Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel přemýšlí o uzavření továren v Bochumi a Ellesmere Portu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Vedení německé automobilky Opel příští týden představí dozorčí radě podnikatelský plán, který bude pravděpodobně zahrnovat uzavření dvou evropských továren s cílem snížit výrobní kapacitu o zhruba 30 procent.

Mateřskou společností Opelu je americká automobilka General Motors. "GM opakovaně říká, že máme dvě továrny navíc," uvedl podle agentury Reuters člen dozorčí rady Opelu, který si nepřál být jmenován. "Známe hlavní body podnikatelského plánu, který by mohl být předložen ve středu, a ty předpokládají uzavírání továren," dodal.

Mluvčí GM se ke zprávám o zavírání továren odmítl vyjádřit. Zopakoval pouze, že vedení úzce spolupracuje se zástupci zaměstnanců na zlepšování ziskovosti. List Wall Street Journal již minulý měsíc informoval, že GM připravuje pro své ztrátové evropské aktivity nový restrukturalizační plán. GM podle listu zvažuje uzavření závodů Opelu v německém městě Bochum a britském městě Ellesmere Port. Německá továrna zaměstnává přes 3000 lidí a britská přes 2000 lidí.

Automobilka Opel se v uplynulých letech dostala do existenčních problémů a skupina GM chystala její prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel vlastními silami restrukturalizovat. Opel již v rámci restrukturalizace uzavřel továrnu v belgických Antverpách a zrušil 8000 ze 48.000 pracovních míst.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
26. 3. 2012 14:19
Re: Nešikovné maso musí pryč
Opel se mohl vybabrat z dlouhodobych ztrat, kdyby ti K * * O T I nevymysleli Opel Ampera / Chevy Volt.
Podle me na kazdem prodanem aute za mega minimalne dalsi 2 mega ztraceji (maloseriova vyroba je nakladna, naklady na servis a garance jsou vysoke, cena za vyvoj zustava nezaplacena). Jeste jsem nezazil, aby auto roku bylo jeste tentyz rok stazeno z vyroby, ale OPEL k tomu smeruje MILOVYMI KROKY. Dobre jim tak. Doufam, ze patricne managery vyhodi bez zlateho padaku.
23. 3. 2012 17:09
Nešikovné maso musí pryč
To vždycky říkal můj strýc. Opel dělá dobrá auta, ale jaksi zapomněl na svojí identitu a je z něj trochu napodobenina VW a to v tomto krutém světě nestačí.
Kromě Opelu a PSA vyklízí pozice i Fiat - už je potvrzeno, že úplně přestane existovat v nižší střední (Stilo, Bravo, Croma), t.j. v nejdůležitějším segmentu, kde nemá ani u Chrysleru žádného silného zástupce. Je to jako nemocnej strom, kterej má díru hned nad kořeny - uhnije dřív nebo pozdějc. Pamatujte na má slova: v Evropě bude možná už za dva roky napříč segmenty vládnout čtveřice koncernů: VW, Ford, Hyundai a Toyota. Všichni tři francoužští výrobci (Renault, Peugeot, Citroen), zůstanou existovat pouze proto, že mají obrovský domácí trh a loajální francouze v hrsti, ve zbytku Evropy to zabalí. Toyotě nestojí v cestě nic, jen zemětřesení. VW by měl useknout nemocnou ruku Seat, Ford je OK, Hyundai nemá chybu.
23. 3. 2012 16:34
Re: Evropo, Evropo ...
Kam by spěla. Každý týden není posvícení, nic objevného.
Avatar - Uhlik
23. 3. 2012 14:31
Konecne,
Ak chcu, aby Opel nebol stratovy, nemozu si dovolit zivit zbytoce kapacity. Mozno este vyzmychaju od statu nejake tie zachranne dotacie, garancie ci pozicky a ked uz naozaj nikto nebude mat z coho dotovat tieto zavody, tak sa zavru...

Nie aby GM vyuzila tieto kapacity, ked este mala Saab, pripadne tam supla vyrobu niecoho dalsieho, ale oni cakali, asi ze sa to same vyriesi.

A tiez tomu nepridali ani "lacni" EU robotnici a "nizke" danove a odvodove zatazenie...

Avatar - matii
23. 3. 2012 14:00
Evropo, Evropo ...
... kam to spěješ. Na pěstitele slepic, prasnic a jiných, to si dokážeš vyskočit a diktovat, ale udržet automobilovou výrobu, na to seš krátká. Jinak další kousek do mozaiky ... podle nových informací (nevím jestli na AUTO.CZ zazněly) hodlá PSA zrušit v Evropě 5000 pracovních míst a přesunout je do jižní Ameriky ... :-(

P.S. chtěl jsem sem vložit odkaz na obrázek a vyhodnotilo to jako spam ... hmmm hmmm