Renault mění logo na nátlak Etické komise Evropského parlamentu

Renault mění logo na nátlak Etické komise Evropského parlamentu

 

Tradiční poznávací znamení vozů Renault bude od 1.1.2006 minulostí. Skupina poslanců Evropského parlamentu donutila hrdou automobilku sáhnout do grafiky svého údajně "urážejícího a příliš symbolického" loga.

Tradiční poznávací znamení vozů Renault bude od 1.1.2006 minulostí. Skupina složená s psychologů, kritiků výtvarného umění a poslanců pracující při Evropském parlamentu donutila hrdou automobilku sáhnout do grafiky svého údajně "urážejícího a příliš symbolického" loga.

"Nenuťte mne, abych náš krok vysvětloval. Jsou jisté hranice morálky a Evropa je od toho, aby je pomáhala stanovovat," hájí se předseda komise Antonio Garibaldi z Evropské lidové strany.

Překvapené automobilce nepomohly odkazy na dlouhodobou tradici a zcela jiné významy, jež svému tradičnímu logu připisuje. Mluvčí koncernu Jean-Martin Beaufort pouze připustil, že rozhodnutí komise již projednávalo představenstvo a na světě jsou i první návrhy úprav loga tak, aby evropským předpisům vyhovovalo.

Nejvíce nadějí má podle listu Le Figaro varianta, která z tradičního kosočtverce dělá politicky korektnější čtverec, postavený pochopitelně na jednu ze stran. Automobilka to nekomentovala, což ve francouzských podmínkách znamená v podstatě bezvýhradný souhlas.

Nové vozy budou inovovaným logem vybavovány postupně, ale od 1.7.2005 by z výrobních linek měly sjíždět už jen nově označená auta. Na ta stávající si pak u autorizovaných koncesionářů mohou zájemci koupit speciální sadu s novými logy, kleštěmi a vteřinovým lepidlem a svůj vůz si přeznačit svépomocí. Sadu dotuje Evroský fond kulturního dědictví prostřednictvím svého grantového programu "Odstraňování kosých čtyřúhelníků", takže cena sady klesla na 23 Euro. Přeznačení bude také nedílnou součástí záručních oprav.

Zveřejněný krok Etiské komise ovšem vyvolal zděšení po celém starém kontinentě. Automobilky zaměstnaly armády kreativců, aby zjistily, jak všelijak mohou být jejich loga vykládána vynalézavými evropskými úředníky. Audi si například dělá starosti se třemi průniky svých čtyř kruhů, Opel vymýšlí, co by mohlo vadit na blesku v kruhu a na Ford už dorazilo předběžné opatření o zákazu používání "tak archaického" psaného písma v modrém oválu.

Příští zasedání Etické komise se koná počátkem října ve Frankfurtu. Pořadatelé už uvažují, že tradiční autosalon kvůli tomu raději přestěhují na místo, kde jsou evropští komisaři stále ještě relativně bezmocní. Osloveno už bylo výstaviště v Litoměřicích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky Renault Audi Ford Opel

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…