reklama


Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

 
 

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení ojetého Renaultu Laguna může prodražit.

Při své pařížské premiéře přesně před šesti lety byli všichni nadšení. Tak luxusní Renault za tak málo peněz, to bude nabídka jakou střední třída dlouho neviděla, říkalo se tehdy v Paříži. Zákazníci to viděli stejně. Vytříbený vnější design a dobře navržený i vyrobený interiér lákal k francouzské značce i řadu Němců. Pověsti značky i vozu pomohl pětihvězdičkový úspěch v testech Euro NCAP v době, kdy konkurenti běžně dosahovali tří- nebo čtyřhvězdičkových výsledků. Jenže s přibývajícím časem zákazníci zjistili, že s Lagunou je to jako se ženou. Je šarmantní, ale její provoz (ženy prominou) se může snadno prodražit.

obrázek [300 x 196] Renault Laguna s kódovým označením G se světu představil v roce 2000 na pařížském autosalonu. Novinka s karoserií liftback a elegantní karoserií kombi nesla řadu nových designérských prvků, které byly do té doby známé jen ze studií a konceptů. Na novou úroveň povýšil nejen vnější design, ale také kvalita interiérových materiálů i samotné dílenské zpracování. Laguna s rozvorem 2745 mm poskytovala dostatek místa cestujícím na předních i zadních sedadlech a v tomto směru patří i po šesti letech k typickým představitelům střední třídy. Karoserie liftback má vnější rozměry 4576 x 1772 x 1429 mm, kombi je s délkou 4695 mm o téměř 12 cm delší. Obě verze nabízí dobrý přístup k zavazadlovému prostoru, který má v případě liftbacku základní objem 430 l, uvnitř kombi je k dispozici 475 l. Tyto hodnoty patří spíše k mírně podprůměrným. Snahou Renaultu bylo vytvořit elegantní vozy, s jistým nádechem exkluzivity. Vždyť Grandtour má siluetu téměř jako sportovní kupé. Laguna je automobil na dlouhé cesty, silnými stránkami je dobré odhlučnění, komfortní podvozek, dostatek místa v interiéru. Na druhou stranu tento Renault nebude oblíben u těch řidičů, kteří vyznávají sportovní styl jízdy a od těch, kdož očekávají nepřetržitou zpětnou vazbu od kol skrze přesné řízení a volant. Ne každému vyhovuje měkké čalounění sedadel.

obrázek [300 x 392] Renault nabídl Lagunu zpočátku se zážehovými motory 1,6 16V (80 kW), 1,8 16V (90) a 3,0 V6 24V (150 kW), později byl v nabídce také motor 2,0 IDE (103 kW) s přímým vstřikem benzínu do válců. Posledně jmenovaný motor nebyl příliš úspěšný, výhody přímého vstřikování se v praxi neprojevovaly a od roku 2003 byl vyřazen z výrobního programu. Místo něj se objevil motor 2,0 16V s nepřímým vstřikováním o výkonu 99 kW, později přibyly ještě přeplňované verze 2,0 T (125 a 150 kW).

Populární a ve své době špičkové turbodieselové motory common-rail byly nejprve nabízeny v provedení 1,9 dCi (88 kW) a 2,2 dCi (110 kW). Později byla nabídka rozšířena resp. omlazena také o verze 1,9 dCi (74 kW, 81 kW a 96 kW), 2,2 dCi (102 kW) a nejnověji jsou v nabídce zcela nové motory 2,0 dCi (110 a 127 kW). Mezi nejvážnější závady vznětových motorů patří poruchy turbodmychadel, jejichž o odstranění příjde i na desítky tisíc korun. Ve srovnání s tím jsou uniky provozních kapalin z motoru nebo převodovky či zkorodované výfukové potrubí jen malichernostmi za několik tisícovek.

Z výše popsané nabídky lze doporučit zejména vznětové jednotky 1,9 dCi s tím, že i první exempláře s 88 kW a 270 Nm dobře splní roli v pohodlné Laguně. Diesely jsou tiché a dobře utlumené, ale spotřeba paliva (6 až 7 l/100 km) není tak dobrá jako u konkurenční konstrukce s vysokotlakým vstřikováním čerpadlo-tryska. Ze zážehových jednotek by se vaše pozornost měla zaměřit na menší čtyřválce, v našich zeměpisných šířkách není doporučován motor 2,0 IDE vzhledem k citlivosti na kvalitu paliva.

Standardem zážehových verzí byla pětistupňová převodovka, turbodiesely byly mimo nejslabší verze dodávány se šestistupňovými převodovými skříněmi. Řazení samotné není tak precizní jako u německých vozů, vyznačuje se vůlemi v cílových pozicích a poněkud „gumovými“ dorazy. Majitelé si občas stěžují na obtížné řazení nižších převodových stupňů, v dlouhodobém testu Autobildu došlo dokonce i na výměnu poddimenzované spojky u základního dieselu. Automatická převodovka Proactive se čtyřmi stupni nevykazuje žádné zásadní problémy.

obrázek [300 x 266] S novou Lagunou se v nabídce Renaultu objevilo značné množství palubní elektroniky, která byla buď standardem nebo patřila k výbavě většiny vyrobených vozů. Hovoříme například o bezklíčovém startování vozu, které klasický klíč nahradilo elektronickou kartou. Její funkce byla v případě standardního Keyless Drive obdobná jako u klíče s dálkovým ovládáním centrálního zamykání. Laguny se startují tlačítkem na přístrojové desce. Pokročilejší Keyless Entry již nevyžaduje manipulaci s kartou ani při nastupování, automobil sám identifikuje osobu s kartou a dokáže také nastavit zrcátka, sedadlo nebo autorádio tak, jak si příslušný řidič vše před tím nastavil. K dalším technickým novinkám patřil například systém kontroly tlaku v pneumatikách s přímým měřením. Bohužel po letech se ukazuje, že právě tyto zajímavé elektronické novinky přidělávají uživatelům potíže. Elektronické karty nezřídka nepustí majitele do vozu (pro tento případ je zde složený mechanický klíč) a kontrola tlaku bývá často nespolehlivá. Tím však problémy Lagun zdaleka nekončí.

obrázek [300 x 167] Poměrně měkce naladěný podvozek je náchylný na opotřebení tlumičů, pokud se účinek na pravé a levé straně vozu liší o více než 10 %, je doporučena výměna. Laguna G se od počátku výroby potýká s problematickým řízením, které často vykazuje vůle. Častou závadou jsou také uvolněné kryty pod vozem stínící teplo od výfukového potrubí, které při jízdě rezonují. Výdaj v řádu tisícovek korun čekejte pokud vás potká výměna spodních ramen přední nápravy. V dlouhodobém testu Autobildu měla Laguna potíže s elektrickým vyhříváním zadního skla, jako nepraktické se ukázalo jednostupňové nastavení vyhřívání předních sedadel s jedinou kontrolkou pro obě sedadla. Pochvala zazněla na adresu originálního navigačního systému, který umí přijímat dopravní zpravodajství a reaguje na dopravní komplikace hbitěji než rozhlasové stanice.

Renault Laguna patří podle aktuálního TÜV Auto Reportu mezi vozy s nejvyšším počtem závad odhalených při technických kontrolách, na druhou stranu je tento Renault i přes své stáří jedním z nejbezpečnějších vozů střední třídy. Na českém trhu ojetých automobilů jej lze získat již od 180 tisíc korun, tři roky staré modely se vznětovým motorem pořídíte v cenovém pásmu 280 až 300 tisíc Kč.

Další informace najdete také na odkazech:

Plusy:

  • vysoká úroveň pasivní bezpečnosti
  • prostorný interiér
  • komfortní odpružení
  • kultivované vznětové motory
  • bohatá elektronická výbava
  • atraktivní vnější design
  • luxusně vyhlížející interiér

Minusy:

  • nepřesné řazení
  • řízení s nedostatečnou odezvou od kol
  • příliš měkká sedadla
  • nevhodné ovládání vyhřívání sedadel

Nejčastější závady

  • opotřebení spojky u vznětových motorů
  • závady turbodmychadel
  • problémy s palubní elektronikou (imobilizér, klimatizace, centrální zamykání, atd.)
  • koroze výfuku
  • vůle v řízení, opotřebení přední nápravy
  • netěsnosti motoru
  • nefunkční systém kontroly tlaku v pneumatikách
Spolupracujeme s TipCars.com
Roboti člověku budou pomáhat i v sexu Roboti člověku budou pomáhat i v sexu

Sex manželských párů se brzy bude odehrávat jen při…

Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla

První smrtelná nehoda v samořidícím automobilu od Tesly…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna 2005: nyní již oficiálně Renault Laguna 2005: nyní již oficiálně

Nový design, silnější motory, nový 2.0 Turbo (150 kW)...

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil bych je,“ hřímá prezident

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil…

Kriminální skupina, ve které bylo i několik policistů, na Filipínách unesla a následně zavraždila jihokorejského…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka kralovala v Utahu

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková vyhrála druhý závod sezony Světového poháru v Solitude v…

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu, pak trojí ztráta hůlky

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu,…

Ten záběr zaujal mnoho fanoušků. Biatlonistka Gabriela Koukalová se před závodem s hromadným startem v…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama