Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

Renault Vel Satis - pozoruhodný nástupce Safranu

 
 
19.3. 2001

Jednou ze základních a jistě dobrých lidských vlastností je touha odlišit se a být originální. Tato vlastnost se v dějinách postarala o mnohé objevy a to i přes to, že je to cesta nelehká a někdy i plná zklamání. O to obdivuhodnější však je odvaha přijít s něčím zcela novým.

Mezi automobilkami se v poslední době výrazně projevuje odvážnými modely značka Renault. Nevšední stavbou karoserie vytvořenou s francouzskou elegancí doplněnou moderními technologiemi se Renault snaží překonat vžité trendy. Po několika ve své době odvážných modelech (Twingo, Espace, Scénic a hlavně Avantime, který se také začíná prodávat) z nichž některé byly úspěšné více a některé méně se nyní Renault pouští s neobvyklým modelem i do segmentu luxusních vozů.

Novinka, kterou by ještě nedávno jistě každý zařadil mezi studie vozů budoucnosti se již v blízké době začne vyrábět (přesnější datum zatím není známo). Luxusní Renault dostal smyšlený název Vel Satis a stane se nástupcem modelu Safrane. Koncepce vozu Vel Satis je však proti klasickému sedanu Safrane zcela jiná a v segmentu luxusních vozů "zatím" naprosto ojedinělá. Designéři Renaultu ovšem věří, že právě futuristické ztvárnění přinese i do luxusní třídy doposud jen klasických tříprostorových sedanů správné oživení a svobodomyslný pohled novými směry.

Základem vzniku této novinky byly koncepty Initiale (1995) a koncept Vel Satis (1998). Vel Satis zaujme nejen originálním designem, ale i svými proporcemi. Obzvláště nezvyklá je výška vozu (1577 mm), která je například o 13 centimetrů vyšší než u Safrane. Ostatní rozměry jsou odpovídající kategorii do které je vůz zařazen a jsou zárukou dostatečného prostoru. Délka vozu je 4860 mm, šířka 1860 mm a rozvor 2840 mm.

Přední části vozu dominuje výrazný znak automobilky a neméně výrazné moderní světlomety s automatickým rozsvěcováním. Boční a zadní část vozu je vytvořena v novodobém designu Renaultu s charakteristickým zadním oknem a zadními sloupky svažujícími se směrem dopředu. Zajímavý vzhled Vel Satisu navíc podtrhují sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Pro náročné zákazníky luxusního vozu je samozřejmě připraven luxusní interiér. Kvalitní materiály včetně kůže a dřeva tak nemohou chybět a o kvalitním zpracování ani nemluvě. Před usednutím do komfortních sedadel si nemůžeme nevšimnout jejich zvláštností. Součástí sedadel jsou totiž i bezpečnostní pásy, dělené opěradlo pro komfortnější a zdravější sezení a také snížená vnitřní část opěradel pro lepší výhled zadních cestujících. K nastartování Vel Satisu již není zapotřebí klasický klíč, ale stejně jako u nového Renaultu Laguna II čipovou kartu. Po vložení této karty do snímače umístěného ve středovém panelu již stačí stisknout startovací tlačítko a vybrat si některou z možností nové pětistupňové automatické převodovky Proactive. Tato převodovka umožňuje nejen samočinné řazení, ale i dnes už běžnou manuální volbu rychlostních stupňů. Zvláštností Vel Satisu je i jeho automatická parkovací brzda, která se samočinně uvede v činnost v momentě, když se vypne motor. Při nastartování se naopak parkovací brzda samočinně vypíná. Součástí tohoto systému je samozřejmě i tlačítko pro manuální aktivaci či uvolnění parkovací brzdy.

Pro maximální komfort a bezpečnost má Vel Satis i množství jiných moderních technologií. Dalšími zajímavostmi tak jsou například: adaptivní tempomat s radarovým detektorem (hlídající bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla), dva adaptivní čelní airbagy, čtyři boční airbagy, dva hlavové airbagy, stabilizační systém ESP, brzdový asistent, systém sledování tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, parkovací asistent, palubní počítač, navigační systém, displej s možností připojení moderních multimedií aj.

K pohonu Vel Satisu si bude možné vybrat ze dvou motorů. Prvním motorem (jenž vznikl ve spolupráci Renaultu s Nissanem) je zážehový šestiválec 3,5 litru s výkonem 170 kW (235 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min. Druhou možností je dvacetičtyřventilový vznětový šestiválec 3,0 litru se systémem vstřikování Common-rail s výkonem 130 kW (180 k) při 4400 ot/min a s maximálním točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Ke zvýšení cestovního komfortu a co nejnižší hladiny hlučnosti Vel Satisu má přispět i nový systém zavěšení zadní nápravy nazvaný "trigonal", který má jen tři pevná spojení kol a podvozku. Přední náprava využívá klasický systém McPherson.

Jak velký bude zájem o nevšední Renault Vel Satis si musíme ještě chvíli počkat. Zájem bude samozřejmě ještě ovlivněn mnoha faktory (cena aj.). Již nyní však můžeme říci, že Vel Satis bude zajímavým zpestřením segmentu luxusních vozů.

Kubánci mají nového prezidenta, Castra vystřídal Miguel Díaz-Canel Kubánci mají nového prezidenta, Castra vystřídal Miguel Díaz-Canel

Novým prezidentem Kuby byl zvolen Miguel Díaz-Canel.…

Stát chce mladým párům půjčovat na bydlení, poskytne jim až dva miliony Stát chce mladým párům půjčovat na bydlení, poskytne jim až dva miliony

Stát chce půjčit mladým rodinám do 36 let na rekonstrukci…

Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe…

Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru

Bývalý předseda Zelených a pražský zastupitel Matěj…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

Dnes 12:59

Pokud se chcete naučit zvládnout své rychlé auto či vylepšit své jezdecké schopnosti, má pro vás Mercedes řešení. AMG Driving Academy!




Blesk.cz

Hollywoodský idol Richard Gere se potřetí oženil! Manželka je o 33 let mladší

Hollywoodský idol Richard Gere se potřetí oženil!…

Americký herec Richard Gere (68) do toho znovu praštil. Své třetí „ANO“ řekl španělské publicistce a aktivistce…

Smutné stáří muzikanta Antonína (78): V důchodu živoří! Na operaci si musel půjčit, dům mu padá na hlavu

Smutné stáří muzikanta Antonína (78): V důchodu…

Seniorům se nežije snadno. „Jsou na tom lidé mnohem hůř. Já žiju skromně, ale z důchodu nejsem schopen ušetřit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Simon přihrál Crosbymu na historický gól. Líbil se mi, chválil ho trenér

Simon přihrál Crosbymu na historický gól. Líbil se…

Dvakrát sledoval, jak hokejisté Pittsburghu slaví Stanley Cup a jemu chyběl jen malý kousek. Jestli ale Penguins…

 

Reflex.cz

Nádherná knihovna, kterou srovnali se zemí. Jedinečnou stavbu už připomínají pouze staré snímky

Nádherná knihovna, kterou srovnali se zemí.…

Byla obdivovaná, architektonicky cenná a monstrózní. Knihovna v americkém státě Ohio byla známá a navštěvovaná,…

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci omylem objevili enzym, který požírá plast

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci…

Vědci objevili přirozeně vyskytující se enzym, který si pochutnává na plastech a který je schopen plasty…