První hattrick pro G. Panizziho

První hattrick pro G. Panizziho

 
 

Letošní ročník rally San Remo se nesl v duchu hattricku G. Panizziho, který uspíšil léčení svého zranění.

44. ROČNÍK RALLY SAN REMO RESULT

19.- 22. září 2002

11. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
11. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
  5. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)

Povrch asfalt


I. Etapa (147,25) 20. Září 2002
 8:07    SS 1    PASSO TEGLIA 1      (14,44 km)    vítěz RZ M.Grönholm    89,4 km/h
 8:32    SS 2    PASSO DREGO 1       (26,46 km)    vítěz RZ G. Panizzi    89,7 km/h
 9:40    SS 3    GHIMBEGNANA 1       (10,44 km)    vítěz RZ G. Panizzi    94,2 km/h
12:09    SS 4    COSIO 1             (19,19 km)    vítěz RZ G. Panizzi   101,1 km/h
12:55    SS 5    SAN BARTOLOMEO 1    (25,38 km)    vítěz RZ G. Panizzi    83,9 km/h
15:33    SS 6    PASSO TEGLIA 2      (14,44 km)    vítěz RZ G. Panizzi    90,7 km/h
15:58    SS 7    PASSO DREGO 2       (26,46 km)    vítěz RZ G. Panizzi    93,9 km/h
17:06    SS 8    GHIMBEGNANA 2       (10,44 km)    vítěz RZ G. Panizzi    94,9 km/h

        Letošní ročník rally San Remo se nesl v duchu hattricku G. Panizziho, který uspíšil léčení svého zranění. Otázkou bylo pouze to, jestli Panizzimu bude ztrpčovat život za vysněným hattrickem duo jezdců z týmu Citroën.
        První rychlostní zkoušku vyhrává Grönholm a je to jediné a poslední vedení v soutěži které přenechal Panizzi někomu jinému. Druhý je Bugalski, na třetím místě dojíždí Burns a čtvrtý je Mäkinen pátý s minimální ztrátou třech vteřin (+3,1) dojíždí favorit soutěže Panizzi. Pověrčivost, že první zkouška závod nevyhrává je na místě. Ve druhé rychlostní zkoušce vyhrává Panizzi před Grönholmem a ujímá se vedení v průběžném pořadí o necelou vteřinu (+0,6). Velmi dobře jede "soukromník" Robert, který je desátý. To už odpadl A. Schwarz který havaroval po technické závadě již v první RZ, potíže měl i A. McRae, který po kontrole motoru nezavřel pořádně kapotu a v plné rychlosti se mu zvedlo víko, rozbilo přední okno, včetně větrací kapičky a do cíle dojel téměř z dvouminutovou ztrátou na vítěze (+2'24"5),C. McRae měl potíže s motorem, když mu několikrát zhasl na RZ. Třetí RZ opět vyhrává Panizzi, před Burnsem, ten se posouvá na druhé místo. Ztrácí Grönholm, kterému začalo vynechávat turbo a propadá se na sedmou pozici, dopředu se posouvají mladíci Martin (5), Solberg (6). Třetí místo si drží Bugalski, čtvrtý je Mäkinen, Puras (8), Sainz (9), poměrně stabilně jede Delecour na jedenáctém místě a dvanáctý je C. McRae. Nejlepší z týmu škoda je Gardemeister na šestnácté pozici, Kresta (18), Eriksson (19). Ze soutěže před startem čtvrté RZ odstupuje Sainz pro únik oleje. V páté RZ začíná opět útočit Grönholm (4) a stahuje náskok Panizziho (1), na druhé místo se propracoval Bugalski, skvěle jede i Burns (3), dopředu jde i Puras (7). Po dodatečné penalizaci za předčasný start ve 4. RZ se Solberg propadá na osmou pozici. Penalizován je i A. McRae za pozdní výjezd ze servisu. V sedmé RZ vyhrává opět Panizzi a jeho náskok před Bugalskim je přes 17 vteřin (+17,3). Překvapivě se drží na třetím místě Burns, čtvrtý je Grönholm pátý Mäkinen, šestý Puras, C. McRae jede až na dvanáctém místě se ztrátou přes dvě minuty na lídra soutěže. Ve stíhací jízdě se do předu dere Loix, který je po 7. RZ už desátý. Jezdci Škoda jedou na (14)Gardemeister, Eriksson je (17) Kresta (18). V poslední RZ prvního dne před startem odstupuje Mäkinen, který má potíže se zlomenou poloosou, potíže s turbem v průběhu RZ má Delecour, který se tak propadá až na třináctou pozici. RZ vyhrává Panizzi, vyhrál jich sedm v prvním dnu z osmi, druhý v RZ dojíždí Grönholm, (3 místo v průběžném pořadí), třetí Martin (5) čtvrtý se ztrátou (+3,6) na vítěze je Solberg (7) Burns dokončil po přetočení vozu až devátý, ale v celkovém pořadí zůstává čtvrtý. Bez problémů jede Bugalski, který drží druhou pozici. Jezdci týmu Škoda jsou na dvanácté pozici Gardemeister, šestnáctý Eriksson, sedmnáctý Kresta.

Průběžné pořadí po I. etapě 
1. Gilles Panizzi        (F)      Peugeot 206 WRC      průměrná rychlost 91,5 km/h
2. Philippe  Bugalski    (F)      Citroën Xsara WRC    +00'22"8 
3. Marcus Grönholm       (FIN)    Peugeot 206 WRC      +00'39"0 
4. Richard Burns         (GB)     Peugeot 206 WRC      +00'42"2
5. Markko Martin         (EE)     Ford Focus WRC 02    +01'02"8 
6. Jesus Puras           (E)      Citroën Xsara WRC    +01'04"7 


II. Etapa (150,57 km) 21. Září 2002

08:25    SS 9     S.ROMOLO 1         (10,69 km)    vítěz RZ M.Grönholm    94,8 km/h
09:18    SS 10    COLLE LANGRAN 1    (42,31 km)    vítěz RZ M.Grönholm    94,9 km/h
12:09    SS 11    COSIO 2            (19,19 km)    vítěz RZ M.Grönholm    87,9 km/h
12:55    SS 12    S. BARTOLOMEO 2    (25,38 km)    vítěz RZ G. Panizzi   101,1 km/h
15:51    SS 13    S.ROMOLO 2         (10,69 km)    vítěz RZ P. Solberg    91,0 km/h
16:44    SS 14    COLLE LANGRAN 2    (42,31 km)    vítěz RZ P. Solberg    87,5 km/h

G. Panizzi kráčí za svým třetím vítězstvím !
        Do startu druhé etapy, nenastoupil A. McRae, kterého odvolalo vedení týmu po obnoveném zranění hlavy ze sportovních aktivit A. McRaeho. První RZ tedy vyhrává Grönholm, před Burnsem a Bugalskim, čtvrtý je pomalu se rozjíždějící Panizzi. Desátá RZ znamená stop pro Bugalského, který havaruje a musí ze soutěže odstoupit. Upraven je čas Panizzimu, (dojel do cíle se ztrátou přes šest minut), který na RZ zastavil a pomáhal Bugalskému odstranit vůz. Upravené časy mají i další soutěžící, v konečném verdiktu dostal Panizzi čas vítěze RZ Grönholma. Jedenáctou RZ vyhrává Grönholm, před Panizzim, ten si udržuje náskok okolo třiceti vteřin (+34,4). Opět začíná útočit Solberg, který se posouvá na páté místo, Martin je čtvrtý s minimálním náskokem necelý tří vteřin před Solbergem (+2,8). Šestý jede Puras, nenápadně se do předu posouvá "soukromník" Robert (Peugeot 206 WRC), osmý je Loix a devátý jede C. McRae. Významný posun dosáhl i Gardemeister, který se dostal na desátou pozici, Eriksson (15), Kresta (16). Odstupuje další jezdec z týmu Subaru, Mörtl, Který narazil do betonového mostku a byl převezen na preventivní prohlídku do nemocnice. Dvanáctá RZ se jede poměrně v klidu, vyhrává Panizzi a zvyšuje svůj náskok přes čtyřicet vteřin (+40,4) na Grönholma, třetí jede Burns, čtvrtý Solberg a pátý Martin, na šestém bodovaném místě se drží Puras. Třináctá RZ je ve znamení vzájemných soubojů Burnse, Solberga a Martina, překvapivě se přidává i Robert. RZ vyhrává Solberg a snižuje ztrátu na Burnse na necelé dvě vteřiny (+1,4) překvapivě čtvrtý čas zajíždí C. McRae a třetí na RZ je Martin, který má na Solberga ztrátu (+13,3). Dramatická je poslední RZ (14) druhého dne, která je zpožděna. Odstupuje Gardemeister, který trefil zeď, tu trefuje i Loix a s poškozeným vozem dojíždí s velkou ztrátou třicátý, potíže s turbem má další soukromník Thiry. Překvapivě špatné obutí zvolilo vedoucí trio Panizzi,Grönholm, Burns, když obulo mokré pneumatiky na suchou trať( hlášena byla mokrá trať). RZ vyhrává Solberg před Martinem a Purasem. Grönholm dojíždí čtvrtý, Burns je pátý a Panizzi až devátý se ztrátou (+36,8) na vítěze RZ Solberga. To má za následek snížení náskoku vedoucího Panizziho před Grönholmem na (+22,1) vteřiny. Náskok je však dostatečný, aby mohl lídr soutěže pokračovat v klidu. Vítězství Solberga však katapultuje na třetí místo před Burnse, s náskokem (+21,1). Pátý Martin ztrácí na Burnse již pouhých (+6,1) vteřiny. Sedmý je po prvním dnu Robert, osmý nevýrazný C. McRae, na jistotu bodu pro tým jede desátý Delecour, jedenáctý je Eriksson a dvanáctý Kresta.

Průběžné pořadí po II. etapě
1 Gilles Panizzi     (F)      Peugeot 206 WRC       průměrná rychlost 92,5km/h
2 Marcus Grönholm    (FIN)    Peugeot 206 WRC       +00'22"1 
3 Petter Solberg     (N)      Subaru Impreza WRC    +00'59"7 
4 Richard Burns      (GB)     Peugeot206 WRC        +01'20"8 
5 Marko Martin       (EE)     Ford Focus WRC        +01'26"8 
6 Jesus Puras        (E)      Citroën Xsara WRC     +01'52"0 

III. Etapa ( 88.02km) 22. Září 2002

07:57    SS 15    PANTASINA 1    (25,03 km)    vítěz RZ P. Solberg    100,7 km/h
08:50    SS 16    MENDATICA 1    (18,98 km)    vítěz RZ M. Grönholm    94,5 km/h
11:28    SS 17    PANTASINA 2    (25,03 km)    vítěz RZ R. Burns      101,1 km/h
12:21    SS 18    MENDATICA 2    (18,98 km)    vítěz RZ M. Grönholm    94,8 km/h

První hattrick bratří Panizziových!
        Poslední třetí etapa měla na programu pouze čtyři RZ. Panizzi si s přehledem udržoval první pozici, stejně tak jako Grönholm. Narušitel vítězného tažení Peugeotů Solberg vyhrál úvodní RZ a má dostatečný náskok před Burnsem (+22,0) vteřiny. Pokus o atak zkouší Martin, který ztrácí na Burnse okolo jedenácti vteřin (+11,2). Ostatní ztráty na jednotlivé jezdce jsou poměrně vysoké. Svou desátou pozici si drží i Delecour, ta znamená bod pro tým Mitsubishi. S odstupem jedné a půl minuty (+1'25"4) je Eriksson, se ztrátou přes minutu (+1'02"5) je zpět Kresta. V šestnácté RZ vyhrává Grönholm,ale na výrazné posuny v pořadí to nemá vliv. Každý se snaží dojet do cíle poslední etapy. Sedmnáctou RZ vyhrává Burns, snižuje ztrátu na Solberga na třináct vteřin, ale sám ví že pouze technické potíže a jezdecká chyba Solberga mu může pomoci k třetímu místu! Závěrečnou RZ vyhrává Grönholm a upravuje tak ztrátu na Panizziho na konečných (+20,9). Panizzi se tedy dočkal prvního hattricku v seriálu MS a je to druhý jezdec po M. Biasionovi, který vyhrál San Remo potřetí za sebou. Právem mu tedy náleží i primát asfaltového specialisty. Na nebodovaných místech dojíždí sedmý Robert, osmý je C. McRae se ztrátou přes pět minut (+5'17"5) na vítěze, devátý je Rovanpera, desátý Delecour, který přináší pro tým bod v seriálu MS značek a na jedenácté pozici je Eriksson, dvanáctý Kresta z týmu Škoda, bohužel bez bodového efektu!


44. ROČNÍK RALLY SAN REMO
Konečné pořadí jezdců

1. Gilles Panizzi     Peugeot 206 WRC          10 bodů    Průměrná rychlost 92,5 km/h 
2. Marcus Grönholm    Peugeot 206 WRC           6 bodů    + 00'20"9
3. Petter Solberg     Subaru Impreza WRC        4 body    + 01'06"4
4. Richard Burns      Peugeot 206 WRC           3 body    + 01'18"9
5. Markko Martin      Ford  Focus  RS WRC 02    2 body    + 01'54"9
6. Jesus Puras        Citroën Xsara WRC         1 bod     + 02'39"2


44. ROČNÍK RALLY SAN REMO
Konečné pořadí týmů

1. Peugeot      16 bodů    (1+2. místo) 
2. Ford          5 bodů    (4+5. místo) 
3. Subaru        4 body    (3. místo) 
4. Mitsubishi    1 bod     (6. místo) 

Plakáty z Rally San Remo naleznete zde >>>
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…