Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Dacia Logan MCV je vysněným vozem chalupáře (+ video)

David Bureš
Diskuze (20)
Proti předchůdci je nový Logan MCV elegantnější. Nabízí však jen pětimístné uspořádání interiéru.

Dacia do Ženevy letos přivezla jedinou novinku, a to levné kombi Logan MCV. Dříve avizovaný modernizovaný Duster na výstavišti chybí.

Logan MCV stojí na stejném základu jako sedan Logan a hatchback Sandero. Všechny tři automobily mají totožnou příď, a tak je poněkud zvláštní, že se druhá generace Sandera také nejmenuje Logan.

Výrazná příď se sportovně laděným lemem nárazníku ukazuje, že rumunská automobilka sází také na design. Pohled na bok však ukazuje, že sázky nejsou příliš vysoké. Logan MCV totiž disponuje nepříliš elegantním batohem na zádech. Běžný sedan a hatchback Sandero jsou zkrátka většími elegány.

Na zádi se nicméně objevuje zajímavý designový detail – plastové prodloužení koncových světlometů. Tento prvek znamená, že nový Logan MCV zezadu lehce připomíná Volvo V50.

Loňskou novinkou Dacie je MPV Lodgy. Právě díky němu si druhá generace Loganu MCV může dovolit pouze pětimístný interiér.

Na zadních sedadlech je samozřejmě méně místa než v Lodgy, cestující si tu ale zoufat nebudou. Výška nad sedákem činí 93 centimetrů, což je o sedm centimetrů méně než v MPV. Elektrické ovládání oken se nachází mezi předními sedadly.

Kufr se otevírá stisknutím zámku, při otevření víka je třeba dávat pozor na ostrou hranu zámku, která může zranit. Zavazadlový prostor nabízí více než dostatečný objem 573 litrů. Po složení zadních sedadel se objem zavazadelníku zvětší na 1518 litrů. Věci při odjezdu na chalupu je tak kam dát. V základním uspořádání měří kufr na délku 104 centimetrů, mezi podběhy je široký 99,5 centimetru, výška pod plato činí 53 centimetrů.

Praktická je prohlubeň před platem, kam je možné odložit malé předměty. Až by se dalo říci, že je tento odkládací prostor určen pro převoz plata vajec.

Prodej automobilu bude zahájen ve druhém čtvrtletí letošního roku. Cena zatím oznámena nebyla, jelikož ale sedan na českém trhu začíná na částce 159.900 korun za benzinovou dvanáctistovku s 55 kW, je tak více než pravděpodobné, že by se kombi mělo vejít do dvou set tisícové hranice.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (20)
17. 3. 2013 19:40
Logan- 5-té dveře
Logan super pracant, máme ve firmě jednoho jako montážní vůz a nemá chybu. Nový pěkný , docela se povedl,Jen ty 5-té zadní dveře. Ty otvíravé na bok a ještě dělené 1/3 nemají chybu. jen nevím jestli u nové verze to bude možné. Takhle už to bude obyčejný kombík. Ty dveře jsou velká výhoda. A je škoda kdyby už byly jen otvíravé nahoru.
7. 3. 2013 23:52
Ten zadek se hodně povedl,
není to žádná divočina, je prostě elegantní a praktický. Hodit ty černé plasty nad světly do červené barvy, laik to nerozezná od Volva v kombíku :-)
Ale vážně - hrana kufru je příjemně nízko, mám pocit že jdou sklopit i sedáky zadních sedadel, takže ideální plnohodnotná náhrada dosluhujících Felicií v kombíku.
Potenciální kupec teď bude mít těžké rozhodování - Lodgy je perfektní velké MPV, Dokker taky vypadá dobře a má posuvné dveře, Logan MCV je elegantní, klasické kombi. Proč jenom Škodovka nevyrábí taková levná a přitom zcela dostačující auta?
7. 3. 2013 07:49
Solidní vzhled a praktičnost
Jako druhe auto do rodiny, pracant - Arctica v LPG (sice to bude šnek...) :yes: :yes: :yes:

Odhad na cenu - Arctica v LPG bratru za 230... a neváhal bych ;-)
7. 3. 2013 07:14
Re: AŽ DO TOHO BUDOU
Jasny. Ono nevadi , ze to ma 100ku za mesic, ale hlavne, ze to kopne poradne do zad v rozsahu 250 ot/min >:D
Ale na druhou stranu, kdyz nekdo prijde a bude chtit moji 166 V6 a da mi za ni Oktu 1.9 TDI tak nepremyslim ani vterinu :-)
Avatar - Choochoo
6. 3. 2013 22:05
Re: Klasika
asi tak