Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Název časopisu Playboy vznikl díky automobilce. V jakých vozech jezdil jeho zakladatel?

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Ve středu svět obletěla zpráva o smrti Hugha Hefnera, zakladatele časopisu Playboy. Kromě krásných žen byl také velkým příznivcem aut. Není divu, když název magazínu vznikl díky jedné automobilce.

Hugh Hefner, zakladatel a šéfredaktor kultovního pánského časopisu Playboy, zemřel ve středu ve věku úctyhodných 91 let. Mnozí jej nazývali sexistou a zvrhlíkem, zároveň ale patřil mezi revolucionáře v oblasti sociální spravedlnosti a rovnosti. Ve velkém obhajoval lidská práva, svobodu projevu a sexuální svobodu pro homosexuální páry.

Vzhledem ke svému jmění není divu, že se za svůj dlouhý život vozil v mnoha luxusních automobilech. K vozům měl dobrý vztah, vždyť název magazínu Playboy vznikl díky jedné malé americké automobilce. Šlo o Playboy Automobile Company, jež byla založena v roce 1947 v Buffalu. Patřila k menším zámořským výrobcům a za čtyři roky existence postavila 97 aut. Dva roky po zániku automobilové společnosti vzniká další Playboy, tentokrát už tištěný.

Ani v útlém věku nejezdil Hefner ničím „normálním“. Jeho prvním vozem byl kabriolet Cadillac Series 62 z roku 1955. Časopisu se skvěle dařilo a začal vydělávat nemalé peníze. A za co jiného by je mladý zakladatel mohl utratit, než za pořádný kabriolet? Spekuluje se, že pro tento krásný Cadillac se rozhodl, protože obdobný vlastnil také Elvis Presley. Více než 60 let starý vůz disponoval až nadčasovou výbavou – na zakázku vyzdobeným interiérem, automatickým ostřikovačem čelního skla, posilovačem řízení, elektrickým ovládáním oken či automatickým stmíváním světel.

Dalším a pravděpodobně jedním z nejvzácnějších automobilů v jeho sbírce byl kabriolet Mercedes-Benz 300SL z roku 1959. V té době to bylo něco jako vlastnit dnes Bugatti Veyron. Šlo o jeden z prvních sporťáků, který na rovném úseku dokázal přesáhnout rychlost 220 km/h. Zároveň šlo o první vůz vybavený přímým vstřikováním paliva. Systém vyvinula společnost Bosch, přičemž dříve se využíval v německých letounech druhé světové války.

S německými auty byl Hefner spokojen tak moc, že jich za svůj život vlastnil ještě několik. Šlo například o limuzínu Mercedes-Benz 600 Pullman z roku 1969. Označení Pullman znamenalo špičkové provedení modelu 600. Všechny tyto kousky byly postaveny ručně a mnozí je považují za vrchol luxusu sedmdesátých let. Není divu, že sloužily jménům jako John Lennon, Coco Chanel či Jack Nicholson.

Hefner si ale nepotrpěl jen na Mercedesy, z Německa vlastnil taktéž BMW 3.0 CS z roku 1972. Právě tento model tehdy definoval designový směr, kterým se mnichovská automobilka v dalších letech ubírala. Ostrý žraločí vzhled byl v kombinaci s evropskou závodní verzí přezdíván „Batmobile“. I toto BMW patřilo kromě zakladatele Playboye do sbírky mnoha věhlasných osobností, včetně Sira Seana Conneryho. Zajímavé je, že auto, které patřilo Hefnerovi, bylo v roce 2014 prodáno v San Franciscu za „pouhých“ 17 tisíc dolarů, tedy zhruba 375 tisíc Kč.

Skutečným unikátem byla limuzína Hummer H2 vytvořena na zakázku pro Playboy. Když automobilka oznámila stavbu těchto speciálů, Hefner byl jedním z prvních zájemců. Že šlo o speciál pro pánský magazín, byste poznali hlavně podle decentních symbolů Playboye na dveřích. Nebyl „oblečen“ do růžové barvy, což by se nabízelo, ale naopak decentní bílé. Hefner ve své limuzíně svezl spoustu slavných osobností, přičemž celkem se do auta vešlo šestnáct lidí.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2017 22:13
playboy
ukrajinky rusky a madarky su nielen v playboy vzdy tie najkrajsie baby na svete ;-) :yes:
Avatar - praděda7
29. 9. 2017 18:20
Hef
se nakonec stal obětí ošklivých feminofašistek a politické korektnosti...R.I.P.
Avatar - Pekelná Micinka
29. 9. 2017 16:32
Hef je borec
[odkaz]