reklama


Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308

Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308

 

Podle Euro NCAP patří oba vozy k nejlepším ve svých kategoriích, jak to ale s jejich bezpečností dopadne v praxi?

Nárazové zkoušky probíhají za přesně stanovených podmínek v laboratořích s deformovatelnými bariérami. Jak to ale dopadne, když se čelně střetnou dvě auta v reálných podmínkách?

Crash-testy, které jsou základem bezpečnostního hodnocení nových aut (např. Euro NCAP), probíhají za přesně vymezených podmínek. Zkoušené auto se rozjede rychlostí 64 km/h a čelně kolmo narazí do deformovatelné překážky, která je přesazená o 40 % vůči podélné ose auta. Právě tyto vlastnosti překážky mají přiblížit průběh kolize střetu s autem.

Německý autoklub ADAC ve spolupráci s výzkumnými ústavy pravidelně provádí alternativní zkoušky, tentokrát vyzkoušel skutečný střet dvou aut, který převádí podmínky standardního crash testu s bariérou do reálného světa. Pro kolizi byla vybrána dvě různě velká auta – hatchbacky ze segmentu malých vozů a nižší střední třídy. Konkrétně se jedná o Ford Fiesta a Peugeot 308, oba mají od respektované autority pětihvězdičkové hodnocení s nadprůměrným bodovým ziskem.

Obě auta můžeme označit za moderní, přinejmenším z hlediska hodnocení a výbavy bezpečná a na evropských silnicích velmi rozšířená. Rozdíl v hmotnosti mezi testovanou Fiestou a Peugeotem 308 je 200 kg – podstatně méně, než tomu bylo ve starším experimentu s Audi Q7 a Fiatem 500.

Podmínky testu respektují koncept Euro NCAP. Ke střetu došlo s přesazením 40 %, rychlost kolize byla snížena na 56 km/h, což je rychlostní ekvivalent nárazu do deformovatelné bariéry při 64 km/h.

Výsledky testu ADAC nejsou zdaleka tak optimistické, jak by napovídalo hvězdičkové hodnocení. Problémem je často diskutovaná kompatibilita při nárazu – ani jedno z aut nedokázalo plně využít deformační zóny. Energii nárazu pohlcují především podélné nosníky.

Jak je patrné z připojeného videa, karoserie obou aut se v místě nárazu zdeformovaly až po čelní okno. Zatížení bezpečnostních struktur chránících prostor pro cestující se dostalo až k mezním hodnotám. Výsledkem je, že dveře řidiče Peugeotu nelze otevřít a u řidiče Fordu jen s obtížemi.

ADAC a švýcarský partner TCS Sektion Schwyz proto apelují na výrobce, aby věnovali více pozornosti vzájemné kompatibilitě bezpečnostních struktur. Bezpečnost samotných aut je dnes již na vysoké úrovni, ke snížení následků nehod proto bude nutné se zaměřit na přehodnocení konstrukce příčných nosníků a nárazové zkoušky simulující skutečný střet dvou protijedoucích aut. Odborníci z ADAC odhadují, že přehodnocení konstrukce bezpečnostních struktur může snížit riziko poranění při nehodě o 7 %.

Video

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

Parlamentní listy neoznačily texty placené pražským magistrátem jako reklamu Parlamentní listy neoznačily texty placené pražským magistrátem jako reklamu

Pražský magistrát si platil za zveřejnění svých textů na…

 
Zdroj: ADAC
 

Přidat názorDiskuse: Crash-test Ford Fiesta vs. Peugeot 308



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014) Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014)

Peugeot napravil druhou generací 308 chyby, které udělal…

Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra 290 – GTi, nebo Cupra? Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra 290 – GTi, nebo Cupra?

Také Peugeot a Seat bojují v segmentu…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

Policie nebude Kleslovou stíhat. Problém ale mají firmy, pro které pracovala

Policie nebude Kleslovou stíhat. Problém ale mají…

Policie nebude stíhat někdejší místopředsedkyni ANO a bývalou starostku Prahy 10 Radmilu Kleslovou kvůli jejímu…

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: 40 a dost! Real padl v Seville a ukončil sérii bez prohry

SESTŘIHY: 40 a dost! Real padl v Seville a ukončil…

Je konec! Fotbalisté Realu Madrid v 18. kole španělské ligy nezvládli závěr utkání v Seville a prohráli 1:2.…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama