PWC: Prémiový segment v posledních letech výrazně roste

PWC: Prémiový segment v posledních letech výrazně roste

 

Za posledních 15 let vzrostly výrobní kapacity i prodeje všech tří německých prémiových značek, ale ani pozice Volva, Alfy Romeo, Lexusu není horší než dříve. Růst objemu výroby i prodeje prémiových vozů má pokračovat také v následujících letech.

Za posledních 15 let vzrostly výrobní kapacity i prodeje všech tří německých prémiových značek, ale ani pozice Volva, Alfy Romeo, Lexusu nebo Infiniti není horší než dříve. Ve srovnání s rokem 1990 se zvýšila výrobní kapacita prémiových značek v Evropě o 66 %, silná německá trojka rostla o 59 %. Trh běžnějších automobilů přitom za stejnou dobu rostl jen asi o 10 %.

Analytik PriceWaterhouseCoopers Matthew John Freeman to připisuje zejména expanzi nabídky prémiových automobilek směrem dolů do nižší střední třídy. Zatímco automobilky BMW, Mercedes-Benz i Audi dokázaly s růstem produkce zvyšovat také zisky, není to ani zdaleka pravidlo, které by platilo napříč celým odvětvím. Značky Alfa Romeo, Lancia, Volvo i Saab se během posledních let konsolidují a jejich vlastníci věří v lepší zítřky mj. kvůli dalšímu předpokládanému růstu celého prémiového trhu v nejbližších letech. Noví hráči z Japonska (Lexus, Infiniti) mají nové produkty, špičkovou techniku a výhodu v nižších nákladech, která plyne například z dodávek plně vybavených vozů (což je levnější řešení, než výroba individuálně sestavených výbav vozů).

Prémioví výrobci se postupně rozšířili do teritorií, ve kterých byly dříve přítomné výhradně vozy "středního proudu". Mít prémiový model v portfoliu nižší střední třídy však ještě nemusí znamenat výrazné zisky. Marže na těchto vozech je nižší než na tradičních prémiových sedanech, takže jde spíše o strategický krok automobilek s výhledem do budoucna. V tradičních třídách na mnoha trzích převzaly prémiové část tržního podílu levnějších konkurentů. Ve Velké Británii například prodává BMW více vozů řady 3 než Vauxhall Vecter a Ford Mondeí.

Felix Kuhnert z německé pobočky poradenské firmy PriceWaterhouseCoopers vysvětluje růst jak zvýšením nabídky tak zvýšením poptávky v této třídě. Zákazníci se za 15 let změnili. K dispozici jsou levné peníze bank a leasingových firem, rostou příjmy střední vrstvy a v populaci je stále rozšířenější je také postoj "vlastnit nyní a platit později". Dobře funguje také image značek, což platí v automobilovém průmyslu, módě, spotřebním zboží,...

Jako příprava nebo odezva na nové hrozby ze strany japonských nebo konkurenčních evropských prémiových značek vsadily německé automobilky v minulé dekádě na high-endový luxus. Ti největší se snažili získat pozornost a image vstupem do superluxusní třídy, což však zatím ani v jednom případě nepřineslo zisk.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: PriceWaterhouseCoopers

Štítky BMW Audi Ford Volvo Lexus Saab Infiniti Lancia Alfa Romeo Mercedes-Benz

 

Přidat názorDiskuse: PWC: Prémiový segment v posledních letech…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…