Nový Aston Martin Vanquish dostal plátěnou střechu a tradiční jméno Volante
Čekání nám a koneckonců i sobě zkrátil Aston Martin novým Vanquishem. Projekt AM310 se představil už v květnu 2012 na Villa d'Este v italském Cernobbiu. Sériový model se ukázal ke konci loňského roku. Nyní navíc přišel o střechu, respektive dostal třívrstvou plátěnou a s ní i pro značku klasické označení Volante.
Střecha sama se dokáže složit, či naopak rozložit během 14 sekund a vůbec neomezuje zavazadelník, který má bez ohledu na její polohu 279 l. Údaj je o polovinu větší než u předchůdce DBS Volante. Jen se klienti budou muset spokojit s malým vstupním otvorem, ale to se v kategorii sportovně-luxusních otevřených aut jaksi očekává a představuje pouze malé bezvýznamné minus. V souvislosti s vytvořením prostoru pro složenou střechu a dalšími nutnými úpravami se lehce změnily zadní partie, spoiler na víku je také kvůli lehce zhoršené aerodynamice malinko větší než u kupé. Koncová světla však zůstala stejná.
Automobilka se chlubí, že Vanquish Volante je nejtužším otevřeným modelem v její historii – a to slaví právě kulatou stovku. Jako stavební materiál na karoserii byla použita výhradně uhlíková vlákna. Oproti uzavřené verzi přibral kabriolet na váze jen 9 kg, má tedy 1845 kg. K rozpohybování této hmotnosti jistě postačí nezměněný atmosférický vidlicový dvanáctiválec typového označení AM11. Ten ze šestilitrového objemu nabídne největší výkon 422 kW (573 k) a k tomu ještě 620 N.m točivého momentu, které přenáší šestistupňový automat Touchtronic 2 dozadu. Na další čísla a specifikace si budeme muset ještě počkat.
Oproti kupé nebylo sníženo čelní sklo. Vanquish Volante není roadsterem, neboť má uspořádání 2+2. Předním pasažérům nabídne auto uvnitř místa určitě dost, zadní dvojice sedadel je opravdu nouzová, spíš poslouží k odložení zavazadel, které chce mít dvoučlenná posádka u sebe. V patřičně luxusním interiéru jinak zůstalo vše při starém, na dveřích přibyla pochopitelně pouze tlačítka elektrického ovládání střechy.
Vanquish Volante bude stát v Británii 199.995 liber, německé ceny začínají na 264.995 eurech.
Přepočty tedy hovoří o minimálně 5,99 a maximálně 6,79 milionech korun. První britští a kontinentální zákazníci se svých nových miláčků dočkají ještě před koncem letošního roku. Takže, ono to s tím létem nebude nakonec tak horké, není nad to si nadělit otevřené auto pod vánoční stromeček :-).