Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

 
 
19.3. 2001

Jednou ze základních a jistě dobrých lidských vlastností je touha odlišit se a být originální. Tato vlastnost se v dějinách postarala o mnohé objevy a to i přes to, že je to cesta nelehká a někdy i plná zklamání. O to obdivuhodnější však je odvaha přijít s něčím zcela novým.

Mezi automobilkami se v poslední době výrazně projevuje odvážnými modely značka Renault. Nevšední stavbou karoserie vytvořenou s francouzskou elegancí doplněnou moderními technologiemi se Renault snaží překonat vžité trendy. Po několika ve své době odvážných modelech (Twingo, Espace, Scénic a hlavně Avantime, který se také začíná prodávat) z nichž některé byly úspěšné více a některé méně se nyní Renault pouští s neobvyklým modelem i do segmentu luxusních vozů.

Novinka, kterou by ještě nedávno jistě každý zařadil mezi studie vozů budoucnosti se již v blízké době začne vyrábět (přesnější datum zatím není známo). Luxusní Renault dostal smyšlený název Vel Satis a stane se nástupcem modelu Safrane. Koncepce vozu Vel Satis je však proti klasickému sedanu Safrane zcela jiná a v segmentu luxusních vozů "zatím" naprosto ojedinělá. Designéři Renaultu ovšem věří, že právě futuristické ztvárnění přinese i do luxusní třídy doposud jen klasických tříprostorových sedanů správné oživení a svobodomyslný pohled novými směry.

Základem vzniku této novinky byly koncepty Initiale (1995) a koncept Vel Satis (1998). Vel Satis zaujme nejen originálním designem, ale i svými proporcemi. Obzvláště nezvyklá je výška vozu (1577 mm), která je například o 13 centimetrů vyšší než u Safrane. Ostatní rozměry jsou odpovídající kategorii do které je vůz zařazen a jsou zárukou dostatečného prostoru. Délka vozu je 4860 mm, šířka 1860 mm a rozvor 2840 mm.

Přední části vozu dominuje výrazný znak automobilky a neméně výrazné moderní světlomety s automatickým rozsvěcováním. Boční a zadní část vozu je vytvořena v novodobém designu Renaultu s charakteristickým zadním oknem a zadními sloupky svažujícími se směrem dopředu. Zajímavý vzhled Vel Satisu navíc podtrhují sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Pro náročné zákazníky luxusního vozu je samozřejmě připraven luxusní interiér. Kvalitní materiály včetně kůže a dřeva tak nemohou chybět a o kvalitním zpracování ani nemluvě. Před usednutím do komfortních sedadel si nemůžeme nevšimnout jejich zvláštností. Součástí sedadel jsou totiž i bezpečnostní pásy, dělené opěradlo pro komfortnější a zdravější sezení a také snížená vnitřní část opěradel pro lepší výhled zadních cestujících. K nastartování Vel Satisu již není zapotřebí klasický klíč, ale stejně jako u nového Renaultu Laguna II čipovou kartu. Po vložení této karty do snímače umístěného ve středovém panelu již stačí stisknout startovací tlačítko a vybrat si některou z možností nové pětistupňové automatické převodovky Proactive. Tato převodovka umožňuje nejen samočinné řazení, ale i dnes už běžnou manuální volbu rychlostních stupňů. Zvláštností Vel Satisu je i jeho automatická parkovací brzda, která se samočinně uvede v činnost v momentě, když se vypne motor. Při nastartování se naopak parkovací brzda samočinně vypíná. Součástí tohoto systému je samozřejmě i tlačítko pro manuální aktivaci či uvolnění parkovací brzdy.

Pro maximální komfort a bezpečnost má Vel Satis i množství jiných moderních technologií. Dalšími zajímavostmi tak jsou například: adaptivní tempomat s radarovým detektorem (hlídající bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla), dva adaptivní čelní airbagy, čtyři boční airbagy, dva hlavové airbagy, stabilizační systém ESP, brzdový asistent, systém sledování tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, parkovací asistent, palubní počítač, navigační systém, displej s možností připojení moderních multimedií aj.

K pohonu Vel Satisu si bude možné vybrat ze dvou motorů. Prvním motorem (jenž vznikl ve spolupráci Renaultu s Nissanem) je zážehový šestiválec 3,5 litru s výkonem 170 kW (235 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min. Druhou možností je dvacetičtyřventilový vznětový šestiválec 3,0 litru se systémem vstřikování Common-rail s výkonem 130 kW (180 k) při 4400 ot/min a s maximálním točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Ke zvýšení cestovního komfortu a co nejnižší hladiny hlučnosti Vel Satisu má přispět i nový systém zavěšení zadní nápravy nazvaný "trigonal", který má jen tři pevná spojení kol a podvozku. Přední náprava využívá klasický systém McPherson.

Jak velký bude zájem o nevšední Renault Vel Satis si musíme ještě chvíli počkat. Zájem bude samozřejmě ještě ovlivněn mnoha faktory (cena aj.). Již nyní však můžeme říci, že Vel Satis bude zajímavým zpestřením segmentu luxusních vozů.

Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu

Až do podzimu bude dopravu v Praze komplikovat řada…

Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí

Británii loni navštívilo rekordních 39,2 milionu turistů…

Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj

Osud zákona o všelidovém hlasování, který stojí na návrhu…

Prazdroj v Nošovicích postaví novou plnící linku za více než půl miliardy Prazdroj v Nošovicích postaví novou plnící linku za více než půl miliardy

Plzeňský Prazdroj investuje 580 milionů korun do stavby…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 





 
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Dnes 09:31

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku představila v omlazeném provedení. Po prvních živých dojmech ze Ženevy jsme se nyní i svezli.




Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři. On popsal taktiku

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři.…

Po třech neuvěřitelně náročných horských etapách, během kterých z letošní Tour de France odstoupila celá řada…

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl série vychází česky

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl…

Sedmdesátiletý Amík Stephen King patří k nejúspěšnějším spisovatelům současnosti a málokteré jeho dílo přitahuje…

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444 schodech v norském fjordu Lysefjorden

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444…

Je to jedno z nejdelších dřevěných schodišť na světě. Má 4444 schodů a najdete je v jihozápadním Norsku u fjordu…