Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra: Ruský miliardář si koupil hned dva kusy

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Když má člověk peníze, jde skoro všechno. Třeba koupit si dva drahé supersporty najednou. Navíc od stejného modelu!

Nejmenovaný ruský miliardář si pořídil najednou hned dvě Pagani Huayra. Jeden vůz je v černé a druhý v tmavě modré barvě. Je to možná rozmařilost, proč si pořizovat dvě prakticky stejná auta. Ale když na to někdo má a jeden mu evidentně nestačí... Huayra přitom stojí nemalý milion eur a ještě padesát tisíc navrch, to jest v korunách takřka 27 milionů. Proti Veyronu je to celkem láce. Proč zrovna srovnáváme s Veyronem? Inu, protože tento pán má ve své garáži, jistě obrovské a dobře zabezpečené i několik kousků s červenou elipsou Bugatti včetně Vitesse L'Or Blanc. Ještě se divíte?

Černá Huayra dostala navíc příplatkovou nelakovanou karbonovou karoserii s viditelnou strukturou. Za tu chtějí u Pagani ještě extra 112,5 tisíce eur (2,89 milionu korun). Když někdo evidentně neví, co s penězi, není mu zkrátka a dobře pomoci. Většina fanoušků tohoto supersportu si navíc svůj sen splnit nemůže. Jiný má prostě to štěstí a potřebné finance, že tak učiní hned dvakrát...Mimochodem, oba bolidy jsou registrované ve Švýcarsku.

Připomeňme, že Huayra měla světovou výstavní premiéru před dvěma lety v Ženevě. Je poháněna celohliníkovým vidlicovým dvanáctiválcem M158 od AMG s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou. Ten z objemu 5,98 l dává díky dvojici turbodmychadel minimálně 522 kW (710 k) a nachází se podélně před zadní nápravou. Rovných 1.000 N.m přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka Xtrac dozadu. Zatímco ona sama váží 96 kg a je umístěna napříč před motorem, celé auto má zhruba 1350 kg. Monokok je vytvořen z karbonu a titanu, podvozek se zavěšením typu push-rod s dvojitými lichoběžníky, vinutými pružinami a tlumiči disponuje rozvorem 2795 mm. Hřebenové řízení nepostrádá posilovač. Střela měří na délku 4605 mm, do šířky 2036 mm a na výšku jen 1169 mm.

Huayra s křídlovými vzhůru výklopnými dveřmi umí svištět až 370 km/h a z klidu na stovku sprintuje během 3,3 s. Karoserie je vybavena čtveřicí klapek, které se starají o přítlak a mohou pracovat nezávisle na sobě. V „šatech“ z uhlíkových vláken najdeme také několik otvorů pro chlazení (nejen) karbon-keramických kotoučových brzd, ale i pohonné jednotky samotné. Kokpit je čalouněn luxusní kůží a doplňuji ji opět karbon, nebo hliník. Nechybí ani (nezbytný?) informační systém. Ceny jsou pochopitelně vždy individuální, neboť zákazník si může navymýšlet spoustu patřičně drahých příplatků.

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Avatar - Sumi2000
31. 10. 2013 23:24
Re: koníčky a koně
Ale , ale..Bugatti nikdy není ztrátovka.. >:D
To je čirá radost. :-)
Avatar - Barrichello
31. 10. 2013 13:51
Re: Ono je velice podstatný
zajet si na okruh >:D
Avatar - vabis
31. 10. 2013 10:08
Re: koníčky a koně
Auta ( a ženy) nebudou finančně rentabilní nikdy >:D přesto je tolik milujeme a děláme kvůli nim možné i nemožné. Finančně nudit = neviděl jsi záběry po smrti Pabla Escobara? To byly šatní skříně narvané penězi, kubíky a kubíky stodolarových bankovek :-)
Avatar - Emel
31. 10. 2013 09:57
Re: Ono je velice podstatný
...zatímco ve Švýcarsku se jezdí maximálně 110 a za pár desítek přes klidně přijdeš na rok o papíry. Takže co s takovým nádherným autem ve Švýcarsku :-)? Zamknout do garáže a chodit se na něj dívat...
Avatar - Johny.Rico
31. 10. 2013 09:28
Re: koníčky a koně
Tak to by ses musel hodně finančně nudit, neb to bude zcela jistě ztrátovka jako Veyron. Ale - za nápad :yes: