Pneumatiky pro městské autobusy a regionální nákladní dopravu: Dunlop

 

Výrobce nabízí nové typy pneumatik pro řízenou a hnanou nápravu městských autobusů. Přívlastek City v jejich názvu hovoří za vše.

V sortimentu Dunlopu pro řízenou nápravu i všechny pozice vozidel hromadné přepravy osob ve městě najdeme čtyři typy. Řada SP 121 City se vyznačuje velmi profilovaným dezénem, který byl zvolen ve velké míře i k použití na hnané ose. Jemnější žebrování i lamely mají typy SP 321 City a zejména SP 741 City. S narůstajícím tlakem dopravců na co nejnižší náklady vznikla novinka SP 372 City, jejíž vzorek se zcela rovnými žebry se zaměřuje na co nejnižší valivý odpor a držení směru pneumatiky.

Nejnovější typy

Dunlop SP372 City nabízí mimořádně vysoký kilometrový výkon a robustní konstrukci se zesílenými bočnicemi pro větší odolnost a delší životnost. Dezén spočívá ve specifickém, hlubokém lamelování pro vylepšené brzdění na mokru a záběr, stejně jako v celoročním použití. Směs byla speciálně vyvinuta s ohledem na odolnost vůči oděru, která v kombinaci s ostatními vlastnostmi znamená nízkou hlučnost, rovnoměrné opotřebení a vylepšený jízdní komfort. SP 372 City je určena pro celoroční použití, nese označení M+S a je plně protektorovatelná i prořezávatelná.

All Season

Přestože výrobce toto obutí s jemnými lamelami na vnitřních žebrech běhounu nabízí i k použití na všech nápravách, jde rozhodně o nejryzejší pneumatiku pro řízenou nápravu v celém portfoliu. Proto pro hnanou osu rozhodně doporučujeme novinku v podobě univerzálního pláště SP 472 City All Season (M+S), která používá příčné prohlubně na všech šesti žebrech.

Dezén činí tuto pneumatiku vhodnou pro celoroční použití, přičemž nabízí významné zlepšení v oblasti záběru a brzdění v zimních podmínkách ve srovnání s předchozím typem. Rovněž kilometrový výkon je významně lepší než u staršího typu SP 531 City.

Pro splnění náročných provozních podmínek má pneumatika běhounovou směs odolnou vůči oděru a robustní konstrukci se zesílenými bočnicemi pro delší životnost i možnost protektorování.

Dunlop SP472 City All Season používá hustě umístěné hluboké 3D BIS lamely, jež umožňují lepší výkon na mokru a v zimních podmínkách. Nízká hlučnost, vylepšený komfort a rovnoměrnost opotřebení patří mezi další výhody. Při celkovém srovnání s typem SP 531 City nabízí celoroční pneumatika SP472 City All Season o 40 % vyšší kilometrový výkon, o 15 % vylepšený záběr na mokru a o 10 % lepší záběr v zimních podmínkách, rovnoměrné opotřebení a udržování záběru při opotřebovávání běhounu.

Nákladní doprava

Hlavní řady nákladních pneumatik Dunlop pro regionální použití se jmenují SP 344 a SP 444. První typ je zkonstruován na řízenou nápravu. Díky nejnovější technologii složení běhounové směsi se docílilo nízkého valivého odporu a optimalizované spotřeby pohonných hmot, a to bez kompromisu v otázkách vedení za mokra nebo při opotřebení.

SP 344 používá pětižebrový dezén s uzavřenými ramenními žebry. Ten byl speciálně navržen pro kombinaci výkonnosti a bezpečnosti, s krátkou brzdnou dráhou za mokra a zajišťuje rovnoměrné opotřebení a optimální kilometrový výkon.

Hnaná náprava

Záběrová SP 444 je vybavena širokým běhounem a jedním středovým žebrem, což poskytuje značný kilometrový výkon a další výhody v podobě rovnoměrného opotřebení a nízkého valivého odporu. Výkon na mokru je podstatně vylepšen díky lamelám 3D Bis. Ty uzavřou bloky dezénu do stopy pro větší přilnavost a následně je otevřou pro odvod většího objemu vody. Další důležité prvky tvoří směrové drážky a umístění lamel, jež přispívá k snížení opotřebení.

Dezén je vylepšen díky jedinečnému rozmístění lamel a ostrým semknutým žebrům. Poškození kamínky či jejich uvíznutí zabraňuje tvar drážek. Díky tomu tyto pneumatiky zvládají náročné podmínky regionálního nákladního provozu. Nové řady SP 344 a SP 444 rozměru 22,5“ nahradily řady SP 341 pro řízenou a SP 442 pro hnanou nápravu.

Konstrukce

Nová technologie a pokročilá geometrie kostry nových řad poskytují vyšší odolnost vůči poškození, lepší protektorovatelnost a snadnější montáž. Nižší hmotnost pneumatiky umožňuje vyšší užitečné zatížení. Konstrukce je vybavena extrémně tažnou ocelovou kostrou a pásy, které zlepšují odolnost vůči prasklinám díky snížení vnitřního napětí.

Celoroční SP 344 a SP 444 rozměru 22,5“ jsou posledním modelem v sortimentu nákladních pneumatik značky Dunlop. Jsou vybaveny technologií nové generace pro větší úspornost a spolehlivost.

Pro přípojná vozidla

Pro přívěsy a návěsy slouží Dunlop SP 242. Pětižebrový běhoun s masivními rameny spolu s větší hloubkou běhounu poskytují vyšší kilometrový výkon. Technologie běhounu byla vyvinuta tak, aby splňovala náročné podmínky vznikající při regionálním využití. Spolu se speciální geometrií pláště poskytují rovnoměrné opotřebení po celou dobu životnosti obutí.

Protektory

Technologie MultiTread nabízí delší životnost a rozšiřující přednosti nové generace pneumatik Dunlop. Protektorovací proces probíhá od patky k patce, čímž zahrnuje nahrazení běhounu a bočnic novými materiály a ošetření pneumatiky v lisu. MultiTread je protektorování pneumatik s řadou dezénů, které nabízejí vysoký výkon. Proces MultiTread prodlužuje životnost a kilometrový proběh kordů Dunlop, a tak snižuje dopad na životní prostředí a zároveň provozní náklady.

MultiTread dosud obsahoval pneumatiku pro hnanou nápravu SP 444 ve třech oblíbených rozměrech a dále městskou SP 372 City 275/70R 22.5 pro všechny nápravy. Obutí SP 444 je nyní také dostupné v pěti rozměrech 22.5” a třech rozměrech 19.5”. Novinkou je pneumatika pro návěsy 385/65 R22.5 SP 244 a autobusový plášť SP 472 City All Season 275/70 R 22.5 pro hnanou nápravu.

Autobusová SP 372 City

  • výborné vedení stopy
  • nízký valivý odpor
  • odolná proti poškození
  • M+S

Rozměr:

  • 275/70 R 22.5

SP 444

  • robustní kostra
  • vynikající záběr a silný brzdný výkon
  • vysoká odolnost proti poškození
  • speciální tvar dezénu minimalizuje zachytávání kamínků

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/60 R 22.5

SP 344

  • robustní kostra
  • vysoký počet lamel
  • pětižebrový dezén s uzavřenými ramenními žebry
  • vylepšená ovladatelnost a vysoký kilometrový výkon

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/60 R 22.5
  • 385/65 R 22.5
  • 385/55 R 22.5

SP 472 City All Season

  • hustě umístěné hluboké lamely 3D BIS
  • nízká hlučnost, vylepšený komfort a rovnoměrné opotřebení
  • vhodná pro celoroční použití
  • nízké náklady na kilometr

Rozměr:

  • 275/70 R 22.5

SP 242

  • dezén s 5 žebry s masivními ramenními partiemi
  • vyšší odolnost proti poškození
  • nová geometrie kostry
  • vysoký kilometrový výkon

Rozměry:

  • 385/65 R 22.5
  • 425/60 R 22.5
Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 

Štítky Profi Pneu

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…