Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

 
 

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení ojetého Renaultu Laguna může prodražit.

Při své pařížské premiéře přesně před šesti lety byli všichni nadšení. Tak luxusní Renault za tak málo peněz, to bude nabídka jakou střední třída dlouho neviděla, říkalo se tehdy v Paříži. Zákazníci to viděli stejně. Vytříbený vnější design a dobře navržený i vyrobený interiér lákal k francouzské značce i řadu Němců. Pověsti značky i vozu pomohl pětihvězdičkový úspěch v testech Euro NCAP v době, kdy konkurenti běžně dosahovali tří- nebo čtyřhvězdičkových výsledků. Jenže s přibývajícím časem zákazníci zjistili, že s Lagunou je to jako se ženou. Je šarmantní, ale její provoz (ženy prominou) se může snadno prodražit.

obrázek [300 x 196] Renault Laguna s kódovým označením G se světu představil v roce 2000 na pařížském autosalonu. Novinka s karoserií liftback a elegantní karoserií kombi nesla řadu nových designérských prvků, které byly do té doby známé jen ze studií a konceptů. Na novou úroveň povýšil nejen vnější design, ale také kvalita interiérových materiálů i samotné dílenské zpracování. Laguna s rozvorem 2745 mm poskytovala dostatek místa cestujícím na předních i zadních sedadlech a v tomto směru patří i po šesti letech k typickým představitelům střední třídy. Karoserie liftback má vnější rozměry 4576 x 1772 x 1429 mm, kombi je s délkou 4695 mm o téměř 12 cm delší. Obě verze nabízí dobrý přístup k zavazadlovému prostoru, který má v případě liftbacku základní objem 430 l, uvnitř kombi je k dispozici 475 l. Tyto hodnoty patří spíše k mírně podprůměrným. Snahou Renaultu bylo vytvořit elegantní vozy, s jistým nádechem exkluzivity. Vždyť Grandtour má siluetu téměř jako sportovní kupé. Laguna je automobil na dlouhé cesty, silnými stránkami je dobré odhlučnění, komfortní podvozek, dostatek místa v interiéru. Na druhou stranu tento Renault nebude oblíben u těch řidičů, kteří vyznávají sportovní styl jízdy a od těch, kdož očekávají nepřetržitou zpětnou vazbu od kol skrze přesné řízení a volant. Ne každému vyhovuje měkké čalounění sedadel.

obrázek [300 x 392] Renault nabídl Lagunu zpočátku se zážehovými motory 1,6 16V (80 kW), 1,8 16V (90) a 3,0 V6 24V (150 kW), později byl v nabídce také motor 2,0 IDE (103 kW) s přímým vstřikem benzínu do válců. Posledně jmenovaný motor nebyl příliš úspěšný, výhody přímého vstřikování se v praxi neprojevovaly a od roku 2003 byl vyřazen z výrobního programu. Místo něj se objevil motor 2,0 16V s nepřímým vstřikováním o výkonu 99 kW, později přibyly ještě přeplňované verze 2,0 T (125 a 150 kW).

Populární a ve své době špičkové turbodieselové motory common-rail byly nejprve nabízeny v provedení 1,9 dCi (88 kW) a 2,2 dCi (110 kW). Později byla nabídka rozšířena resp. omlazena také o verze 1,9 dCi (74 kW, 81 kW a 96 kW), 2,2 dCi (102 kW) a nejnověji jsou v nabídce zcela nové motory 2,0 dCi (110 a 127 kW). Mezi nejvážnější závady vznětových motorů patří poruchy turbodmychadel, jejichž o odstranění příjde i na desítky tisíc korun. Ve srovnání s tím jsou uniky provozních kapalin z motoru nebo převodovky či zkorodované výfukové potrubí jen malichernostmi za několik tisícovek.

Z výše popsané nabídky lze doporučit zejména vznětové jednotky 1,9 dCi s tím, že i první exempláře s 88 kW a 270 Nm dobře splní roli v pohodlné Laguně. Diesely jsou tiché a dobře utlumené, ale spotřeba paliva (6 až 7 l/100 km) není tak dobrá jako u konkurenční konstrukce s vysokotlakým vstřikováním čerpadlo-tryska. Ze zážehových jednotek by se vaše pozornost měla zaměřit na menší čtyřválce, v našich zeměpisných šířkách není doporučován motor 2,0 IDE vzhledem k citlivosti na kvalitu paliva.

Standardem zážehových verzí byla pětistupňová převodovka, turbodiesely byly mimo nejslabší verze dodávány se šestistupňovými převodovými skříněmi. Řazení samotné není tak precizní jako u německých vozů, vyznačuje se vůlemi v cílových pozicích a poněkud „gumovými“ dorazy. Majitelé si občas stěžují na obtížné řazení nižších převodových stupňů, v dlouhodobém testu Autobildu došlo dokonce i na výměnu poddimenzované spojky u základního dieselu. Automatická převodovka Proactive se čtyřmi stupni nevykazuje žádné zásadní problémy.

obrázek [300 x 266] S novou Lagunou se v nabídce Renaultu objevilo značné množství palubní elektroniky, která byla buď standardem nebo patřila k výbavě většiny vyrobených vozů. Hovoříme například o bezklíčovém startování vozu, které klasický klíč nahradilo elektronickou kartou. Její funkce byla v případě standardního Keyless Drive obdobná jako u klíče s dálkovým ovládáním centrálního zamykání. Laguny se startují tlačítkem na přístrojové desce. Pokročilejší Keyless Entry již nevyžaduje manipulaci s kartou ani při nastupování, automobil sám identifikuje osobu s kartou a dokáže také nastavit zrcátka, sedadlo nebo autorádio tak, jak si příslušný řidič vše před tím nastavil. K dalším technickým novinkám patřil například systém kontroly tlaku v pneumatikách s přímým měřením. Bohužel po letech se ukazuje, že právě tyto zajímavé elektronické novinky přidělávají uživatelům potíže. Elektronické karty nezřídka nepustí majitele do vozu (pro tento případ je zde složený mechanický klíč) a kontrola tlaku bývá často nespolehlivá. Tím však problémy Lagun zdaleka nekončí.

obrázek [300 x 167] Poměrně měkce naladěný podvozek je náchylný na opotřebení tlumičů, pokud se účinek na pravé a levé straně vozu liší o více než 10 %, je doporučena výměna. Laguna G se od počátku výroby potýká s problematickým řízením, které často vykazuje vůle. Častou závadou jsou také uvolněné kryty pod vozem stínící teplo od výfukového potrubí, které při jízdě rezonují. Výdaj v řádu tisícovek korun čekejte pokud vás potká výměna spodních ramen přední nápravy. V dlouhodobém testu Autobildu měla Laguna potíže s elektrickým vyhříváním zadního skla, jako nepraktické se ukázalo jednostupňové nastavení vyhřívání předních sedadel s jedinou kontrolkou pro obě sedadla. Pochvala zazněla na adresu originálního navigačního systému, který umí přijímat dopravní zpravodajství a reaguje na dopravní komplikace hbitěji než rozhlasové stanice.

Renault Laguna patří podle aktuálního TÜV Auto Reportu mezi vozy s nejvyšším počtem závad odhalených při technických kontrolách, na druhou stranu je tento Renault i přes své stáří jedním z nejbezpečnějších vozů střední třídy. Na českém trhu ojetých automobilů jej lze získat již od 180 tisíc korun, tři roky staré modely se vznětovým motorem pořídíte v cenovém pásmu 280 až 300 tisíc Kč.

Další informace najdete také na odkazech:

Plusy:

  • vysoká úroveň pasivní bezpečnosti
  • prostorný interiér
  • komfortní odpružení
  • kultivované vznětové motory
  • bohatá elektronická výbava
  • atraktivní vnější design
  • luxusně vyhlížející interiér

Minusy:

  • nepřesné řazení
  • řízení s nedostatečnou odezvou od kol
  • příliš měkká sedadla
  • nevhodné ovládání vyhřívání sedadel

Nejčastější závady

  • opotřebení spojky u vznětových motorů
  • závady turbodmychadel
  • problémy s palubní elektronikou (imobilizér, klimatizace, centrální zamykání, atd.)
  • koroze výfuku
  • vůle v řízení, opotřebení přední nápravy
  • netěsnosti motoru
  • nefunkční systém kontroly tlaku v pneumatikách
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

 

Štítky Renault

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna 2005: nyní již oficiálně Renault Laguna 2005: nyní již oficiálně

Nový design, silnější motory, nový 2.0 Turbo (150 kW)...

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…