15.1. 2019 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Legendární Walter Röhrl testoval Porsche Taycan: Prý jede jako nic před tím!

 

Elektrický sportovní sedan Porsche Taycan má na trh dorazit v roce 2020. Jak tohle auto jezdí, nám řekne jeden z nejpovolanějších mužů planety.

Německá závodní legenda Walter Röhrl má benzin v krvi. A nemá rád elektromobily. Když dostal nabídku otestovat připravovaný Porsche Taycan, tedy elektrický sportovní sedan, chvíli údajně váhal. Nakonec ale svolil a vzniklo velmi zajímavé video.

V okamžiku, kdy Röhrl usedl za jeho volant, neměl tým automobilky Porsche, která jízdu tohoto šampióna natáčela a fotografovala, s vozem Cayenne skoro šanci. Vždyť Röhrl se doprovodnému autu s filmařem a fotografem ztratil, jakmile oba vozy opustily brány legendárního testovacího okruhu firmy Porsche ve Weissachu v Německu. Když už doprovodný vůz Röhrlem a jeho Taycan konečně dostihl, bylo to jen proto, že slavný závodník zajel na krajnici a zastavil…

Porsche Taycan má být prý levnější, než jsme si mysleli

Po jízdě pak zástupci Porsche požádali Waltera Röhrla o rozhovor, v němž by shrnul dojmy z jízdy a vůbec názor na připravovaný elektrický Taycan.

Výkony jako nikdy před tím

Popisovaná jízda nebyla první Röhrlovou v připravovaném Taycanu. Německá rallyeová legenda měla možnost si tento vůz vyzkoušet již o několik měsíců dříve. Auto v držení vývojového týmu Porsche Walter Röhrl tehdy zhodnotil takto. „Je to velice vzrušující, jelikož nové technologie přicházejí ve stále rychlejším tempu. Velice rád si tento vůz vyzkouším za čas, abych mohl porovnat, jak se dále vyvinul.“

A Röhrl rozhodně nebyl zklamaný. Spíše naopak. Vždyť po vystoupení z vozu auto ihned komentoval slovy. „Taycan funguje ve vysokých rychlostech až neuvěřitelně dobře. Skutečně velkolepé.“ Co si o novince dále myslí, prozradil v krátkém rozhovoru:

Jaký je váš první dojem?

„Je to neskutečné: V celé své dlouholeté kariéře v rallye jsem nikdy neokusil takové výkony. Taycan jede i ve vysokých rychlostech skvěle“.

Jaký je váš názor na ovladatelnost?

„Jsem velice překvapen tím, jak auto maskuje svoji hmotnost. Vývojáři a ladiči udělali skvělý kus práce v otázce ladění, stejně jako v navržení auta tak, aby mělo co možná nejnižší těžiště. Také řízení a dokonce i brzdy se ovládají velmi dobře“.

Video

Co typické Porsche-DNA? Zaznamenal jste ho?

„I kdybych řídil poslepu, stejně bych poznal, že sedím v Porsche. Celkové vyvážení, citlivé řízení a ano, také brzdy, které jsou oproti běžným autům se spalovacím motorem odlišné z důvodu rekuperace, vše je uděláno velmi dobře. A to je to, o čem by Porsche mělo být“.

Následně se do rozhovoru vmísili Robert Meier, vedoucí projektu Taycan a Ingo Albers, odpovědný za podvozek ve fázi výroby. Oba jsou na nový Taycan náležitě hrdí, takže bylo hned jasné, kam se dotazy přesunou. Vzhledem k jejich odborným znalostem se vše rychle stočí od brzd a jejich dávkování k obecnějším tématům. Třeba k chlazení baterií, výměníku topení pro vyhřívání kabiny a průměrnou tepelnou účinnost napříč širokým rozsahem jízdních profilů.

Hned bylo zřejmé, že Röhrl považuje některé záležitosti ohledně elektromobility za stále nevyřešené. Šampión proto hbitě využil oba pány z vývoje Porsche, aby se jich zeptal na podrobnosti týkající se právě elektromobility. Také ho zajímalo, zda se některé záležitosti zvládnou dořešit, než se Taycan za zhruba rok objeví v sériové výrobě.

Co vás na Taycanu nejvíce zaujalo?

„Jak málo mi ve skutečnosti chyběl zvuk motoru. Nikdy by mě nenapadalo, že neburácející pohonná jednotka ve skutečnosti nemá vliv na jízdní výkony vozu. Naopak mě zaujalo ticho při jízdě, rozhodně neznámé u auta s takovými jízdními výkony a vlastnostmi“.

Pokud byste porovnal zkušenosti s běžným výkonným autem a novým Taycanem, v čem spatřujete největší rozdíl?

„Jednoduše v jízdních výkonech. Dokonce ani při řízení nejrychlejších rallyeových aut jsem nikdy nezažil tak skvělou dynamiku. A hlavně okamžitou reakci na přidání plynu. Každý byť jen nepatrný pohyb pravé nohy mě vždy velmi pobavil."

Kde vidíte prostor pro další zlepšení před tím, než se vůz dostane do sériové výroby?

„Moc toho není. Myslím si, že už v této fázi vývoje se jedná o vynikající produkt. V čem však spatřuji problém, je infrastruktura. Nabíjecích stanic je stále málo. V praxi to znamená další zdržení při dobíjení vozu, a to i přesto, že při využití rychlo nabíječky se Taycan dobije za pouhé 4 minuty tak, že je schopen ujet dalších 100 km.“

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…