1.5. 2015 Auto Tip

Rozhovor s Petrem Fulínem: Po okruzích bych jezdil 365 dní v roce

 

Nejúspěšnější český okruhový jezdec Petr Fulín se po čtyřleté pauze vrací za volant soutěžního Seatu Leon. O víkendu jede svůj první letošní závod ETCC na Hungaroringu.

Dvojnásobný mistr FIA ETCC (Evropský šampionát cestovních vozů) pro sezonu 2015 přesedlal z BMW na závodní Seat a netají se vysokými ambicemi. Zeptali jsme se ho mimo jiné na to, jak se mu zvykalo na přeplňovanou předokolku, a co plánuje do budoucna.

Jaké jste si pro letošek stanovil cíle?

Jelikož jsem letos změnil vůz, primárně si budu muset na něj zvyknout. Předchozí BMW 320si mělo atmosférický motor a pohon zadních kol, Leon Cup Racer naopak pohání přeplňovaná jednotka, která posílá sílu na přední nápravu. Při předsezonních testech, například na Slovakiaringu, jsme dosahovali velmi slušných časů, nicméně stále nám chybí srovnání s konkurencí. Nastavení auta zatím zatěžuje přední kola trochu více, než bychom si přáli, proto hledáme kompromis mezi naladěním na kvalifikaci a závod, kde musejí pneumatiky vydržet déle. Tuto sezonu bychom také rádi pojali jako přípravu na šampionát TCR, který se jeví velmi zajímavě. Jedná se o okruhové závody, které se v několika případech konají jako součást Velké ceny formule 1 (Malajsie, Čína a Singapur). Jezdí se tedy takřka po celém světě a mezinárodní je i zastoupení jezdců, kromě Evropanů mezi nimi letos nechybí Američan, Číňan a reprezentant Hongkongu.

Seat ČR vstupuje do závodů evropských cestovních vozů ETCC

Musel jste si při přechodu od mnichovského vozu k leonu zvyknout na jiné ovládání? Jsou mezi auty velké rozdíly?

Jak už jsem zmiňoval, BMW mělo klasickou koncepci, Seat Leon je předokolka s turbem. Leon více vychází ze sériového auta, díky čemuž je levnější na provoz i údržbu. U předchozího vozu jsme museli každých 1500 kilometrů posílat motor na drahou repasi, čtyřválec 2.0 TSI toho vydrží více. Liší se i převodovka, dříve jsem používal sekvenční, nyní mám k dispozici šestistupňovou dvouspojku DSG. Přeplňování si také žádá jinou práci s plynem, musíte totiž počítat s mírnou prodlevou při zátahu.

Jak se těšíte na novou sezonu? Musíte se nějak fyzicky připravovat?

Těším se moc. Kdyby byly finance, jezdil bych po okruzích 365 dní v roce. Fyzička je v závodech velmi důležitá, během každého vypotíte několik litrů tekutin, zabrat dostanou ruce i další části těla. Denně běhám 12 kilometrů, dělám speciální fitness cviky, dodržuji jídelníček a jednou za týden absolvuji trénink na veslařském trenažéru. Spíše než o výrazné zlepšení kondice mi jde o snížení tepové frekvence, která ovlivňuje mimo jiné i reakční rychlost mozku. Nicméně mám trochu obavy z divácké návštěvnosti ETCC, která je nejistá.

Ačkoliv ještě není uzavřena listina jezdců, dá se předpokládat, že velkou část startovního pole budou tvořit právě Seaty Leon. Těší vás, že spíše než technika budou rozhodovat schopnosti jezdce?

Konkurence je zdravá. Mám rád tlak, který ze mě vždycky dostane to nejlepší. Bez toho bych si jednotlivé závody tolik neužíval. A také jsem radši, když se souboje odehrávají na okruhu a nikoli v boxech, jako tomu je například ve formuli 1, kde taktika mnohdy vítězí nad jezdeckým uměním.

Prakticky celou soutěžní kariéru jste strávil na okruzích. Neláká vás vyzkoušet si jinou disciplínu?

Minulý podzim jsem absolvoval Rally Legend San Marino za volantem Opelu Kadett a moc jsem si to užil. Manželka je ovšem ohledně soutěží nekompromisní, tudíž mě pravděpodobně žádný přesun nečeká (smích).

Video: Jak vznikal Seat Leon Cup Racer

PETR FULÍN

Narozen 8. února 1977 v Plzni. Okruhovou licenci získal v roce 2006 a hned následující rok skončil v BMW 1 Challenge na druhém místě. Totéž umístění zopakoval i ve Škoda Octavia Cupu (2008). Za svou kariéru se několikrát svezl v Audi A4 DTM. Za volant soutěžního Seatu Leon se posadil poprvé před šesti lety. Jeho největším úspěchem jsou dva tituly mistra Evropy v ETCC. Je také držitelem dvou Zlatých volantů (2013, 2014) pro nejlepšího českého okruhového jezdce. Ve volném čase rád lyžuje a především tráví čas s rodinou.

Seat Leon Cup Racer
Motor R4, benzin, turbo
Objem (cm3) 1984
Vrtání x zdvih (mm) 82,5 x 92,8
Výkon (kW/min) 243/6200
Točivý moment (N.m/min) 410/2500
Vnější hlučnost (dB) 98
Pohaněna kola přední
Převodovka 6 DSG/volitelně sekvenční
Diferenciál VAQ/volitelně mechanicky
Brzdy vpředu/vzadu (mm) 362/310
Hmotnost (kg) 1150
Délka (mm) 4363
Šířka vpředu/vzadu (mm) max. 1950
Rozvor (mm) 2666

Tři nej Petra Fulína

Největší soupeř

Největším rivalem jsem si já sám, nicméně i k ostatním jezdcům chovám hluboký respekt.

Nejoblíbenější okruh v seriálu

Těším se prakticky na všechny. Na Slovakiaringu se mi líbí zpravidla přívětivé počasí, v Brně se opět ukáže početná divácká obec. Sicilská Pergusa je zase tradiční okruh s velkými obrubníky. Hungaroring a Zolder absolvuji úplně poprvé, takže uvidíme.

Největší vítězství

Každé vítězství považuji za důležité, záleží spíše na tom, jak jsem ho dosáhl. Pokud to bylo po lítém a napínavém souboji, těší mě to o to více.

Video

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník

Společnost Imoba, která vlastní farmu Čapí hnízdo,…

Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi

Chudým se snížily dávky. Kvůli novému opatření už přišlo…

ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO

Poslanecká sněmovna v dnešním hlasováním nevyslovila…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Dnes 14:40

Zatímco my si na nejmenší SUV v nabídce Škodovky musíme ještě počkat, jeho čínskou podobu už tamní zdroje znají.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

V pětatřiceti debut na olympiádě. Nejedu tam pro maskoty, říká Koukal

V pětatřiceti debut na olympiádě. Nejedu tam pro…

Má něco za sebou. Petr Koukal je mistr světa, celkem byl na pěti šampionátech. Ale olympiáda? To bude…

 

Reflex.cz

Studená válka, jak ji neznáte: Sovětský svaz platil za Pepsi torpédoborci a ponorkami

Studená válka, jak ji neznáte: Sovětský svaz platil…

Pod pojmem studená válka si většina lidí představí svět na pokraji jaderné katastrofy, kterou na poslední chvíli…

4 největší dezinformace u voleb: Drahoš a StB, Zemanův automatický postup a jak je to doopravdy

4 největší dezinformace u voleb: Drahoš a StB,…

Neodmyslitelnou součástí voleb všude ve světě se staly dezinformace a zavádějící informace, které mají poškodit…