Euro NCAP: Ford Fiesta – nová generace se zařadila do ligy pětihvězdičkových
Zkoušené auto mělo pětidveřovou karoserii. Bylo poháněno motorem 1,25 l a mělo specifikaci odpovídající výbavě Trend (pohotovostní hmotnost je 1063 kg). To znamená dvojici čelních airbagů a předpínače a omezovače bezpečnostních pásu na předních sedadlech, boční a okenní airbagy a kolenní airbag řidiče.
Čelní náraz
U zkoušky čelního nárazu sdružení Euro NCAP zjistilo posunutí čelního sloupku pouze o 4 mm dozadu. Testovací figuríny prokázaly dobrou ochranu cestujících, díky kolennímu airbagu také v oblasti kolen a stehenních kostí řidiče. Obdobnou úroveň bezpečnosti poskytuje Fiesta cestujícím různých velikostí postavy a sedících v různých pozicích. Celkem získala nová Fiesta 15 bodů z 16 možných.
Boční náraz
Ani u bočního nárazu nemá Euro NCAP výhrady. V praxi to znamená zisk maxima 16 bodů.
Další dva body získala Fiesta za náraz bokem na kůl a dva body za přítomnost připomínačů nezapnutých pásů. Celkové skóre je 35 bodů, což odpovídá pěti hvězdám za ochranu cestujících.
crashtest ford euroncap malevozy
Ochrana dětí
Štítek upozorňující na nebezpečí použití dětské sedačky, kdy dítě sedí proti směru jízdy na místě spolujezdce, není dostatečně jasný. Navíc je možné ho odstranit. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech také není jasně vyznačena. Celkem má Fiesta za ochranu dětí 38 bodů a 4 hvězdy z pěti možných.
Ochrana chodců
Ochrana poskytovaná předním nárazníkem byla vyhodnocena jako dobrá. Kapota byla v místech pravděpodobného styku s hlavou dítěte označena jako dostačující, ochrana při střetu hlavy dospělého člověka s horní částí kapoty je převážně slabá. Celkově to znamená 20 bodů a 3 hvězdy ze čtyř.