Pneumatiky pro městské autobusy a regionální nákladní dopravu: Dunlop

 

Výrobce nabízí nové typy pneumatik pro řízenou a hnanou nápravu městských autobusů. Přívlastek City v jejich názvu hovoří za vše.

V sortimentu Dunlopu pro řízenou nápravu i všechny pozice vozidel hromadné přepravy osob ve městě najdeme čtyři typy. Řada SP 121 City se vyznačuje velmi profilovaným dezénem, který byl zvolen ve velké míře i k použití na hnané ose. Jemnější žebrování i lamely mají typy SP 321 City a zejména SP 741 City. S narůstajícím tlakem dopravců na co nejnižší náklady vznikla novinka SP 372 City, jejíž vzorek se zcela rovnými žebry se zaměřuje na co nejnižší valivý odpor a držení směru pneumatiky.

Nejnovější typy

Dunlop SP372 City nabízí mimořádně vysoký kilometrový výkon a robustní konstrukci se zesílenými bočnicemi pro větší odolnost a delší životnost. Dezén spočívá ve specifickém, hlubokém lamelování pro vylepšené brzdění na mokru a záběr, stejně jako v celoročním použití. Směs byla speciálně vyvinuta s ohledem na odolnost vůči oděru, která v kombinaci s ostatními vlastnostmi znamená nízkou hlučnost, rovnoměrné opotřebení a vylepšený jízdní komfort. SP 372 City je určena pro celoroční použití, nese označení M+S a je plně protektorovatelná i prořezávatelná.

All Season

Přestože výrobce toto obutí s jemnými lamelami na vnitřních žebrech běhounu nabízí i k použití na všech nápravách, jde rozhodně o nejryzejší pneumatiku pro řízenou nápravu v celém portfoliu. Proto pro hnanou osu rozhodně doporučujeme novinku v podobě univerzálního pláště SP 472 City All Season (M+S), která používá příčné prohlubně na všech šesti žebrech.

Dezén činí tuto pneumatiku vhodnou pro celoroční použití, přičemž nabízí významné zlepšení v oblasti záběru a brzdění v zimních podmínkách ve srovnání s předchozím typem. Rovněž kilometrový výkon je významně lepší než u staršího typu SP 531 City.

Pro splnění náročných provozních podmínek má pneumatika běhounovou směs odolnou vůči oděru a robustní konstrukci se zesílenými bočnicemi pro delší životnost i možnost protektorování.

Dunlop SP472 City All Season používá hustě umístěné hluboké 3D BIS lamely, jež umožňují lepší výkon na mokru a v zimních podmínkách. Nízká hlučnost, vylepšený komfort a rovnoměrnost opotřebení patří mezi další výhody. Při celkovém srovnání s typem SP 531 City nabízí celoroční pneumatika SP472 City All Season o 40 % vyšší kilometrový výkon, o 15 % vylepšený záběr na mokru a o 10 % lepší záběr v zimních podmínkách, rovnoměrné opotřebení a udržování záběru při opotřebovávání běhounu.

Nákladní doprava

Hlavní řady nákladních pneumatik Dunlop pro regionální použití se jmenují SP 344 a SP 444. První typ je zkonstruován na řízenou nápravu. Díky nejnovější technologii složení běhounové směsi se docílilo nízkého valivého odporu a optimalizované spotřeby pohonných hmot, a to bez kompromisu v otázkách vedení za mokra nebo při opotřebení.

SP 344 používá pětižebrový dezén s uzavřenými ramenními žebry. Ten byl speciálně navržen pro kombinaci výkonnosti a bezpečnosti, s krátkou brzdnou dráhou za mokra a zajišťuje rovnoměrné opotřebení a optimální kilometrový výkon.

Hnaná náprava

Záběrová SP 444 je vybavena širokým běhounem a jedním středovým žebrem, což poskytuje značný kilometrový výkon a další výhody v podobě rovnoměrného opotřebení a nízkého valivého odporu. Výkon na mokru je podstatně vylepšen díky lamelám 3D Bis. Ty uzavřou bloky dezénu do stopy pro větší přilnavost a následně je otevřou pro odvod většího objemu vody. Další důležité prvky tvoří směrové drážky a umístění lamel, jež přispívá k snížení opotřebení.

Dezén je vylepšen díky jedinečnému rozmístění lamel a ostrým semknutým žebrům. Poškození kamínky či jejich uvíznutí zabraňuje tvar drážek. Díky tomu tyto pneumatiky zvládají náročné podmínky regionálního nákladního provozu. Nové řady SP 344 a SP 444 rozměru 22,5“ nahradily řady SP 341 pro řízenou a SP 442 pro hnanou nápravu.

Konstrukce

Nová technologie a pokročilá geometrie kostry nových řad poskytují vyšší odolnost vůči poškození, lepší protektorovatelnost a snadnější montáž. Nižší hmotnost pneumatiky umožňuje vyšší užitečné zatížení. Konstrukce je vybavena extrémně tažnou ocelovou kostrou a pásy, které zlepšují odolnost vůči prasklinám díky snížení vnitřního napětí.

Celoroční SP 344 a SP 444 rozměru 22,5“ jsou posledním modelem v sortimentu nákladních pneumatik značky Dunlop. Jsou vybaveny technologií nové generace pro větší úspornost a spolehlivost.

Pro přípojná vozidla

Pro přívěsy a návěsy slouží Dunlop SP 242. Pětižebrový běhoun s masivními rameny spolu s větší hloubkou běhounu poskytují vyšší kilometrový výkon. Technologie běhounu byla vyvinuta tak, aby splňovala náročné podmínky vznikající při regionálním využití. Spolu se speciální geometrií pláště poskytují rovnoměrné opotřebení po celou dobu životnosti obutí.

Protektory

Technologie MultiTread nabízí delší životnost a rozšiřující přednosti nové generace pneumatik Dunlop. Protektorovací proces probíhá od patky k patce, čímž zahrnuje nahrazení běhounu a bočnic novými materiály a ošetření pneumatiky v lisu. MultiTread je protektorování pneumatik s řadou dezénů, které nabízejí vysoký výkon. Proces MultiTread prodlužuje životnost a kilometrový proběh kordů Dunlop, a tak snižuje dopad na životní prostředí a zároveň provozní náklady.

MultiTread dosud obsahoval pneumatiku pro hnanou nápravu SP 444 ve třech oblíbených rozměrech a dále městskou SP 372 City 275/70R 22.5 pro všechny nápravy. Obutí SP 444 je nyní také dostupné v pěti rozměrech 22.5” a třech rozměrech 19.5”. Novinkou je pneumatika pro návěsy 385/65 R22.5 SP 244 a autobusový plášť SP 472 City All Season 275/70 R 22.5 pro hnanou nápravu.

Autobusová SP 372 City

  • výborné vedení stopy
  • nízký valivý odpor
  • odolná proti poškození
  • M+S

Rozměr:

  • 275/70 R 22.5

SP 444

  • robustní kostra
  • vynikající záběr a silný brzdný výkon
  • vysoká odolnost proti poškození
  • speciální tvar dezénu minimalizuje zachytávání kamínků

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/60 R 22.5

SP 344

  • robustní kostra
  • vysoký počet lamel
  • pětižebrový dezén s uzavřenými ramenními žebry
  • vylepšená ovladatelnost a vysoký kilometrový výkon

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/60 R 22.5
  • 385/65 R 22.5
  • 385/55 R 22.5

SP 472 City All Season

  • hustě umístěné hluboké lamely 3D BIS
  • nízká hlučnost, vylepšený komfort a rovnoměrné opotřebení
  • vhodná pro celoroční použití
  • nízké náklady na kilometr

Rozměr:

  • 275/70 R 22.5

SP 242

  • dezén s 5 žebry s masivními ramenními partiemi
  • vyšší odolnost proti poškození
  • nová geometrie kostry
  • vysoký kilometrový výkon

Rozměry:

  • 385/65 R 22.5
  • 425/60 R 22.5
Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

OBRAZEM: Čínské námořnictvo testovalo přestavěnou sovětskou letadlovou loď OBRAZEM: Čínské námořnictvo testovalo přestavěnou sovětskou letadlovou loď

Čtyřiašedesát ponorek, dvacet šest torpédoborců a víc jak…

Nábytkářství roste navzdory nedostatku truhlářů Nábytkářství roste navzdory nedostatku truhlářů

Českému nábytkářskému průmyslu se dlouhodobě daří, loni…

 

Štítky Profi Pneu

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Dnes 18:50

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Napětí v Barceloně. Chce odvolat kouče, co míří ke druhé trofeji

Napětí v Barceloně. Chce odvolat kouče, co míří ke…

V Barceloně se byť jediné škobrtnutí těžce nevyplácí. Své o tom ví Ernesto Valverde. Španělský kouč s hvězdným…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…