Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Ford Fiesta – nová generace se zařadila do ligy pětihvězdičkových

Diskuze (4)
Zatímco minulá generace Fordu Fiesta získala v testech Euro NCAP v roce 2002 25 bodů a 4 hvězdy, ta nová obdržela bodů 34 a 5 hvězd.

Zkoušené auto mělo pětidveřovou karoserii. Bylo poháněno motorem 1,25 l a mělo specifikaci odpovídající výbavě Trend (pohotovostní hmotnost je 1063 kg). To znamená dvojici čelních airbagů a předpínače a omezovače bezpečnostních pásu na předních sedadlech, boční a okenní airbagy a kolenní airbag řidiče.

Čelní náraz

U zkoušky čelního nárazu sdružení Euro NCAP zjistilo posunutí čelního sloupku pouze o 4 mm dozadu. Testovací figuríny prokázaly dobrou ochranu cestujících, díky kolennímu airbagu také v oblasti kolen a stehenních kostí řidiče. Obdobnou úroveň bezpečnosti poskytuje Fiesta cestujícím různých velikostí postavy a sedících v různých pozicích. Celkem získala nová Fiesta 15 bodů z 16 možných.

Boční náraz

Ani u bočního nárazu nemá Euro NCAP výhrady. V praxi to znamená zisk maxima 16 bodů.

Další dva body získala Fiesta za náraz bokem na kůl a dva body za přítomnost připomínačů nezapnutých pásů. Celkové skóre je 35 bodů, což odpovídá pěti hvězdám za ochranu cestujících.

crashtest ford euroncap malevozy crashtest ford euroncap malevozy

Ochrana dětí

Štítek upozorňující na nebezpečí použití dětské sedačky, kdy dítě sedí proti směru jízdy na místě spolujezdce, není dostatečně jasný. Navíc je možné ho odstranit. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech také není jasně vyznačena. Celkem má Fiesta za ochranu dětí 38 bodů a 4 hvězdy z pěti možných.

Ochrana chodců

Ochrana poskytovaná předním nárazníkem byla vyhodnocena jako dobrá. Kapota byla v místech pravděpodobného styku s hlavou dítěte označena jako dostačující, ochrana při střetu hlavy dospělého člověka s horní částí kapoty je převážně slabá. Celkově to znamená 20 bodů a 3 hvězdy ze čtyř.

Diskuze (4)
Avatar - Perun
27. 11. 2008 16:41
Re: Srážka s blbcem "vtipným"
Žiji patrně v nevědomosti, skutečně. A nebýt tebe, dál bych tápal ve tmách věříc, že pokročilé stádium rozkladu synaptických spojení vlivem vdechování par methylbenzenu (toluen - C7H8) přináší vedle patrných problémů s vnímáním reality i neschopnost dekódovat význam psaného slova.

Za tento omyl a hrubé podcenění tvých kapacit se upřímně omlouvám.
Čichavcům zdar!
27. 11. 2008 16:05
Re: Srážka s blbcem "vtipným"
Srážka s blbcem "vtipným"
"Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky vyjdete vždy jako nevětší blbec pod sluncem." Jan Werich

[odkaz]

Bravo Perun!
Avatar - iudex
27. 11. 2008 10:12
Re: Měkota
>:D
Avatar - Perun
27. 11. 2008 10:08
Měkota
Střet s předsazenou deformovatelnou překážkou dopadl pro Ford překvapivě dobře!
Podle neoficiálního vyjádření předsedy představenstva Euro NCAP barona von Praschila to ale způsobilo dočasné změknutí překážky až do stavu rosolovitosti. Na vině je údajně "zlý výraz hladového psychotika" nové Fiesty, který vyvolává negativní emoce i u jinak neživých průmyslových materiálů.
Pokud to tak je, pak Ford zřejmě vynalezl revoluční způsob preventivní ochrany před fatálním nárazem!
Bravo Ford!