reklama


Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

 
 

Jednou ze základních a jistě dobrých lidských vlastností je touha odlišit se a být originální. Tato vlastnost se v dějinách postarala o mnohé objevy a to i přes to, že je to cesta nelehká a někdy i plná zklamání. O to obdivuhodnější však je odvaha přijít s něčím zcela novým.

Mezi automobilkami se v poslední době výrazně projevuje odvážnými modely značka Renault. Nevšední stavbou karoserie vytvořenou s francouzskou elegancí doplněnou moderními technologiemi se Renault snaží překonat vžité trendy. Po několika ve své době odvážných modelech (Twingo, Espace, Scénic a hlavně Avantime, který se také začíná prodávat) z nichž některé byly úspěšné více a některé méně se nyní Renault pouští s neobvyklým modelem i do segmentu luxusních vozů.

Novinka, kterou by ještě nedávno jistě každý zařadil mezi studie vozů budoucnosti se již v blízké době začne vyrábět (přesnější datum zatím není známo). Luxusní Renault dostal smyšlený název Vel Satis a stane se nástupcem modelu Safrane. Koncepce vozu Vel Satis je však proti klasickému sedanu Safrane zcela jiná a v segmentu luxusních vozů "zatím" naprosto ojedinělá. Designéři Renaultu ovšem věří, že právě futuristické ztvárnění přinese i do luxusní třídy doposud jen klasických tříprostorových sedanů správné oživení a svobodomyslný pohled novými směry.

Základem vzniku této novinky byly koncepty Initiale (1995) a koncept Vel Satis (1998). Vel Satis zaujme nejen originálním designem, ale i svými proporcemi. Obzvláště nezvyklá je výška vozu (1577 mm), která je například o 13 centimetrů vyšší než u Safrane. Ostatní rozměry jsou odpovídající kategorii do které je vůz zařazen a jsou zárukou dostatečného prostoru. Délka vozu je 4860 mm, šířka 1860 mm a rozvor 2840 mm.

Přední části vozu dominuje výrazný znak automobilky a neméně výrazné moderní světlomety s automatickým rozsvěcováním. Boční a zadní část vozu je vytvořena v novodobém designu Renaultu s charakteristickým zadním oknem a zadními sloupky svažujícími se směrem dopředu. Zajímavý vzhled Vel Satisu navíc podtrhují sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Pro náročné zákazníky luxusního vozu je samozřejmě připraven luxusní interiér. Kvalitní materiály včetně kůže a dřeva tak nemohou chybět a o kvalitním zpracování ani nemluvě. Před usednutím do komfortních sedadel si nemůžeme nevšimnout jejich zvláštností. Součástí sedadel jsou totiž i bezpečnostní pásy, dělené opěradlo pro komfortnější a zdravější sezení a také snížená vnitřní část opěradel pro lepší výhled zadních cestujících. K nastartování Vel Satisu již není zapotřebí klasický klíč, ale stejně jako u nového Renaultu Laguna II čipovou kartu. Po vložení této karty do snímače umístěného ve středovém panelu již stačí stisknout startovací tlačítko a vybrat si některou z možností nové pětistupňové automatické převodovky Proactive. Tato převodovka umožňuje nejen samočinné řazení, ale i dnes už běžnou manuální volbu rychlostních stupňů. Zvláštností Vel Satisu je i jeho automatická parkovací brzda, která se samočinně uvede v činnost v momentě, když se vypne motor. Při nastartování se naopak parkovací brzda samočinně vypíná. Součástí tohoto systému je samozřejmě i tlačítko pro manuální aktivaci či uvolnění parkovací brzdy.

Pro maximální komfort a bezpečnost má Vel Satis i množství jiných moderních technologií. Dalšími zajímavostmi tak jsou například: adaptivní tempomat s radarovým detektorem (hlídající bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla), dva adaptivní čelní airbagy, čtyři boční airbagy, dva hlavové airbagy, stabilizační systém ESP, brzdový asistent, systém sledování tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, parkovací asistent, palubní počítač, navigační systém, displej s možností připojení moderních multimedií aj.

K pohonu Vel Satisu si bude možné vybrat ze dvou motorů. Prvním motorem (jenž vznikl ve spolupráci Renaultu s Nissanem) je zážehový šestiválec 3,5 litru s výkonem 170 kW (235 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min. Druhou možností je dvacetičtyřventilový vznětový šestiválec 3,0 litru se systémem vstřikování Common-rail s výkonem 130 kW (180 k) při 4400 ot/min a s maximálním točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Ke zvýšení cestovního komfortu a co nejnižší hladiny hlučnosti Vel Satisu má přispět i nový systém zavěšení zadní nápravy nazvaný "trigonal", který má jen tři pevná spojení kol a podvozku. Přední náprava využívá klasický systém McPherson.

Jak velký bude zájem o nevšední Renault Vel Satis si musíme ještě chvíli počkat. Zájem bude samozřejmě ještě ovlivněn mnoha faktory (cena aj.). Již nyní však můžeme říci, že Vel Satis bude zajímavým zpestřením segmentu luxusních vozů.

Oznámkuj dealera
Historický okamžik? Na Islandu se pokusí vládu sestavit Piráti Historický okamžik? Na Islandu se pokusí vládu sestavit Piráti

Třetím pokusem sestavit nový islandský kabinet po…

V Paříži došlo k přepadení cestovní kanceláře, nejméně sedm rukojmích V Paříži došlo k přepadení cestovní kanceláře, nejméně sedm rukojmích

Neznámý pachatel přepadl dnes sídlo cestovní kanceláře v…

EET dopadá hlavně na Prazdroj, přichází o stovky odběratelů EET dopadá hlavně na Prazdroj, přichází o stovky odběratelů

České pivovary přišly kvůli elektronické evidenci tržeb…

V jakém křesle se sedí u Komárka? Podívejte se na nejkrásnější české zasedačky V jakém křesle se sedí u Komárka? Podívejte se na nejkrásnější české zasedačky

Letošní ročník soutěže CBRE Zasedačka roku jde do finále.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

 






 
Retardéry škodí zdraví. V Anglii navrhují jejich zákaz

Retardéry škodí zdraví. V Anglii navrhují jejich zákaz

Včera

V Anglii chtějí bojovat proti neplynulé jízdě, která zvyšuje vypouštěné emise. Kvůli této snaze by dokonce rádi zakázali zpomalovací prahy.




Blesk.cz

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok ale přečkala

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok…

Elektronická evidence tržeb (EET) čelila útoku hackerů. Portál k EET etrzby.cz byl v pátek kolem třetí odpoledne…

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky dosáhnou až po pěti letech

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky…

Měl by to být konec unijní turistiky za vysokými sociálními dávkami. Návrh, který schválil německý Spolkový…

 

iSport.cz

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova protestovali chybně

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova…

Tyč Michala Vondrky vzbudila v Chomutově značné emoce. Jednak po ní následoval další závar, za druhé při…

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa padla v Olomouci

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa…

Hokejisté Třince se v derby dokázali vyrovnat s Vítkovicemi, které ve 26. extraligovém kole porazili 3:2 v…

 

Reflex.cz

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky vyměnili za slavné herečky bez make-upu

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky…

Oslava přirozené krásy. Tak by se dal jednou větou shrnout kalendář firmy Pirelli pro rok 2017. Jednotlivé…

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali nového amerického prezidenta nacistickým pozdravem

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali…

„Heil Trump! Heil our people! Heil victory! Sláva Trumpovi! Sláva našemu lidu! Sláva vítězství!“ volal na…

 
 
reklama