reklama


První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

 
 

Volkswagen se v Ženevě prezentoval novým passatem. Jelikož se předchozí generace v České republice uchytila, studovali jsme přímo na výstavišti, s čím přichází nástupce.

Stačil jeden pohled na stánek Volkswagenu, abyste poznali, který model z rozvětvené německé rodiny si v Ženevě odbývá premiéru. Kolem nového passatu se zpočátku shromáždilo tolik novinářů, že vytvořili neprostupnou zeď. Když se prostor kolem novinky trochu uvolnil, vzali jsme si nového zástupce střední třídy do parády a podívali se mu na zoubek.

Přestože ani nová generace nepřinesla revoluci v oblasti designu, stal se passat dynamičtější a fakticky i opticky robustnější. Přestože v přímém kontaktu vypadá méně luxusně a mohutně než na fotografiích, stále vzbuzuje dojem velikého vozu. Přední část získala protažením masky a implementací nových světlometů na agresivitě, v tomto případě odpovídají fotografie skutečnosti.

Zadní část působí méně vyváženě než část přední, docela mě překvapila prstencová směrová světla, která nebyla v jasu zářivek příliš vidět. Uvidíme, co ukáže praxe. Příjemnou změnou je výměna paralelogramu za nový systém (viz. foto), který usnadňuje otevírání a zavírání zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor je rovnoměrně široký, velikost vstupního otvoru odpovídá průměru.

Zatímco exteriér vypadá ve skutečnosti skromněji, interiér vyvolává dojem opačný (i v základním provedení). Podstatnou změnou prošly plasty, které jsou kvalitnější a příjemnější na dotek (horní i spodní část palubní desky je tvořena měkčeným materiálem). Také nový passat zůstal věrný klasickému uspořádání ovládacích prvků, majitelé současných modelů si budou připadat za volantem jako doma.

Do vozu se nastupuje příjemně, k čemuž pomáhá dostatečný úhel otevření dveří, o dostatku můžeme hovořit i v případě vnitřního prostoru. Pokud sedí za volantem řidič vysoký 185 cm, usadí se na zadních sedadlech pohodlně stejně vysoký pasažér. Ani vyšší řidič ovšem neznamená problém, protože rezerva v oblasti kolen dosahuje u 185 cm pasažéra téměř 10 cm.

Nedostatku místa se nemusíte obávat ani v oblasti hlavy. Sedadla jsou i v základní verzi poměrně široká a pohodlná. Skutečnou kvalitu sedadel samozřejmě prokáže až provoz (vypadá to, že passat projde obvyklým redakčním testem velmi brzy). Přístrojová deska se na první pohled zdá trochu nepřehledná a pedály blízko sebe, ale i zde musíme s verdiktem počkat na test.

Není samozřejmě možné zhodnotit nový model na základě statické prezentace v Ženevě, naše první dojmy jsou však příznivé. Passat vyrazí do boje vybaven prostorným interiérem (i když stále trochu strohým), kvalitními plasty, ergonomickým uspořádáním ovládacích prvků, dobrým výhledem z kabiny, novým podvozkem a mnoha motory. Uvidíme, co zjistíme na cestě.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v pátek…

Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému

Kompromisní plán na zavedení mýtného pro osobní…

Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking

Slavný vědec Stephen Hawking napsal pro list Guardian…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

 






 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to nejvíc klouže?

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to…

Zledovatěla vozovka, před tím varují silničáři v sobotu řidiče, jak na Moravě, tak na severu i východě Čech.…

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které  naopak zimu?

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které…

Podobně jako někteří živočichové uléhají k zimnímu spánku i některé rostliny si potřebují přes zimu odpočinout a…

 

iSport.cz

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se radovalo po nájezdech

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se…

Hokejisté San Jose porazili v NHL Montreal 2:1 a připsali si desáté vítězství nad Canadiens na domácím ledě v…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt, být dobrou matkou?

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt,…

"Vážený pane profesore, Vaše články čtu téměř okamžitě, jak vyjdou, a moc se na ně těším. Ale článek v RX 23/16…

 
 
reklama