Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekonstrukce D1 u Ostrovačic: Italové se brání vyloučení z tendru

Jan Mička
Diskuze (4)
Neuspěla v tendru kvůli nedodržení podmínek, a přesto se nadále brání. Společnost Serenissima Constructioni má námitky vůči rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic.

Na konci února jsme informovali o výběrovém řízení na zhotovitele rekonstrukce dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Přestože nejnižší rozpočet navrhla italská firma Serenissima Constructioni, tendr vyhrála Skanska. Italové totiž byli vyloučeni za nedodržení stanovených podmínek.

Společnost Serenissima Constructioni nedodala takzvanou přílohu C, neboli „Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů", což může představovat problém v případě budoucího výpočtu ceny za vícepráce. Částka 321 milionů korun, za kterou jsou Italové schopni požadovaný úsek opravit, totiž nemusí být konečná. ŘSD tedy logicky přistoupilo na druhou nejnižší nabídku, v tomto případě od Skansky. Ta je schopna provést stejnou práci za 452 milionů korun, přesto se ale řada lidí neubránila zmínkám o „zásahu" ministra dopravy Ťoka, který Skansku před nástupem do funkce vedl.

Rázní Italové se nicméně brání a na adresu ŘSD odeslali námitky proti vyloučení z tendru. Podle informací serveru iDnes.cz má ŘSD deset dní na urovnání situace, jinak se Serenissima Constructioni může obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nebylo by to přitom poprvé – již v minulosti totiž byla firma vyloučena z výběrového řízení na zhotovitele opravy D1 mezi Ostředkem a Hvězdonicemi. Antimonopolní úřad správní řízení zastavil, protože společnost nedoložila doklad o zaplacení kauce.

Jan Mička
Diskuze (4)
Avatar - MGRR
4. 5. 2015 12:10
Zavolat Německou firmu - zbourají, postaví a ještě ušetříme
U nás doma v Německu by to šlo rychle... ty kecy když zapnu CZ TV, jen otevírají pusy a vypadávají slova podobná Ovčáčkovi na hradě.

Tady by přijeli stroje, rozmlátili by to na kameny a rovnou by vše postavili nové a rovné by bylo skutečně rovné... + opravené vše kolem svodidla, trávník...

Vsadím se, že by to bylo levnější, než to co se tady předvádí, nikdy neskončí, nemůže, nedopustí to, D1 je zajištěná práce na celý život :-)

Černá díra CZ - jedna z mnoha, jako v Řecku...
4. 4. 2015 22:51
Re: cena není všechno
Jenomze proc jsou nejhorsi? Protoze to vsem vyhovuje. Defakto neexistuje stavebni dozor, takze jsou prebirany zadavatelem silnice neodpovidajici normam. Vsichni zucasteni dostanou do kapsy aby drzeli hubu a kdyz se cesta rozpadne, je aspon dalsi prace. Stejne se cesty opravuji - kdyz se nelegalne tenka vrstva asfaltu oloupe a vznikne vytluk, proste tam naprskaji trochu smesi, za 5 minut hotovo a 4000 jsou v kapse. Ze se takovy smejd zaplata za dva mesice znova vysype nikoho nezajima...
4. 4. 2015 12:40
cena není všechno
Stát by měly zajímat i takové věci,kolik peněz z celkové ceny zaplatí zhotovitel subdodavatelům,,tzn. kolik % prací pokryje prováděcí firma a z kolika % to nechá postavit subdodavatele...
Tak by bylo hned jasné,že dálnice staví ti poslední dělníci,kteří dostanou almužnu,zbytek se rozebere pro kravaťáky... a výběrové řízení :-))))) je jedno,kdo to vyhraje,když je těch pár firem dohodnutých... budou se snažit mezi sebe nikoho nepustit....
sice máme nejdražší cesty,zato jsou nejhorší :-)
3. 4. 2015 19:19
problém
Asi je velkej problém italům říct, aby dodali chybějící papíry, že ?
Vźdyť je rozdíl přes 100 mega ? Ono by se vidělo hned zda to jsou schopný postavit a to i kvalitně. To by totiž ostatní museli jít s cenou dolů. Ve většině výběrových řízení nemusí být nejnižší cena to nejlepší, ale u silnic je předraženo úplně všechno a kvalita neodpovídá. Až se narodím podruhé chci stavět dálnice, dělat tunely nebo věštit počasí.