Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308

Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308

 

Podle Euro NCAP patří oba vozy k nejlepším ve svých kategoriích, jak to ale s jejich bezpečností dopadne v praxi?

Nárazové zkoušky probíhají za přesně stanovených podmínek v laboratořích s deformovatelnými bariérami. Jak to ale dopadne, když se čelně střetnou dvě auta v reálných podmínkách?

Crash-testy, které jsou základem bezpečnostního hodnocení nových aut (např. Euro NCAP), probíhají za přesně vymezených podmínek. Zkoušené auto se rozjede rychlostí 64 km/h a čelně kolmo narazí do deformovatelné překážky, která je přesazená o 40 % vůči podélné ose auta. Právě tyto vlastnosti překážky mají přiblížit průběh kolize střetu s autem.

Německý autoklub ADAC ve spolupráci s výzkumnými ústavy pravidelně provádí alternativní zkoušky, tentokrát vyzkoušel skutečný střet dvou aut, který převádí podmínky standardního crash testu s bariérou do reálného světa. Pro kolizi byla vybrána dvě různě velká auta – hatchbacky ze segmentu malých vozů a nižší střední třídy. Konkrétně se jedná o Ford Fiesta a Peugeot 308, oba mají od respektované autority pětihvězdičkové hodnocení s nadprůměrným bodovým ziskem.

Obě auta můžeme označit za moderní, přinejmenším z hlediska hodnocení a výbavy bezpečná a na evropských silnicích velmi rozšířená. Rozdíl v hmotnosti mezi testovanou Fiestou a Peugeotem 308 je 200 kg – podstatně méně, než tomu bylo ve starším experimentu s Audi Q7 a Fiatem 500.

Podmínky testu respektují koncept Euro NCAP. Ke střetu došlo s přesazením 40 %, rychlost kolize byla snížena na 56 km/h, což je rychlostní ekvivalent nárazu do deformovatelné bariéry při 64 km/h.

Výsledky testu ADAC nejsou zdaleka tak optimistické, jak by napovídalo hvězdičkové hodnocení. Problémem je často diskutovaná kompatibilita při nárazu – ani jedno z aut nedokázalo plně využít deformační zóny. Energii nárazu pohlcují především podélné nosníky.

Jak je patrné z připojeného videa, karoserie obou aut se v místě nárazu zdeformovaly až po čelní okno. Zatížení bezpečnostních struktur chránících prostor pro cestující se dostalo až k mezním hodnotám. Výsledkem je, že dveře řidiče Peugeotu nelze otevřít a u řidiče Fordu jen s obtížemi.

ADAC a švýcarský partner TCS Sektion Schwyz proto apelují na výrobce, aby věnovali více pozornosti vzájemné kompatibilitě bezpečnostních struktur. Bezpečnost samotných aut je dnes již na vysoké úrovni, ke snížení následků nehod proto bude nutné se zaměřit na přehodnocení konstrukce příčných nosníků a nárazové zkoušky simulující skutečný střet dvou protijedoucích aut. Odborníci z ADAC odhadují, že přehodnocení konstrukce bezpečnostních struktur může snížit riziko poranění při nehodě o 7 %.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 

Přidat názorDiskuse: Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…