Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

 
 

Jednou ze základních a jistě dobrých lidských vlastností je touha odlišit se a být originální. Tato vlastnost se v dějinách postarala o mnohé objevy a to i přes to, že je to cesta nelehká a někdy i plná zklamání. O to obdivuhodnější však je odvaha přijít s něčím zcela novým.

Mezi automobilkami se v poslední době výrazně projevuje odvážnými modely značka Renault. Nevšední stavbou karoserie vytvořenou s francouzskou elegancí doplněnou moderními technologiemi se Renault snaží překonat vžité trendy. Po několika ve své době odvážných modelech (Twingo, Espace, Scénic a hlavně Avantime, který se také začíná prodávat) z nichž některé byly úspěšné více a některé méně se nyní Renault pouští s neobvyklým modelem i do segmentu luxusních vozů.

Novinka, kterou by ještě nedávno jistě každý zařadil mezi studie vozů budoucnosti se již v blízké době začne vyrábět (přesnější datum zatím není známo). Luxusní Renault dostal smyšlený název Vel Satis a stane se nástupcem modelu Safrane. Koncepce vozu Vel Satis je však proti klasickému sedanu Safrane zcela jiná a v segmentu luxusních vozů "zatím" naprosto ojedinělá. Designéři Renaultu ovšem věří, že právě futuristické ztvárnění přinese i do luxusní třídy doposud jen klasických tříprostorových sedanů správné oživení a svobodomyslný pohled novými směry.

Základem vzniku této novinky byly koncepty Initiale (1995) a koncept Vel Satis (1998). Vel Satis zaujme nejen originálním designem, ale i svými proporcemi. Obzvláště nezvyklá je výška vozu (1577 mm), která je například o 13 centimetrů vyšší než u Safrane. Ostatní rozměry jsou odpovídající kategorii do které je vůz zařazen a jsou zárukou dostatečného prostoru. Délka vozu je 4860 mm, šířka 1860 mm a rozvor 2840 mm.

Přední části vozu dominuje výrazný znak automobilky a neméně výrazné moderní světlomety s automatickým rozsvěcováním. Boční a zadní část vozu je vytvořena v novodobém designu Renaultu s charakteristickým zadním oknem a zadními sloupky svažujícími se směrem dopředu. Zajímavý vzhled Vel Satisu navíc podtrhují sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Pro náročné zákazníky luxusního vozu je samozřejmě připraven luxusní interiér. Kvalitní materiály včetně kůže a dřeva tak nemohou chybět a o kvalitním zpracování ani nemluvě. Před usednutím do komfortních sedadel si nemůžeme nevšimnout jejich zvláštností. Součástí sedadel jsou totiž i bezpečnostní pásy, dělené opěradlo pro komfortnější a zdravější sezení a také snížená vnitřní část opěradel pro lepší výhled zadních cestujících. K nastartování Vel Satisu již není zapotřebí klasický klíč, ale stejně jako u nového Renaultu Laguna II čipovou kartu. Po vložení této karty do snímače umístěného ve středovém panelu již stačí stisknout startovací tlačítko a vybrat si některou z možností nové pětistupňové automatické převodovky Proactive. Tato převodovka umožňuje nejen samočinné řazení, ale i dnes už běžnou manuální volbu rychlostních stupňů. Zvláštností Vel Satisu je i jeho automatická parkovací brzda, která se samočinně uvede v činnost v momentě, když se vypne motor. Při nastartování se naopak parkovací brzda samočinně vypíná. Součástí tohoto systému je samozřejmě i tlačítko pro manuální aktivaci či uvolnění parkovací brzdy.

Pro maximální komfort a bezpečnost má Vel Satis i množství jiných moderních technologií. Dalšími zajímavostmi tak jsou například: adaptivní tempomat s radarovým detektorem (hlídající bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla), dva adaptivní čelní airbagy, čtyři boční airbagy, dva hlavové airbagy, stabilizační systém ESP, brzdový asistent, systém sledování tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, parkovací asistent, palubní počítač, navigační systém, displej s možností připojení moderních multimedií aj.

K pohonu Vel Satisu si bude možné vybrat ze dvou motorů. Prvním motorem (jenž vznikl ve spolupráci Renaultu s Nissanem) je zážehový šestiválec 3,5 litru s výkonem 170 kW (235 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min. Druhou možností je dvacetičtyřventilový vznětový šestiválec 3,0 litru se systémem vstřikování Common-rail s výkonem 130 kW (180 k) při 4400 ot/min a s maximálním točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Ke zvýšení cestovního komfortu a co nejnižší hladiny hlučnosti Vel Satisu má přispět i nový systém zavěšení zadní nápravy nazvaný "trigonal", který má jen tři pevná spojení kol a podvozku. Přední náprava využívá klasický systém McPherson.

Jak velký bude zájem o nevšední Renault Vel Satis si musíme ještě chvíli počkat. Zájem bude samozřejmě ještě ovlivněn mnoha faktory (cena aj.). Již nyní však můžeme říci, že Vel Satis bude zajímavým zpestřením segmentu luxusních vozů.

Brexit komplikuje i stavbu podmořských elektrických kabelů Brexit komplikuje i stavbu podmořských elektrických kabelů

Velká Británie zatím nezačala jednat o svém zapojení do…

Bangladéš jedná o návratu Rohingů, z domovů jich uteklo přes 600 tisíc Bangladéš jedná o návratu Rohingů, z domovů jich uteklo přes 600 tisíc

Bangladéš jedná s Barmou o návratu rohingských uprchlíků.…

Lékařská komora podá trestní oznámení kvůli zavádění elektronických receptů Lékařská komora podá trestní oznámení kvůli zavádění elektronických receptů

Česká lékařská komora (ČLK) podá trestní oznámení na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Dnes 18:20

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Možná jste si všimli, že Facebook při přírodních nebo jiných katastrofách nabízí možnost oznámit přátelům, že…

Marešova ex šokuje vyhublou fotkou: Kost, kůže a prsa!

Marešova ex šokuje vyhublou fotkou: Kost, kůže a prsa!

Platí za jednu z největších slovenských krasavic. Kdysi ostatně okouzlila i Leoše Mareše (41). Teď ale…

 

iSport.cz

Nejrychlejší knockout v historii! O titulu mistra světa rozhodlo 11 sekund

Nejrychlejší knockout v historii! O titulu mistra…

Nejrychlejší knockout v souboji o titul profesionálního mistra světa předvedl jihoafrický boxer Zolani Tete.…

ONLINE: Liberec porazil Kometu 4:3. Sparta urvala výhru s Třincem

ONLINE: Liberec porazil Kometu 4:3. Sparta urvala…

ONLINE | Sparta se začíná zvedat. Po páteční domácí výhře nad Olomoucí (3:2 sn) si družina kouče Františka…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…