Nürburgring za 6:11,13: Proč tento rekord už nikdy nikdo nepřekoná?
Dnes je mezi automobilkami velmi populární přetahovat se se svými produkčními modely na Severní smyčce Nürburgringu o sekundy, rozhodně ale nejde o nějaký nový trend. Zelené peklo bylo pro řidiče výzvou odjakživa a dvojnásob to platí od roku 1983, kdy byl na "Ringu" stanoven nejlepší čas historie, jenž nebyl nikdy překonán.
V roce 1983 dostal okruh kvůli stavbě GP trati novou konfiguraci se zkrácenou délkou trati na 20,81 km, která vydržela až do dnešních dnů a právě na ní se jel vytrvalostní závod Nüburgring 1000 km, do něhož nastoupily mimo jiné i speciály Porsche 956 - závodní monstra s 2,7litrovým přeplňovaným šestiválcovým boxerem, disponujícím výkonem přes 620 koní. Síla motoru ale nebyla jedinou zbraní stuttgartského speciálu, jako jedno z prvních závodních aut využívalo ve značné míře též přítlačné síly, generované soustavou kanálů v podlaze auta.
Tato kombinace zajišťovala autům nejen neuvěřitelnou rychlost, ale také poněkud nevypočitatelné chování na nerovném povrchu, jímž byl Nürburgring proslulý. Porsche byla rychlá už v trénincích, ale historie se začala psát v kvalifikaci. Tehdy 25letý německý jezdec Stefan Bellof si umanul, že překoná čas Jochena Masse, jenž s tím samým Porsche zajel okruh za 6 minut a 16.85 s. A také se mu to povedlo, překonal jeho čas o pět sekund a s hodnotou 6 minut a 11,13 s se stal jasným vítězem kvalifikace.
"Mohl jsem být ještě rychlejší," komentoval to následně Bellof. "Udělal jsem dvě chyby a na chvíli se mi do cesty připletla nějaká 911," dodal. V závodě nasadil podobně drtivé tempo, už v šestém kole vedl před druhým Massem o 36 sekund a 2,5 minuty před Keke Rosbergem. Zběsilá jízda se mu ale vymstila. Krátce poté, co zajel své nejrychlejší závodní kolo s časem 6:25,91 ztratil kontrolu nad vozem a havaroval v zatáčce Pfianzgarten, která nyní nese jeho jméno. Nic se mu nestalo, ale závod pro něj skončil a vítězem se stal Mass.
Stefan Bellof v následujícím roce vyhrál celý World Sportscar Championship, ale jeho obrovský talent vyhasl v roce 1985, kdy zemřel po kolizi s Ickxem při 1000km závodě ve Spa-Francorchamps. V té době patřil k nejnadějnějším jezdcům formule 1.
V roce 2013 se Porsche 956 do Zeleného pekla vrátilo, řídil jej na počest Bellofa jeho bývalý týmový kolega Derek Bell, ale v rámci sice rychlé, ale pouze propagační jízdy nebylo cílem pomýšlet na souboj s neopakovatelným Stefanovým výkonem. A tak je Bellof držitelem nejlepšího času na Severní smyčce dodnes...