi nimi je několik diod pro tzv. denní světla. Také ukazatele směru a koncová světla využívají techniky LED.

Autosalonová studie se neobejde bez rozměrných kol. Už současný Allroad je nybízen až s osmnástipalcovými koly, takže nepřekvapí, že novinka je osazena obutím o rozměru 255/45 R19.

Skleněná střecha studie sahá od A-sloupku až po D-sloupek a odhaluje tak prakticky celý interiér. Ve střeše jsou dva posuvné skleněné díly, ovládané elektricky.

Interiér původního Avantu se přirozeně také proměnil. Nové materiály se daly čekat, produkční verze zřejmě přinese ještě další barevné a materiálové kombinace. Středová konzole obsahuje obrazovku multimediálního palubního systému s uhlopříčkou 8,9 palců s rozilšením 1024 x 600 pixelů.

Nové ukazatele na přístrojové desce využívají poprvé u Audi technologii Organic Light Emitting Diod (OLED). Ve srovnání s LCD má být OLED snáze čitelný při ostrém denním světle, i při čtení pod velkým úhlem. Výhodami jsou také vyšší reakční čas a menší spotřeba energie než u LCD

Zadní sedadla jsou elektricky sklápěná a dovolují tak klasickou cestou zvětšit zavazadlový prostor. Luxusní atmosféra v interiéru je podpořena několika zdroji měkkého světla.

Motor a převodovka

Allroad je poháněn novým motorem V8 4.0 TDI s piezoelektrickými vstřikovači, systémem common-rail (vstřikovací tlak max. 1650 bar) a částicovým filtrem. Ze zdvihového objemu 3936 cm3 nyní Audi získává 210 kW při pouhých 3200 ot./min (!!!) a nejvyšší točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1600 ot./min do 3000 ot./min. Nejvyšší rychlost je přirozeně elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je podle výrobce schopen Allroad absolvovat za 6,4 s. Důležitější však budou pocity z pružného zrychlení, neboť Allroad zvládá mj. akceleraci z 80 na 120 km/h za 4,9 s, což je srovnatelná hodnota se sportovním modelem S4.

Nový motor měří na délku 516 mm a váží 259 kg, což z něj (podle Audi) dělá nejlehčí vznětový osmiválec své třídy na světě.

Ještě než se točivý moment dostane na kola, je zpřevodován pomocí šestistupňové převodovky tiptronic. Pohon všech kol klasické quattro-koncepce s diferenciálem torsen uprostřed je samozřejmou součástí výbavy nového Allroadu.

Elektronika na palubě

Vzduchové odpružení se kterým má Audi již bohaté zkušenosti, dovoluje Allroadu měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při rychlostech 120 km/h a výše se samočinně sníží světlá výška ze standardních 180 mm o 20 mm níže. O aktivní bezpečnost se starají mj. aktivní tlumiče.

Novinkou na palubě vozů Audi jsou systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist. Ten první detekuje povrch vozovky a rozeznává potenciálně nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiky ESP. Road Vision je využívá principů spektroskopie (infračervené záření a laser, vlnová délka odražených paprsků).

Podpora řidiče v udržování přímého směru v jízdním pruhu při rychlé jízdě dává v provedení firmy Audi řidiči signály vibracemi volantu, v případě nechtěného opuštění jízdního pruhu. Citroën u podobného systému (AFIL) dává informace řidiči vibracemi sedadla. Radarový sensor na zádi Audi také hlídá situaci za vozidlem, kam by nemusel řidič díky mrtvému úhlu vidět. Při předjíždění je pak řidič varován v případě, že za ním, ve vedlejším pruhu jede jiné vozidlo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump

Spojené státy investují obrovské částky na to, aby si…

Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení

Na Národní třídě budou široké zpomalovací prahy určené…

České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici

České akcie by měly podle převažujícího názoru analytiků…

 
 

Tapety

Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
Audi Allroad Quattro Concept Audi Allroad Quattro Concept
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

Abt Allroad Quattro – sportovnější SUV Abt Allroad Quattro – sportovnější SUV

Abt Sportsline přináší výraznou posilovací kůru pro…

 



 
Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Dnes 13:05

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie z Česka!




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten zdolal Málagu

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 19. kole španělské ligy doma Málagu 2:1 díky gólům kapitána Sergia Ramose a…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete čekání na jídlo ukrátit střelbou

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete…

S nápadem, jak ozvláštnit pobyt v restauraci, přišli v jednom arizonském baru. Kromě jídla či pití si tu také…

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva byli zachráněni

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod…

Dva Češi přišli o život pod lavinou u Salcburku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté. Dva se podařilo…

 
 
reklama