Jaguar Land Rover: Všechny nové modely budou z hliníku
Tato informace se nečekaně objevila na veřejnosti, díky komentářům Ratana Taty připojeným k výroční zprávě Tata Motors. Přestože skupina Jaguar Land Rover v loňském roce dosáhla ztráty 673 milionů liber, nezdráhá se její nový indický majitel dalších investic. Po letošním uvedení nových motorů 5,0 V8 a 3,0 V6D tak budou následovat brzy následovat další náročné technologie.
Hlavní důvody pro použití hliníku jsou dva – jeho nižší hmotnost znamená nižší spotřebu paliva a vyšší tuhost karoserie lepší ovladatelnost. U značek Jaguar a Land Rover tak tyto vlastnosti ospravedlňují dražší a náročnější výrobu. Dnes se z hlinku vyrábí Jaguary XK a XJ, XF i všechny Land Rovery mají karoserii převážně oceli. Právě jejich nástupců se proto odlehčovací hliníková kúra týká.