reklama


První hattrick pro G. Panizziho

První hattrick pro G. Panizziho

 
 

Letošní ročník rally San Remo se nesl v duchu hattricku G. Panizziho, který uspíšil léčení svého zranění.

44. ROČNÍK RALLY SAN REMO RESULT

19.- 22. září 2002

11. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
11. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
  5. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)

Povrch asfalt


I. Etapa (147,25) 20. Září 2002
 8:07    SS 1    PASSO TEGLIA 1      (14,44 km)    vítěz RZ M.Grönholm    89,4 km/h
 8:32    SS 2    PASSO DREGO 1       (26,46 km)    vítěz RZ G. Panizzi    89,7 km/h
 9:40    SS 3    GHIMBEGNANA 1       (10,44 km)    vítěz RZ G. Panizzi    94,2 km/h
12:09    SS 4    COSIO 1             (19,19 km)    vítěz RZ G. Panizzi   101,1 km/h
12:55    SS 5    SAN BARTOLOMEO 1    (25,38 km)    vítěz RZ G. Panizzi    83,9 km/h
15:33    SS 6    PASSO TEGLIA 2      (14,44 km)    vítěz RZ G. Panizzi    90,7 km/h
15:58    SS 7    PASSO DREGO 2       (26,46 km)    vítěz RZ G. Panizzi    93,9 km/h
17:06    SS 8    GHIMBEGNANA 2       (10,44 km)    vítěz RZ G. Panizzi    94,9 km/h

        Letošní ročník rally San Remo se nesl v duchu hattricku G. Panizziho, který uspíšil léčení svého zranění. Otázkou bylo pouze to, jestli Panizzimu bude ztrpčovat život za vysněným hattrickem duo jezdců z týmu Citroën.
        První rychlostní zkoušku vyhrává Grönholm a je to jediné a poslední vedení v soutěži které přenechal Panizzi někomu jinému. Druhý je Bugalski, na třetím místě dojíždí Burns a čtvrtý je Mäkinen pátý s minimální ztrátou třech vteřin (+3,1) dojíždí favorit soutěže Panizzi. Pověrčivost, že první zkouška závod nevyhrává je na místě. Ve druhé rychlostní zkoušce vyhrává Panizzi před Grönholmem a ujímá se vedení v průběžném pořadí o necelou vteřinu (+0,6). Velmi dobře jede "soukromník" Robert, který je desátý. To už odpadl A. Schwarz který havaroval po technické závadě již v první RZ, potíže měl i A. McRae, který po kontrole motoru nezavřel pořádně kapotu a v plné rychlosti se mu zvedlo víko, rozbilo přední okno, včetně větrací kapičky a do cíle dojel téměř z dvouminutovou ztrátou na vítěze (+2'24"5),C. McRae měl potíže s motorem, když mu několikrát zhasl na RZ. Třetí RZ opět vyhrává Panizzi, před Burnsem, ten se posouvá na druhé místo. Ztrácí Grönholm, kterému začalo vynechávat turbo a propadá se na sedmou pozici, dopředu se posouvají mladíci Martin (5), Solberg (6). Třetí místo si drží Bugalski, čtvrtý je Mäkinen, Puras (8), Sainz (9), poměrně stabilně jede Delecour na jedenáctém místě a dvanáctý je C. McRae. Nejlepší z týmu škoda je Gardemeister na šestnácté pozici, Kresta (18), Eriksson (19). Ze soutěže před startem čtvrté RZ odstupuje Sainz pro únik oleje. V páté RZ začíná opět útočit Grönholm (4) a stahuje náskok Panizziho (1), na druhé místo se propracoval Bugalski, skvěle jede i Burns (3), dopředu jde i Puras (7). Po dodatečné penalizaci za předčasný start ve 4. RZ se Solberg propadá na osmou pozici. Penalizován je i A. McRae za pozdní výjezd ze servisu. V sedmé RZ vyhrává opět Panizzi a jeho náskok před Bugalskim je přes 17 vteřin (+17,3). Překvapivě se drží na třetím místě Burns, čtvrtý je Grönholm pátý Mäkinen, šestý Puras, C. McRae jede až na dvanáctém místě se ztrátou přes dvě minuty na lídra soutěže. Ve stíhací jízdě se do předu dere Loix, který je po 7. RZ už desátý. Jezdci Škoda jedou na (14)Gardemeister, Eriksson je (17) Kresta (18). V poslední RZ prvního dne před startem odstupuje Mäkinen, který má potíže se zlomenou poloosou, potíže s turbem v průběhu RZ má Delecour, který se tak propadá až na třináctou pozici. RZ vyhrává Panizzi, vyhrál jich sedm v prvním dnu z osmi, druhý v RZ dojíždí Grönholm, (3 místo v průběžném pořadí), třetí Martin (5) čtvrtý se ztrátou (+3,6) na vítěze je Solberg (7) Burns dokončil po přetočení vozu až devátý, ale v celkovém pořadí zůstává čtvrtý. Bez problémů jede Bugalski, který drží druhou pozici. Jezdci týmu Škoda jsou na dvanácté pozici Gardemeister, šestnáctý Eriksson, sedmnáctý Kresta.

Průběžné pořadí po I. etapě 
1. Gilles Panizzi        (F)      Peugeot 206 WRC      průměrná rychlost 91,5 km/h
2. Philippe  Bugalski    (F)      Citroën Xsara WRC    +00'22"8 
3. Marcus Grönholm       (FIN)    Peugeot 206 WRC      +00'39"0 
4. Richard Burns         (GB)     Peugeot 206 WRC      +00'42"2
5. Markko Martin         (EE)     Ford Focus WRC 02    +01'02"8 
6. Jesus Puras           (E)      Citroën Xsara WRC    +01'04"7 


II. Etapa (150,57 km) 21. Září 2002

08:25    SS 9     S.ROMOLO 1         (10,69 km)    vítěz RZ M.Grönholm    94,8 km/h
09:18    SS 10    COLLE LANGRAN 1    (42,31 km)    vítěz RZ M.Grönholm    94,9 km/h
12:09    SS 11    COSIO 2            (19,19 km)    vítěz RZ M.Grönholm    87,9 km/h
12:55    SS 12    S. BARTOLOMEO 2    (25,38 km)    vítěz RZ G. Panizzi   101,1 km/h
15:51    SS 13    S.ROMOLO 2         (10,69 km)    vítěz RZ P. Solberg    91,0 km/h
16:44    SS 14    COLLE LANGRAN 2    (42,31 km)    vítěz RZ P. Solberg    87,5 km/h

G. Panizzi kráčí za svým třetím vítězstvím !
        Do startu druhé etapy, nenastoupil A. McRae, kterého odvolalo vedení týmu po obnoveném zranění hlavy ze sportovních aktivit A. McRaeho. První RZ tedy vyhrává Grönholm, před Burnsem a Bugalskim, čtvrtý je pomalu se rozjíždějící Panizzi. Desátá RZ znamená stop pro Bugalského, který havaruje a musí ze soutěže odstoupit. Upraven je čas Panizzimu, (dojel do cíle se ztrátou přes šest minut), který na RZ zastavil a pomáhal Bugalskému odstranit vůz. Upravené časy mají i další soutěžící, v konečném verdiktu dostal Panizzi čas vítěze RZ Grönholma. Jedenáctou RZ vyhrává Grönholm, před Panizzim, ten si udržuje náskok okolo třiceti vteřin (+34,4). Opět začíná útočit Solberg, který se posouvá na páté místo, Martin je čtvrtý s minimálním náskokem necelý tří vteřin před Solbergem (+2,8). Šestý jede Puras, nenápadně se do předu posouvá "soukromník" Robert (Peugeot 206 WRC), osmý je Loix a devátý jede C. McRae. Významný posun dosáhl i Gardemeister, který se dostal na desátou pozici, Eriksson (15), Kresta (16). Odstupuje další jezdec z týmu Subaru, Mörtl, Který narazil do betonového mostku a byl převezen na preventivní prohlídku do nemocnice. Dvanáctá RZ se jede poměrně v klidu, vyhrává Panizzi a zvyšuje svůj náskok přes čtyřicet vteřin (+40,4) na Grönholma, třetí jede Burns, čtvrtý Solberg a pátý Martin, na šestém bodovaném místě se drží Puras. Třináctá RZ je ve znamení vzájemných soubojů Burnse, Solberga a Martina, překvapivě se přidává i Robert. RZ vyhrává Solberg a snižuje ztrátu na Burnse na necelé dvě vteřiny (+1,4) překvapivě čtvrtý čas zajíždí C. McRae a třetí na RZ je Martin, který má na Solberga ztrátu (+13,3). Dramatická je poslední RZ (14) druhého dne, která je zpožděna. Odstupuje Gardemeister, který trefil zeď, tu trefuje i Loix a s poškozeným vozem dojíždí s velkou ztrátou třicátý, potíže s turbem má další soukromník Thiry. Překvapivě špatné obutí zvolilo vedoucí trio Panizzi,Grönholm, Burns, když obulo mokré pneumatiky na suchou trať( hlášena byla mokrá trať). RZ vyhrává Solberg před Martinem a Purasem. Grönholm dojíždí čtvrtý, Burns je pátý a Panizzi až devátý se ztrátou (+36,8) na vítěze RZ Solberga. To má za následek snížení náskoku vedoucího Panizziho před Grönholmem na (+22,1) vteřiny. Náskok je však dostatečný, aby mohl lídr soutěže pokračovat v klidu. Vítězství Solberga však katapultuje na třetí místo před Burnse, s náskokem (+21,1). Pátý Martin ztrácí na Burnse již pouhých (+6,1) vteřiny. Sedmý je po prvním dnu Robert, osmý nevýrazný C. McRae, na jistotu bodu pro tým jede desátý Delecour, jedenáctý je Eriksson a dvanáctý Kresta.

Průběžné pořadí po II. etapě
1 Gilles Panizzi     (F)      Peugeot 206 WRC       průměrná rychlost 92,5km/h
2 Marcus Grönholm    (FIN)    Peugeot 206 WRC       +00'22"1 
3 Petter Solberg     (N)      Subaru Impreza WRC    +00'59"7 
4 Richard Burns      (GB)     Peugeot206 WRC        +01'20"8 
5 Marko Martin       (EE)     Ford Focus WRC        +01'26"8 
6 Jesus Puras        (E)      Citroën Xsara WRC     +01'52"0 

III. Etapa ( 88.02km) 22. Září 2002

07:57    SS 15    PANTASINA 1    (25,03 km)    vítěz RZ P. Solberg    100,7 km/h
08:50    SS 16    MENDATICA 1    (18,98 km)    vítěz RZ M. Grönholm    94,5 km/h
11:28    SS 17    PANTASINA 2    (25,03 km)    vítěz RZ R. Burns      101,1 km/h
12:21    SS 18    MENDATICA 2    (18,98 km)    vítěz RZ M. Grönholm    94,8 km/h

První hattrick bratří Panizziových!
        Poslední třetí etapa měla na programu pouze čtyři RZ. Panizzi si s přehledem udržoval první pozici, stejně tak jako Grönholm. Narušitel vítězného tažení Peugeotů Solberg vyhrál úvodní RZ a má dostatečný náskok před Burnsem (+22,0) vteřiny. Pokus o atak zkouší Martin, který ztrácí na Burnse okolo jedenácti vteřin (+11,2). Ostatní ztráty na jednotlivé jezdce jsou poměrně vysoké. Svou desátou pozici si drží i Delecour, ta znamená bod pro tým Mitsubishi. S odstupem jedné a půl minuty (+1'25"4) je Eriksson, se ztrátou přes minutu (+1'02"5) je zpět Kresta. V šestnácté RZ vyhrává Grönholm,ale na výrazné posuny v pořadí to nemá vliv. Každý se snaží dojet do cíle poslední etapy. Sedmnáctou RZ vyhrává Burns, snižuje ztrátu na Solberga na třináct vteřin, ale sám ví že pouze technické potíže a jezdecká chyba Solberga mu může pomoci k třetímu místu! Závěrečnou RZ vyhrává Grönholm a upravuje tak ztrátu na Panizziho na konečných (+20,9). Panizzi se tedy dočkal prvního hattricku v seriálu MS a je to druhý jezdec po M. Biasionovi, který vyhrál San Remo potřetí za sebou. Právem mu tedy náleží i primát asfaltového specialisty. Na nebodovaných místech dojíždí sedmý Robert, osmý je C. McRae se ztrátou přes pět minut (+5'17"5) na vítěze, devátý je Rovanpera, desátý Delecour, který přináší pro tým bod v seriálu MS značek a na jedenácté pozici je Eriksson, dvanáctý Kresta z týmu Škoda, bohužel bez bodového efektu!


44. ROČNÍK RALLY SAN REMO
Konečné pořadí jezdců

1. Gilles Panizzi     Peugeot 206 WRC          10 bodů    Průměrná rychlost 92,5 km/h 
2. Marcus Grönholm    Peugeot 206 WRC           6 bodů    + 00'20"9
3. Petter Solberg     Subaru Impreza WRC        4 body    + 01'06"4
4. Richard Burns      Peugeot 206 WRC           3 body    + 01'18"9
5. Markko Martin      Ford  Focus  RS WRC 02    2 body    + 01'54"9
6. Jesus Puras        Citroën Xsara WRC         1 bod     + 02'39"2


44. ROČNÍK RALLY SAN REMO
Konečné pořadí týmů

1. Peugeot      16 bodů    (1+2. místo) 
2. Ford          5 bodů    (4+5. místo) 
3. Subaru        4 body    (3. místo) 
4. Mitsubishi    1 bod     (6. místo) 

Plakáty z Rally San Remo naleznete zde >>>
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy

Japonské město Iruma zavedlo inovativní způsob, jak…

V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli

Na severovýchodě Bulharska dnes vykolejil a následně…

EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven

„Je to problém navíc, když to řeknu slušně,“ prozradila…

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 






 
Konec bestií skupiny B v rallye: Krátká, ale slavná éra dospěla do finiše před 30 lety

Konec bestií skupiny B v rallye: Slavná éra skončila před 30 lety

Dnes 08:00

Pětiletá éra skupiny B je považována za nejlepší období světových automobilových soutěží.




Blesk.cz

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců. Mají bránit národ

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců.…

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už přilákalo do svých řad přes 30…

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy s chovem mají i zoo

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy…

Žirafy se nově dostaly na seznam ohrožených druhů. Ve volné přírodě těchto savců s dlouhým krkem žije méně než…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb z Alcronu k babiččině peci?

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb…

Minulý týden se vyhlašovaly nej restaurace, a to hned ve dvou anketách: svůj žebříček zveřejnil Grand Restaurant…

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

 
 
reklama