Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PWC: Prémiový segment v posledních letech výrazně roste

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Za posledních 15 let vzrostly výrobní kapacity i prodeje všech tří německých prémiových značek, ale ani pozice Volva, Alfy Romeo, Lexusu není horší než dříve. Růst objemu výroby i prodeje prémiových vozů má pokračovat také v následujících letech.

Za posledních 15 let vzrostly výrobní kapacity i prodeje všech tří německých prémiových značek, ale ani pozice Volva, Alfy Romeo, Lexusu nebo Infiniti není horší než dříve. Ve srovnání s rokem 1990 se zvýšila výrobní kapacita prémiových značek v Evropě o 66 %, silná německá trojka rostla o 59 %. Trh běžnějších automobilů přitom za stejnou dobu rostl jen asi o 10 %.

Analytik PriceWaterhouseCoopers Matthew John Freeman to připisuje zejména expanzi nabídky prémiových automobilek směrem dolů do nižší střední třídy. Zatímco automobilky BMW, Mercedes-Benz i Audi dokázaly s růstem produkce zvyšovat také zisky, není to ani zdaleka pravidlo, které by platilo napříč celým odvětvím. Značky Alfa Romeo, Lancia, Volvo i Saab se během posledních let konsolidují a jejich vlastníci věří v lepší zítřky mj. kvůli dalšímu předpokládanému růstu celého prémiového trhu v nejbližších letech. Noví hráči z Japonska (Lexus, Infiniti) mají nové produkty, špičkovou techniku a výhodu v nižších nákladech, která plyne například z dodávek plně vybavených vozů (což je levnější řešení, než výroba individuálně sestavených výbav vozů).

Prémioví výrobci se postupně rozšířili do teritorií, ve kterých byly dříve přítomné výhradně vozy "středního proudu". Mít prémiový model v portfoliu nižší střední třídy však ještě nemusí znamenat výrazné zisky. Marže na těchto vozech je nižší než na tradičních prémiových sedanech, takže jde spíše o strategický krok automobilek s výhledem do budoucna. V tradičních třídách na mnoha trzích převzaly prémiové část tržního podílu levnějších konkurentů. Ve Velké Británii například prodává BMW více vozů řady 3 než Vauxhall Vecter a Ford Mondeí.

Felix Kuhnert z německé pobočky poradenské firmy PriceWaterhouseCoopers vysvětluje růst jak zvýšením nabídky tak zvýšením poptávky v této třídě. Zákazníci se za 15 let změnili. K dispozici jsou levné peníze bank a leasingových firem, rostou příjmy střední vrstvy a v populaci je stále rozšířenější je také postoj "vlastnit nyní a platit později". Dobře funguje také image značek, což platí v automobilovém průmyslu, módě, spotřebním zboží,...

Jako příprava nebo odezva na nové hrozby ze strany japonských nebo konkurenčních evropských prémiových značek vsadily německé automobilky v minulé dekádě na high-endový luxus. Ti největší se snažili získat pozornost a image vstupem do superluxusní třídy, což však zatím ani v jednom případě nepřineslo zisk.

Ondřej Láník
Diskuze (49)
13. 10. 2006 19:10
Re: PRÉMIVKOU S RÁDIOVKOU
:yes:
13. 10. 2006 19:09
Re: PRÉMIVKOU S RÁDIOVKOU
:yes:
13. 10. 2006 17:28
Re: aha...
A jé... to bude debakl... ;-)
13. 10. 2006 15:32
Re: aha...
Uvidíme. ;-)
13. 10. 2006 15:31
Re: prémie?
Velmi pohotové. BRAVO ALESSIO ;-) :yes: :yes: