Ferrari ještě nemá první elektromobil a už se mluví o druhém. Je tu ale jeden problém

Uvedení prvního elektromobilu od Ferrari je plánováno na podzim letošního roku. Druhé EV má zaujmout širší spektrum zákazníků. Těch je ale, jak se zdá, stále málo.
Jak bude vypadat první elektrické Ferrari, je zatím obestřeno rouškou tajemství. V britském tisku se před časem objevila informace, že by se mohlo jmenovat Elettrica, a že se poprvé představí v říjnu letošního roku. Nebude to ale tak snadné jako u ostatních automobilek.
Premiéra přelomového vozu slavné značky má dle britských zdrojů proběhnout ve třech fázích. Název v italštině znamená elektrický. Mimo to velmi dobře koresponduje s pojmenováním jiných modelů značky, například „Ferrari“, „812 Superfast“ a „12Cilindri“. Už nyní se ale hovoří o druhém elektrickém modelu, o kterém se toho ale zatím mnoho neví. A také není jasné, kdy dorazí na trh.
Obecně vzato, super výkonná elektrická auta, tedy v podstatě supersporty nebo hypersporty, kde namísto osmiválce či dvanáctiválce ševelí elektromotory, to nemají u typických zákazníků takových aut zrovna lehké. Své o tom vědí třeba u Mate Rimac, který nabízí elektrické hypervozy už nějaký ten čas.
Důvodů, proč tomu tak je, může být celá řada. Pokud už za auto vydáváte tak velké peníze, tedy v řádu vyšších jednotek milionů až desítek milionů korun, máte už hodně vysoké nároky. Pro mnohé uživatele je důležitá ta správná strojovna pod kapotou. A tou určitě není elektromotor, byť třeba výkonnější než přeplňovaný dvanáctiválec.
Chybí ale zvuk, charakter a také to, co dělá historicky tahle auta tolik výlučná. Také jízda je odlišná. Co naplat, že elektrický supersport zrychlí z 0 na 100 km/h třeba za 3 sekundy. Dvanáctiválec může být i pomalejší, avšak jeho projev je větším balzámem na duši automobilového nadšence s patřičně naditou peněženkou.
Právě nezájem velmi bonitních zákazníků o elektrické supersporty je pro Ferrari trochu frustrující. Sice by chtělo vyrábět elektromobil ve větších sériích, už i proto, že by pomohl zredukovat fleetové emise, což se pochopitelně týká i téhle značky, jenže když ho nebude nikdo kupovat, tak je to vlastně bezpředmětné. A to je také hlavní důvod, proč Ferrari s uvedením sériově vyráběného elektromobilu (říkejme tomu tak) stále otálí. A tedy posouvá datum uvedení. Problém tak nepředstavuje technika, ale trh. S druhým elektrickým modelem tak Ferrari počítá v letech 2026 až 2028.
Co si ale představit pod pojmem sériově vyráběné elektrické Ferrari? Pokud budeme brát prodeje spalovacích modelů, tak v uplynulých pěti letech Ferrari prodalo přibližně 5000 až 6000 kusů každého modelu. Jenže, jak uvádějí dobře informované internetové zdroje, v případě připravovaného elektrického modelu jsou zmíněná čísla v podstatě utopií. Prostě nejsou lidé, kteří by takové auto kupovali. Tedy minimálně v příštím roce. Zda tomu tak bude i za tři roky, to je otázkou.

Ferrari není jedinou italskou značkou, která byla nucena posunout uvedení nového elektromobilu. Také Lamborghini plánuje odložit uvedení svého prvního EV auta z roku 2028 na 2029. A třeba Maserati projekt elektrického nástupce modelu MC20 zrušilo úplně.
Zdroj Reuters a Autoexpress, foto ilustrační foto Ferrari, video auto.cz