Pininfarina Hyperion: Podrobnosti o voze a oficiální fotografie
Nejnovější model od karosárny a designového centra Pininfarina se poprvé veřejně předvedl na Concours d´Elegance v Pebble Beach v Kalifornii. Již před časem jsme vám přinesli první informace o tomto automobilu, nyní přinášíme konečně reálné fotografie, nikoliv počítačové kresby.
Pininfarina Hyperion je postaven na základě vozu Rolls-Royce Drophead Coupé. Nově vzniklý unikátní automobil se má stát poctou luxusním meziválečným automobilům, jejichž karoserie byly stavěny na zakázku tehdejšími slavnými karosárnami pro zámožné zákazníky. I tento dvoumístný kabriolet vznikl na přímou objednávku soukromého zadavatele, který souhlasil s veřejným vystavením auta dříve, než bude předáno. Konkrétně se jedná o Rolanda Halla, který na podzim roku 2007 Pininfarinu se žádostí o stavbu vozu na platformě vozu značky Rolls-Royce kontaktoval.
Oproti originálu byla zadní sedadla odstraněna a sedadlo řidiče posunuto o 400 mm směrem k zádi vozu. Také sklápěcí střecha je nová, stejně jako dvě přihrádky před čelním sklem, určené například pro lovecké pušky pana Halla. Karosérie je zhotovena z karbonu, přičemž na mnoha místech byly použity technologie a materiály, které se používají při stavbě jachet. Tak například dřevěné dveře byly zhotoveny specialisty na výrobu dřevěných součástí pro luxusní lodě.
K vozu nebyly zveřejněny bližší technické údaje, ale vzhledem ke skutečnosti, že základem se stal Rolls-Royce Drophead Coupé, je více než jasné, že pod dlouhou kapotou se bude ukrývat zážehový dvanáctiválec o objemu 6,75 l. V sériovém voze tento agregát poskytuje výkon 338 kW (460 k) a točivý moment 720 Nm.
Jako zajímavý detail působí zástavba náramkových hodinek od společnosti Girard-Perregaux, špičkového vysokého hodináře ze Švýcarska, domova nejlepších mechanických hodinek na světě. Pouzdro z bílého zlata je totiž možno z palubní desky vyjmout a nasadit zpět na speciální kožený pásek. Konkrétně se jedná o model Girard-Perregaux GP9610C s automatickým nátahem, čtvercovým pouzdrem o straně 32 mm a s jednou z nejfantastičtějších komplikací v náramkových hodinkách – s tourbillonem. Jedná se o mechanismus, který kompenzuje vliv gravitace Země na přesnost chodu hodinek. Sám o sobě váží neuvěřitelných 0,3 gramu a skládá se ze 72 součástí. Tisková zpráva dále dodává: „Girard-Perregaux a Pininfarina staví svou spolupráci na společném přístupu k řešení problémů, podpořeném touhou po dokonalosti, emocích a kráse. A když se pak vášeň setká s technickou zručností, sny se zhmotní v ty nejdokonalejší mechanické výtvory“.