Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308

Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308

 

Podle Euro NCAP patří oba vozy k nejlepším ve svých kategoriích, jak to ale s jejich bezpečností dopadne v praxi?

Nárazové zkoušky probíhají za přesně stanovených podmínek v laboratořích s deformovatelnými bariérami. Jak to ale dopadne, když se čelně střetnou dvě auta v reálných podmínkách?

Crash-testy, které jsou základem bezpečnostního hodnocení nových aut (např. Euro NCAP), probíhají za přesně vymezených podmínek. Zkoušené auto se rozjede rychlostí 64 km/h a čelně kolmo narazí do deformovatelné překážky, která je přesazená o 40 % vůči podélné ose auta. Právě tyto vlastnosti překážky mají přiblížit průběh kolize střetu s autem.

Německý autoklub ADAC ve spolupráci s výzkumnými ústavy pravidelně provádí alternativní zkoušky, tentokrát vyzkoušel skutečný střet dvou aut, který převádí podmínky standardního crash testu s bariérou do reálného světa. Pro kolizi byla vybrána dvě různě velká auta – hatchbacky ze segmentu malých vozů a nižší střední třídy. Konkrétně se jedná o Ford Fiesta a Peugeot 308, oba mají od respektované autority pětihvězdičkové hodnocení s nadprůměrným bodovým ziskem.

Obě auta můžeme označit za moderní, přinejmenším z hlediska hodnocení a výbavy bezpečná a na evropských silnicích velmi rozšířená. Rozdíl v hmotnosti mezi testovanou Fiestou a Peugeotem 308 je 200 kg – podstatně méně, než tomu bylo ve starším experimentu s Audi Q7 a Fiatem 500.

Podmínky testu respektují koncept Euro NCAP. Ke střetu došlo s přesazením 40 %, rychlost kolize byla snížena na 56 km/h, což je rychlostní ekvivalent nárazu do deformovatelné bariéry při 64 km/h.

Výsledky testu ADAC nejsou zdaleka tak optimistické, jak by napovídalo hvězdičkové hodnocení. Problémem je často diskutovaná kompatibilita při nárazu – ani jedno z aut nedokázalo plně využít deformační zóny. Energii nárazu pohlcují především podélné nosníky.

Jak je patrné z připojeného videa, karoserie obou aut se v místě nárazu zdeformovaly až po čelní okno. Zatížení bezpečnostních struktur chránících prostor pro cestující se dostalo až k mezním hodnotám. Výsledkem je, že dveře řidiče Peugeotu nelze otevřít a u řidiče Fordu jen s obtížemi.

ADAC a švýcarský partner TCS Sektion Schwyz proto apelují na výrobce, aby věnovali více pozornosti vzájemné kompatibilitě bezpečnostních struktur. Bezpečnost samotných aut je dnes již na vysoké úrovni, ke snížení následků nehod proto bude nutné se zaměřit na přehodnocení konstrukce příčných nosníků a nárazové zkoušky simulující skutečný střet dvou protijedoucích aut. Odborníci z ADAC odhadují, že přehodnocení konstrukce bezpečnostních struktur může snížit riziko poranění při nehodě o 7 %.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko

Na Blízký východ se specializuje, tamní aktuálnímu dění…

 
 

Přidat názorDiskuse: Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

 



Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI Performance – Proč GTi není GTI Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI Performance – Proč GTi není GTI

Označení v názvu modelu se sice liší jenom velikostí…

Rychlý kolo v Mostě: Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI Performance Rychlý kolo v Mostě: Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI Performance

Do Mostu jsme tentokrát vyrazili s vybranou partičkou,…

 



 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Dnes 18:50

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Folkař Jaroslav Hutka (70) bude popáté otcem! O 36 let mladší přítelkyně porodí v červenci

Folkař Jaroslav Hutka (70) bude popáté otcem! O 36…

Jaroslav Hutka (70) se v sedmdesáti letech popáté stane otcem. Nevadí mu, že neuvidí své dítě v dospělosti?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

K reprezentaci se připojil nováček Rittich: NHL? Odejít ven se mi vyplatilo

K reprezentaci se připojil nováček Rittich: NHL?…

Po jedné kompletní sezoně v extralize podepsal David Rittich (25) smlouvu s Calgary. Výsledek? První rok farma.…

 

Reflex.cz

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…