Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks nabízí rychlejší montáž nástavby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Nákladní vozy nových modelových řad Renault Trucks umožňují snížení času potřebného pro montáž nástavby až o 20 % a tím i zkrácení lhůty pro dodání kompletního vozidla.

Koncepce podvozků vozidel nových modelových řad Renault Trucks má vyhovovat různým požadavkům nástavbářů, jimž je k dispozici Bodybuilder Portal dostupný přes web společnosti. Zde si mohou vyhledat konkrétní vozidlo pomocí jeho VIN nebo čísla objednávky a získat technické podklady jako jsou konkretizované výkresy, návod na montáž nástavby, časový plán výroby a dodání vozidla včetně dokladů o homologaci.

Výrobci a dodavatelé nástaveb mají rovněž přístup k on-line školení, kde se mohou detailně seznámit s novými modelovými řadami Renault Trucks a získat informace o možnostech nástaveb, které tato vozidla nabízí. To vše snižuje až o 20 % dobu nutnou pro montáž nástavby, riziko chyb a poskytuje nástavbařům větší nezávislost.

Modelová řada D nabízí řadu předpříprav pro montáž nástaveb podle oboru zákazníků od distribuce přes komunální služby až po záchranná a hasičská vozidla. Tato řada nabízí, mimo jiné, přípravu montáž zdvižného čela, cisterny nebo chladírenské nástavby.

Vozidla řady C a těžké stavební řady K mohou být předpřipravena pro montáž sklápěčky, domíchávače betonu, pumpy na beton nebo ramenových nakladačů. Kotoučové brzdy u řady C a volitelně u řady K usnadňují montáž některých nástaveb, jako je například pumpa na beton.

Podvozky Renault Trucks umožňují zvolit provedení nejlépe odpovídající požadavkům zákazníků a nástavkářů díky široké nabídce délek rozvorů, které lze upravovat výběrem po částech o délce 200 až 400 mm pro řady C a K a po částech o délce 300 pro řadu D. Vozidla všech tří modelových řad jsou vybavena elektrickou a mechanickou přípravou pro montáž hydraulických jeřábů.

Práci nástavbářů má usnadnit absence prvků, u nichž by mohl dojit ke kolizi s nástavbou nad rámem. K zjednodušení montáže má přispět i nabídka různých délek zadního převisu, který lze přizpůsobit konkrétní nástavbě po 50 mm. Snadnější má být také montáž zábrany proti podjetí, hydraulické ruky v zadním převisu nebo zadního zdviženého čela.

Pro modelové řady C a K nabízí Renault Trucks dvě různé výšky nádrží na palivo a dva různé materiály z nich jsou vyrobeny. Prvním je ocel pro dosažení maximální robustnosti a druhým je hliník pro zvýšení užitečného zatížení. Individuálním požadavkům lze přizpůsobit i umístění nádrží na pravou nebo levou stranu u všech tří zmiňovaných modelových řad.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
6. 12. 2013 13:23
Re: Změna designu
pravda, XF se taky povedlo, ikdyž z počátku jsem nevěděl co si o něm mám doopravdy myslet... pohled naživo mě ujistil, že je to lepší krok než minulá generace :-) To bude asi i případ Renaultu... při prvních fotkách, sem si myslel, že si dělaj srandu čim nahrazujou Magnum a vcelku i pěkné Premium... Uvidíme naživo, jestli to je stejná zrůdička naživo, nebo to dělaj jen ty fotky :-) Stralis to je kapitola sama o sobě :-) Ale tak třeba Italové překvapěj ;-) :-)
Avatar - romgator
4. 12. 2013 18:12
Re: Změna designu
Magnum byl opravdu renaulťácký diamant mezi tahači. Měl jsem na mysli spíše to, že všechny automobilky vyrábějící užitkové vozy, se stejně jako výrobci osobních vozů snaží sjednotit design. Protože Renault až dosud měl každý model trochu jiný.
Pravdou je, jak píšeš, že Actros, FH 16 TGX jsou krásné.
Dodal bych, že stejně dobře poslední dobou vypadá i produkce vozů DAF, jejích XF je bomba.
Vlastně i Iveco se svým Stralis Hi Way dělá dobrý dojem. Právě Iveca jsem nemusel.
4. 12. 2013 12:19
Re: Změna designu
No já nevim poslední Renaulty po odchodu Magnumu mi připadaj jaksi splácaný.... TGX, Actros, nebo nová FH16 sou na tom o hodně líp.. :-)
Avatar - romgator
4. 12. 2013 09:42
Změna designu
líbí se mi všechný modely od Renault Trucks, jsou sjednocené a vypadají opravdu dobře. Myslím si, že Renault, ale nejen on, dokázal, že i náklaďáky, tahače a další můžou být po designové stránce zajímavé a že to nemusí být jen něco velkého a šeredného na mnoha kolech, co se používá jen k převozu. Rozhodně palec nahoru. Bravo Reanult. :yes: