Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina a Bolloré: nový elektromobil pro velkoměsta

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Pininfarina a Bolloré Group spojili síly a usilovně pracují na novém elektromobilu pro každodenní použití.

Skupina Bolloré se dohodla s italským výrobcem automobilů Pininfarinou na společném projektu, jehož cílem je vyrábět stoprocentně elektrický automobil. Celková investice na vývoj vozidla se odhaduje na 150 milionů Eur (cca. 4 mld. Kč).

Vyrábět se bude ve výrobních závodech Pininfariny (v plánu je využít zhruba 20% z jeho osmdesátitisícových výrobních kapacit), prodávat se bude pod obchodní značkou Pininfarina a to snad již v roce 2010. Vycházet bude z konceptu Bluecar, který Bolloré představila již před dvěma lety.

Jejich trumfem budou přelomové „suché“ baterie na bázi lithium metal polymerů (LMPB), které jsou oproti nynějším ve značné výhodě. Díky nepřítomnosti kapalných složek jsou baterie stabilnější, výkonnější a také bezpečnější. Po patnáctiletém vývoji jsou již prý definitivně připraveny pro každodenní používání a měly by majiteli vydržet 200.000 kilometrů.

Připravované elektrické vozítko Pininfarina má nulové emise CO2, nabídne prostor pro čtyři cestující, které doveze až 250 kilometrů od místa výjezdu. Plné nabití akumulátorů zabere pět hodin, po pětiminutovém nabití je ale automobil schopen překonat vzdálenost 25 km. Zrychlení z 0 na 50 km/h má trvat 4,9s a nejvyšší rychlost bude mít hodnotu 130 km/h. Elektromobil by také měl mít dostatečné dynamické schopnosti, aby byl schopen předjíždět i v mimoměstském provozu. S prodeji se počítá zejména ve velkých metropolích v USA a Kanadě, Evropě a Japonsku.

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Avatar - T613
30. 12. 2007 20:24
Re: Elektricka budoucnost
od toho jsou reaktory nové generace, které se již úspěšně testují. nedávno o tom šel pořad Planeta věda na ČT24, kde zde mluvil jeden z vědců,který to u nás má na starosti. Účinnost údajně vzrostla dramaticky, a toxičnost odpadu spadne jen na nějakých 200 let. Nehledě na to, že díky vyšší účinnosti by dramaticky "vzrostly" zásoby uranu
Avatar - delphino
30. 12. 2007 19:51
Re: Elektricka budoucnost
obzvláště pookud se jaderná energie vylepší dyť teď se při štěpné reakci využije jen 2% potenciální energie. Naučit se využívat 50% a jsme za vodou na stovky let...
Avatar - T613
29. 12. 2007 18:34
Re: Elektricka budoucnost
já právě naopak. proč jsem napsal níže. Elektrorozvodnou síť musí EU stejně modernizovat, takže to bude dělat tak jako tak
Avatar - hattori_hanzo
29. 12. 2007 16:06
Posez
To tý ženský nikdo neřekl ja se sedí za volantem?Chtěl bych vidět co by udělalo stěma jejíma nataženejma rukama kdyby nabourala... 8-s
Avatar - T613
29. 12. 2007 15:46
Zpátky do budoucnosti
Elektromobily jsou asi jediným logickým pokračováním vývoje automobilů. Vodíku přestávám věřit, je to příliš komplikované řešení. Musíme vystavět elektrárny, abychom provedli elektrolýzu vody. Vodík pak musíme komplikovaně zkapalnit, a poté složitě transportovat a přečerpávat. O tom, že by se vodík získával z mořské vody si můžeme nechat zdát. Levnější pro výrobce bude brát vodu sladkou. A to razantně zvýší cenu vody. Mnohem jednodušší a "čistší" je právě použití elektřiny. Jaderné elektrárny nové generace s podstatně vyšší účinností, a méně nebezpečným radioaktivním odpadem, by to umožnily. Elektrorozvodná síť je stejně zastaralá a její rekonstrukce se všude na světě odkládá. Tak proč to nespojit v jedno?