Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

 
 

Jednou ze základních a jistě dobrých lidských vlastností je touha odlišit se a být originální. Tato vlastnost se v dějinách postarala o mnohé objevy a to i přes to, že je to cesta nelehká a někdy i plná zklamání. O to obdivuhodnější však je odvaha přijít s něčím zcela novým.

Mezi automobilkami se v poslední době výrazně projevuje odvážnými modely značka Renault. Nevšední stavbou karoserie vytvořenou s francouzskou elegancí doplněnou moderními technologiemi se Renault snaží překonat vžité trendy. Po několika ve své době odvážných modelech (Twingo, Espace, Scénic a hlavně Avantime, který se také začíná prodávat) z nichž některé byly úspěšné více a některé méně se nyní Renault pouští s neobvyklým modelem i do segmentu luxusních vozů.

Novinka, kterou by ještě nedávno jistě každý zařadil mezi studie vozů budoucnosti se již v blízké době začne vyrábět (přesnější datum zatím není známo). Luxusní Renault dostal smyšlený název Vel Satis a stane se nástupcem modelu Safrane. Koncepce vozu Vel Satis je však proti klasickému sedanu Safrane zcela jiná a v segmentu luxusních vozů "zatím" naprosto ojedinělá. Designéři Renaultu ovšem věří, že právě futuristické ztvárnění přinese i do luxusní třídy doposud jen klasických tříprostorových sedanů správné oživení a svobodomyslný pohled novými směry.

Základem vzniku této novinky byly koncepty Initiale (1995) a koncept Vel Satis (1998). Vel Satis zaujme nejen originálním designem, ale i svými proporcemi. Obzvláště nezvyklá je výška vozu (1577 mm), která je například o 13 centimetrů vyšší než u Safrane. Ostatní rozměry jsou odpovídající kategorii do které je vůz zařazen a jsou zárukou dostatečného prostoru. Délka vozu je 4860 mm, šířka 1860 mm a rozvor 2840 mm.

Přední části vozu dominuje výrazný znak automobilky a neméně výrazné moderní světlomety s automatickým rozsvěcováním. Boční a zadní část vozu je vytvořena v novodobém designu Renaultu s charakteristickým zadním oknem a zadními sloupky svažujícími se směrem dopředu. Zajímavý vzhled Vel Satisu navíc podtrhují sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Pro náročné zákazníky luxusního vozu je samozřejmě připraven luxusní interiér. Kvalitní materiály včetně kůže a dřeva tak nemohou chybět a o kvalitním zpracování ani nemluvě. Před usednutím do komfortních sedadel si nemůžeme nevšimnout jejich zvláštností. Součástí sedadel jsou totiž i bezpečnostní pásy, dělené opěradlo pro komfortnější a zdravější sezení a také snížená vnitřní část opěradel pro lepší výhled zadních cestujících. K nastartování Vel Satisu již není zapotřebí klasický klíč, ale stejně jako u nového Renaultu Laguna II čipovou kartu. Po vložení této karty do snímače umístěného ve středovém panelu již stačí stisknout startovací tlačítko a vybrat si některou z možností nové pětistupňové automatické převodovky Proactive. Tato převodovka umožňuje nejen samočinné řazení, ale i dnes už běžnou manuální volbu rychlostních stupňů. Zvláštností Vel Satisu je i jeho automatická parkovací brzda, která se samočinně uvede v činnost v momentě, když se vypne motor. Při nastartování se naopak parkovací brzda samočinně vypíná. Součástí tohoto systému je samozřejmě i tlačítko pro manuální aktivaci či uvolnění parkovací brzdy.

Pro maximální komfort a bezpečnost má Vel Satis i množství jiných moderních technologií. Dalšími zajímavostmi tak jsou například: adaptivní tempomat s radarovým detektorem (hlídající bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla), dva adaptivní čelní airbagy, čtyři boční airbagy, dva hlavové airbagy, stabilizační systém ESP, brzdový asistent, systém sledování tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, parkovací asistent, palubní počítač, navigační systém, displej s možností připojení moderních multimedií aj.

K pohonu Vel Satisu si bude možné vybrat ze dvou motorů. Prvním motorem (jenž vznikl ve spolupráci Renaultu s Nissanem) je zážehový šestiválec 3,5 litru s výkonem 170 kW (235 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min. Druhou možností je dvacetičtyřventilový vznětový šestiválec 3,0 litru se systémem vstřikování Common-rail s výkonem 130 kW (180 k) při 4400 ot/min a s maximálním točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Ke zvýšení cestovního komfortu a co nejnižší hladiny hlučnosti Vel Satisu má přispět i nový systém zavěšení zadní nápravy nazvaný "trigonal", který má jen tři pevná spojení kol a podvozku. Přední náprava využívá klasický systém McPherson.

Jak velký bude zájem o nevšední Renault Vel Satis si musíme ještě chvíli počkat. Zájem bude samozřejmě ještě ovlivněn mnoha faktory (cena aj.). Již nyní však můžeme říci, že Vel Satis bude zajímavým zpestřením segmentu luxusních vozů.

Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno

Sedm let vězení a peněžitý trest 21,9 milionu korun…

Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu? Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu?

Již dávno tak úplně neplatí, že by se v segmentu…

Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET

Počty ztrátových prodejen v menších obcích v Česku…

Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný

Ministr školství Štech ubránil pro svůj rezort 1,8…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…