reklama


Firma (či spíše firmička) Protoscar ze švýcarského Rovia má za sebou čtvrt století existence a spolupracuje například s německým Daimlerem, GM, japonským Nissanem nebo domácím Rinspeedem.

V Ženevě vystavovala již loni model Lampo se dvěma elektromotory o výkonu 199 kW, přičemž každý z nich poháněl jednu nápravu. Byly napájeny moderními lithium-iontovými bateriemi. I když společnost avizovala vůz jako výzkumný prototyp, uvažovala výhledově i o možnosti kusové výroby, k té však dosud nedošlo a s největší pravděpodobností se tak ani nestane.

U modelu Lampo 2 (firemní materiály uvádějí poněkud zvláštní přepis LAMPO2) zůstala základní koncepce pohonu zachována. V útrobách vozu jsou dva synchronní elektromotory firmy Brusa, tentokrát ovšem s výkonem 300 kW (408 k) a maximálním točivým momentem 640 Nm, který je dostupný mezi 0-4500 min-1. Elektrickou energii dodávají pohonným jednotkám vodou chlazené lithium-iontové baterie od stejného dodavatele s kapacitou 32 kWh. Celkem 216 článků váží dohromady 280 kg a automobil díky nim ujede až 200 km. Akumulátory jsou umístěny nad oběma nápravami v blízkosti motorů.

Nabíjet je lze z běžné domácí elektrické zásuvky, což by mělo trvat asi 12 hodin. Lampo 2 ale stejně jako jeho předchůdce disponuje nabíjecím systémem, který dá majiteli na vybranou. Buď může zvolit nabití za co nejkratší čas, na co největší kapacitu nebo si stanoví maximální dobu, po kterou se mají baterie nabíjet. Akční rádius automobilu pak pochopitelně závisí na zvoleném způsobu dobití akumulátorů. Již za 10 minut jsou ovšem schopny vydržet až 100 km jízdy. Parkovací brzda je elektrická a ovládá se tlačítkem na volantu, další knoflík slouží ke krátkodobému zvýšení výkonu (tzv. boost).

Dvoumístný roadster je 4280 mm dlouhý, 1880 mm široký a 1203 mm vysoký. Podvozek disponuje rozvorem náprav 2415 mm. Konstrukčním základem elektrického sportovce je klasický prostorový rám z ocelových trubek, na němž spočívá lehká karoserie z kompozitů. Celek je navržen jako bezpečnostní buňka s deformačními zónami. Pasažéři mají k dispozici dva airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a integrované opěrky hlavy v obou vyhřívaných sedadlech. V případě krajní nouze lze roadster s klasickou plátěnou střechou tlačítkem zastavit.

Komfortní výbava zahrnuje dotykový displej, který zobrazuje veškeré informace o vozidle a umožňuje ovládat některé jeho funkce, sportovní volant, elektrické topení, tempomat, centrální zamykání a GPS navigaci. Zadní světla jsou z LED diod, na karoserii najdeme i fotovoltaické solární panely, které jsou schopny absorbovat část energie pro napájení palubní elektroniky.

Automobil váží 1580 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R18. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za zhruba 5 s a pokud je to možné, může uhánět rychlostí až 200 km/h.

I tento vůz, stejně jako první prototyp, slouží hlavně k propagačním účelům a k demonstraci schopností elektřinou poháněných vozidel v současnosti, resp. vývojového potenciálu firmy Protoscar.


Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: redakce
 


reklama






reklama




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama