Renault Trucks uvedl novou řadu D pro rozvážkovou a distribuční službu

 

Společnost Renault Trucks v květnu oznámila, že v polovině června představí novou modelovou řadu. Ve skutečnosti jich uvádí několik a první z nich je označena velkým písmenem D.

Nové modelové řady Renault Trucks již nenesou jména jako dosavadní vozidla této značky, která zůstávají prozatím v nabídce s motory Euro 5, ale jsou označena velkými písmeny. Nejmenší z nich je řada D, která je určena především pro využití v rozvážkovém a distribučním provozu.

První skicy nových modelových řad Renault Trucks byly načrtnuty již v roce 2006 v návrhářském centru společnosti pod taktovkou Hervé Bertranda a definitivní podoba designu byla vytvořena před třemi roky.

Při tvorbě návrhů i konečném ladění designu byl samozřejmě brán ohled na snižování spotřeby paliva a s tím související aerodynamické vlastnosti vozidla. Pro jejich zlepšení bylo zvoleno zkosené čelní sklo a sloupek A se sklonem 12°. Hrany vedené po bočních stranách kabiny a profilované světlomety taktéž přispívají ke snižování spotřeby paliva.

V případě řady D mají mít zákazníci Renault Trucks možnost výběru z devíti typů kabiny od krátké denní, prodloužené přes spací až k několika provedením čtyřdveřové s kapacitou od čtyř do osmi členů posádky. Kromě různé délky kabiny a počtu sedadel budou k dispozici i tři různé šířky. Základem je 2,1 m pro D, následuje 2,3 m pro D Wide a vrchol představuje šířka 2,5 m pro D Access.

Všechny kabiny mají podle Renault Trucks vynikat ergonomií, komfortem i dílenským zpracováním a použitými materiály. Interiér je rozdělen do dvou různých oddílů. První z nich je určen k řízení, zatímco druhý je věnován odpočinku. Ve srovnání s předchůdcem má do kabiny pronikat o 30 % méně hluku.

K pohonu nové řady D poslouží přeplňované vznětové čtyřválec DTI 5 o objemu 5,1 litru a šestiválce DTI 8 s objemem 7,7 litru. Tyto motory splňující emisní normu Euro 6 budou kombinovány s jednou z osmi nabízených převodovek. Manuální převodovky nabídnou šest nebo devět rychlostí, automatizované šest nebo dvanáct rychlostí a automatické mají pět nebo šest rychlostních stupňů.

Renault Trucks řada D - Motor DTI 5
Nejvyšší výkon [kW/min-1]155/-177/-
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]800/-900/-

Renault Trucks řada D - Motor DTI 8
Nejvyšší výkon [kW/min-1]184/-206/-235/-
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]950/-1050/-1200/-

Standardem pro všechny verze řady D budou systémy EBS, ESC a ASR, které může doplňovat řada dalších asistentů zvyšujících bezpečnost provozu i komfort řízení jako například asistent rozjezdu ve svahu.

Stejně jako v případě kabin a pohonných jednotek nabídne Renault Trucks u řady D široké možnosti kombinací konfigurací náprav, jejich rozvorů a celkových délek vozidel.

Zákazníci mají mít uvedení na trh možnost volby z konfigurací 4x2, 4x4, 6x2 s poháněnou první zadní nápravou, 6x2*4 s řízenou poslední nápravou a 6x2/4 s řízenou první zadní nápravou a poháněnou poslední zadní nápravou.

Rozvorů náprav bude k dispozici celkem 17 od 3250 mm až po 6800 mm pro dvou- i třínápravová vozidla. ¨Renault Trucks uvádí, že délka ložné plochy se v závislosti na použité kabině a rozvoru náprav může pohybovat od 2897 mm do 6442 mm.

Na českém trhu bude nová modelová řada D k dispozici ve verzích s celkovou hmotností vozidla od 3,5 do 7,5 tuny nebo 10 až 18 tun a pak také jako D Wide s 18 až 26 tun.

Vývoj nové modelové řady vozidel Renault Trucks probíhal sedm let a první prototypy vyjely již v roce 2008. Od té doby vzniklo 500 zkušebních vozů, s nimiž bylo najeto 10 milionů kilometrů na uzavřených tratích, v běžném provozu i v extrémních podmínkách od -40°C do +60°C. Vývojové týmy strávily 5 milionů hodin testováním jednotlivých komponentů i celých vozidel a celého procesu vývoje se zúčastnilo 50 zákazníků společnosti Renault Trucks.

V souvislosti se spuštěním výroby nové modelové řady investoval Renault Trucks do svých francouzských továren v Lyonu (Rhône), v Bourg-en-Bresse (Ain) a v Blainville-sur-Orne (Calvados) celkem 150 milionů eur.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Profi Nové modely Nákladní

 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…