reklama


První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

 
 

Volkswagen se v Ženevě prezentoval novým passatem. Jelikož se předchozí generace v České republice uchytila, studovali jsme přímo na výstavišti, s čím přichází nástupce.

Stačil jeden pohled na stánek Volkswagenu, abyste poznali, který model z rozvětvené německé rodiny si v Ženevě odbývá premiéru. Kolem nového passatu se zpočátku shromáždilo tolik novinářů, že vytvořili neprostupnou zeď. Když se prostor kolem novinky trochu uvolnil, vzali jsme si nového zástupce střední třídy do parády a podívali se mu na zoubek.

Přestože ani nová generace nepřinesla revoluci v oblasti designu, stal se passat dynamičtější a fakticky i opticky robustnější. Přestože v přímém kontaktu vypadá méně luxusně a mohutně než na fotografiích, stále vzbuzuje dojem velikého vozu. Přední část získala protažením masky a implementací nových světlometů na agresivitě, v tomto případě odpovídají fotografie skutečnosti.

Zadní část působí méně vyváženě než část přední, docela mě překvapila prstencová směrová světla, která nebyla v jasu zářivek příliš vidět. Uvidíme, co ukáže praxe. Příjemnou změnou je výměna paralelogramu za nový systém (viz. foto), který usnadňuje otevírání a zavírání zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor je rovnoměrně široký, velikost vstupního otvoru odpovídá průměru.

Zatímco exteriér vypadá ve skutečnosti skromněji, interiér vyvolává dojem opačný (i v základním provedení). Podstatnou změnou prošly plasty, které jsou kvalitnější a příjemnější na dotek (horní i spodní část palubní desky je tvořena měkčeným materiálem). Také nový passat zůstal věrný klasickému uspořádání ovládacích prvků, majitelé současných modelů si budou připadat za volantem jako doma.

Do vozu se nastupuje příjemně, k čemuž pomáhá dostatečný úhel otevření dveří, o dostatku můžeme hovořit i v případě vnitřního prostoru. Pokud sedí za volantem řidič vysoký 185 cm, usadí se na zadních sedadlech pohodlně stejně vysoký pasažér. Ani vyšší řidič ovšem neznamená problém, protože rezerva v oblasti kolen dosahuje u 185 cm pasažéra téměř 10 cm.

Nedostatku místa se nemusíte obávat ani v oblasti hlavy. Sedadla jsou i v základní verzi poměrně široká a pohodlná. Skutečnou kvalitu sedadel samozřejmě prokáže až provoz (vypadá to, že passat projde obvyklým redakčním testem velmi brzy). Přístrojová deska se na první pohled zdá trochu nepřehledná a pedály blízko sebe, ale i zde musíme s verdiktem počkat na test.

Není samozřejmě možné zhodnotit nový model na základě statické prezentace v Ženevě, naše první dojmy jsou však příznivé. Passat vyrazí do boje vybaven prostorným interiérem (i když stále trochu strohým), kvalitními plasty, ergonomickým uspořádáním ovládacích prvků, dobrým výhledem z kabiny, novým podvozkem a mnoha motory. Uvidíme, co zjistíme na cestě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Budoucí plány jednoho z největších automobilových výrobců…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady

Česká metropole patří mezi dvacet měst, kde čekají…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do malé kuchyně

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do…

Na co novou ledničku, tahle ještě docela dobře chladí – to bývá nejčastější argument proti pořízení nového…

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský slang i nová slova?

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský…

„Na Jižní stojce byl zase karmagedon. Málem jsem se z toho zbohnil.“ V těchto dvou větách najdete hned tři…

 

iSport.cz

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal za neobvyklou přihrávku

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal…

Záložník Marco Verratti z Paris Saint-Germain dostal v utkání 21. kola francouzské ligy v Nantes neobvyklou…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový seriál o Evropské unii a Bruselu

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový…

Brusel, hlavní sídlo Evropské unie, je tajemné město plné agresivních zločinců, nenasytných lobbistů,…

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

 
 
reklama