Rekonstrukce D1 u Ostrovačic: Italové se brání vyloučení z tendru
Na konci února jsme informovali o výběrovém řízení na zhotovitele rekonstrukce dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Přestože nejnižší rozpočet navrhla italská firma Serenissima Constructioni, tendr vyhrála Skanska. Italové totiž byli vyloučeni za nedodržení stanovených podmínek.
Společnost Serenissima Constructioni nedodala takzvanou přílohu C, neboli „Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů", což může představovat problém v případě budoucího výpočtu ceny za vícepráce. Částka 321 milionů korun, za kterou jsou Italové schopni požadovaný úsek opravit, totiž nemusí být konečná. ŘSD tedy logicky přistoupilo na druhou nejnižší nabídku, v tomto případě od Skansky. Ta je schopna provést stejnou práci za 452 milionů korun, přesto se ale řada lidí neubránila zmínkám o „zásahu" ministra dopravy Ťoka, který Skansku před nástupem do funkce vedl.
Rázní Italové se nicméně brání a na adresu ŘSD odeslali námitky proti vyloučení z tendru. Podle informací serveru iDnes.cz má ŘSD deset dní na urovnání situace, jinak se Serenissima Constructioni může obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nebylo by to přitom poprvé – již v minulosti totiž byla firma vyloučena z výběrového řízení na zhotovitele opravy D1 mezi Ostředkem a Hvězdonicemi. Antimonopolní úřad správní řízení zastavil, protože společnost nedoložila doklad o zaplacení kauce.