Pagani Huayra: Ruský miliardář si koupil hned dva kusy
Nejmenovaný ruský miliardář si pořídil najednou hned dvě Pagani Huayra. Jeden vůz je v černé a druhý v tmavě modré barvě. Je to možná rozmařilost, proč si pořizovat dvě prakticky stejná auta. Ale když na to někdo má a jeden mu evidentně nestačí... Huayra přitom stojí nemalý milion eur a ještě padesát tisíc navrch, to jest v korunách takřka 27 milionů. Proti Veyronu je to celkem láce. Proč zrovna srovnáváme s Veyronem? Inu, protože tento pán má ve své garáži, jistě obrovské a dobře zabezpečené i několik kousků s červenou elipsou Bugatti včetně Vitesse L'Or Blanc. Ještě se divíte?
Černá Huayra dostala navíc příplatkovou nelakovanou karbonovou karoserii s viditelnou strukturou. Za tu chtějí u Pagani ještě extra 112,5 tisíce eur (2,89 milionu korun). Když někdo evidentně neví, co s penězi, není mu zkrátka a dobře pomoci. Většina fanoušků tohoto supersportu si navíc svůj sen splnit nemůže. Jiný má prostě to štěstí a potřebné finance, že tak učiní hned dvakrát...Mimochodem, oba bolidy jsou registrované ve Švýcarsku.
Připomeňme, že Huayra měla světovou výstavní premiéru před dvěma lety v Ženevě. Je poháněna celohliníkovým vidlicovým dvanáctiválcem M158 od AMG s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou. Ten z objemu 5,98 l dává díky dvojici turbodmychadel minimálně 522 kW (710 k) a nachází se podélně před zadní nápravou. Rovných 1.000 N.m přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka Xtrac dozadu. Zatímco ona sama váží 96 kg a je umístěna napříč před motorem, celé auto má zhruba 1350 kg. Monokok je vytvořen z karbonu a titanu, podvozek se zavěšením typu push-rod s dvojitými lichoběžníky, vinutými pružinami a tlumiči disponuje rozvorem 2795 mm. Hřebenové řízení nepostrádá posilovač. Střela měří na délku 4605 mm, do šířky 2036 mm a na výšku jen 1169 mm.
Huayra s křídlovými vzhůru výklopnými dveřmi umí svištět až 370 km/h a z klidu na stovku sprintuje během 3,3 s. Karoserie je vybavena čtveřicí klapek, které se starají o přítlak a mohou pracovat nezávisle na sobě. V „šatech“ z uhlíkových vláken najdeme také několik otvorů pro chlazení (nejen) karbon-keramických kotoučových brzd, ale i pohonné jednotky samotné. Kokpit je čalouněn luxusní kůží a doplňuji ji opět karbon, nebo hliník. Nechybí ani (nezbytný?) informační systém. Ceny jsou pochopitelně vždy individuální, neboť zákazník si může navymýšlet spoustu patřičně drahých příplatků.