Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První CNG autobusy Scania Citywide LE v České republice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Moravskoslezská společnost 3ČSAD rozšířila svůj vozový park o dvojici nových autobusů Scania Citywide LE na stlačený zemní plyn (CNG). Ty míří na příměstské linky mezi Ostravou, Havířovem a Orlovou.

Představitelé společnosti 3ČSAD dvojici autobusů se symbolickým klíčem převzali krátce před Vánocemi v Paskově. V novém roce 2017 už jsou v plném provozu a budou poskytovat detailní srovnávací data v rámci stávající flotily významného dopravce.

Dvojice dvanáctimetrových autobusů v částečně nízkopodlažním provedení, které odhaluje označení LE (Low Entry) je vybavena devítilitrovými pětiválci na CNG, disponujícími výkonem 206 kW při 1900 min-1 a spolupracujícími s šestistupňovými automatickými převodovkami ZF Ecolife.

Autobusy dodané společnosti 3ČSAD mají kapacitu 39 sedících a 32 stojících cestujících. Standardem v jejich výbavě je mimo jiné integrovaná rampa pro invalidní vozík, samostatná klimatizace v prostorech pro cestující a pro řidiče, USB nabíječky pro mobilní zařízení, které jsou k dispozici pro cestující, zatímco komfort řidiče zvyšuje mimo jiné otočné sedadlo.

Provozovatel veřejné dopravy na severovýchodě země očekává vyšší životnost a lepší životní cykly autobusů, které jsou prvními zástupci švédské značky v jeho vozovém parku, čítajícím 370 autobusů, z nichž je zhruba 150 plynových. Klíčové bude sledovat a vyhodnocovat technická a provozní data.

Jakub Vyvial, ředitel divize osobní dopravy 3ČSAD, při převzetí autobusů mimo jiné uvedl, že společnost chce, aby nové autobusy značky Scania bylo vidět a aby byly na nejvytíženějších linkách. Proto budou zařazena na linky mezi hlavními městy v kraji, kde je očekáván největší počet cestujících a opravdu ostrý provoz, který prověří jejich kvality.

Autobusy Scania Citywide LE v bílo-zelených barvách moravskoslezského dopravce byly dodány včetně šestiletého servisního kontraktu.

Scania nabízí výrobu autobusů modelové řady Citywide v různých délkových variantách od 10,9 m do 18,1 m. Nejdelší verzi představuje kloubový autobus. Alternativou částečně nízkopodlažního provedení LE nasazeného na cestách Moravskoslezského kraje je plně nízkopodlažní verze LF (Low Floor).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Rampa89
13. 1. 2017 12:37
Re: požáry
Řekl bych, že celkem dost.

Každopádně kdyby hořel naftový autobus, tak si jako cestující asi taky nedáš dvacet..
13. 1. 2017 09:40
Re: požáry
co to s tím má společné? Hořely autobusy plné stlačeného zemního plynu a cestující si jistě neříkali jaké by to bylo kdyby seděli zrovna ve Scanii. Naštěstí se nikomu nic nestalo...
Avatar - Rampa89
12. 1. 2017 22:16
Re: požáry
A to byly Scanie?

[odkaz]
12. 1. 2017 12:46
požáry
ale že dva zbrusu nové autobusy na CNG stejnému dopravci teď shořely vinou technické závady na motoru se tu předpokládám nikdo nedočte >:D
12. 1. 2017 10:49
Pětiválce
Zajímalo by mě, jestli ty pětiválce potáhnou pěkně odspodu.