První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

 
 

Volkswagen se v Ženevě prezentoval novým passatem. Jelikož se předchozí generace v České republice uchytila, studovali jsme přímo na výstavišti, s čím přichází nástupce.

Stačil jeden pohled na stánek Volkswagenu, abyste poznali, který model z rozvětvené německé rodiny si v Ženevě odbývá premiéru. Kolem nového passatu se zpočátku shromáždilo tolik novinářů, že vytvořili neprostupnou zeď. Když se prostor kolem novinky trochu uvolnil, vzali jsme si nového zástupce střední třídy do parády a podívali se mu na zoubek.

Přestože ani nová generace nepřinesla revoluci v oblasti designu, stal se passat dynamičtější a fakticky i opticky robustnější. Přestože v přímém kontaktu vypadá méně luxusně a mohutně než na fotografiích, stále vzbuzuje dojem velikého vozu. Přední část získala protažením masky a implementací nových světlometů na agresivitě, v tomto případě odpovídají fotografie skutečnosti.

Zadní část působí méně vyváženě než část přední, docela mě překvapila prstencová směrová světla, která nebyla v jasu zářivek příliš vidět. Uvidíme, co ukáže praxe. Příjemnou změnou je výměna paralelogramu za nový systém (viz. foto), který usnadňuje otevírání a zavírání zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor je rovnoměrně široký, velikost vstupního otvoru odpovídá průměru.

Zatímco exteriér vypadá ve skutečnosti skromněji, interiér vyvolává dojem opačný (i v základním provedení). Podstatnou změnou prošly plasty, které jsou kvalitnější a příjemnější na dotek (horní i spodní část palubní desky je tvořena měkčeným materiálem). Také nový passat zůstal věrný klasickému uspořádání ovládacích prvků, majitelé současných modelů si budou připadat za volantem jako doma.

Do vozu se nastupuje příjemně, k čemuž pomáhá dostatečný úhel otevření dveří, o dostatku můžeme hovořit i v případě vnitřního prostoru. Pokud sedí za volantem řidič vysoký 185 cm, usadí se na zadních sedadlech pohodlně stejně vysoký pasažér. Ani vyšší řidič ovšem neznamená problém, protože rezerva v oblasti kolen dosahuje u 185 cm pasažéra téměř 10 cm.

Nedostatku místa se nemusíte obávat ani v oblasti hlavy. Sedadla jsou i v základní verzi poměrně široká a pohodlná. Skutečnou kvalitu sedadel samozřejmě prokáže až provoz (vypadá to, že passat projde obvyklým redakčním testem velmi brzy). Přístrojová deska se na první pohled zdá trochu nepřehledná a pedály blízko sebe, ale i zde musíme s verdiktem počkat na test.

Není samozřejmě možné zhodnotit nový model na základě statické prezentace v Ženevě, naše první dojmy jsou však příznivé. Passat vyrazí do boje vybaven prostorným interiérem (i když stále trochu strohým), kvalitními plasty, ergonomickým uspořádáním ovládacích prvků, dobrým výhledem z kabiny, novým podvozkem a mnoha motory. Uvidíme, co zjistíme na cestě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…