reklama


Saab 9-5 a 9-3 Aero

Saab 9-5 a 9-3 Aero

 
 

Nové, výkonově ještě silnější, varianty obou současných modelových řad Saabu, tedy 9-5 i 9-3 budou představeny na podzimním International Motor Show ve Frankfurtu nad Mohanem.

Automobilka Saab uvedla první model Aero již v roce 1984 na Motor Show v belgickém Bruselu a jelikož odpověď zákazníků byla takřka okamžitá, proč tohoto trendu nevyužít a nenavázat na úspěchy modelových řad 900 a 9000s přívlastkem Aero. Stejně jako jejich předchůdci i dnešní modely Aero byly vyvinuty pro ten okruh zákazníků, kteří preferují všechny klady a výhody vozů Saab, zejména bezpečnost, spolehlivost a kvalitu zpracování, ale ještě navíc jsou sportovně založeni a tedy vyžadují od svého vozu těch několik, někdy i desítek, koní navíc, případně další sportovnější úpravy vozu.

Model Saab Aero 9-5 je poháněn další variací už tak dost výkonného motoru 2,3 litru. Má nyní výkonné, tzv. "full-pressure" turbodmychadlo, které spolu se sníženým sportovně upraveným podvozkem dává Saabu 9-5 Aero kombinaci excelentního výkonu i jízdních vlastností. Výkonové charakteristiky se jako snad jediné dají posuzovat i na papíře a tak když řekneme, že motor objemu 2,3 disponuje v této Areo úpravě 230-ti koňmi, tedy necelých 170 kW je to na limuzínu vynikající hodnota. Ovšem když přidáme ještě kroutící moment začínající na neuvěřitelných 19 stech otáčkách ve výši vynikajících 350 Nm, je to výsledek přímo ohromující. S automatem je sice o 20 Nm nižší, ale i tak je to výkon motorářů a ladičů Saabu vskutku úctyhodný.

Saab 9-5 Aero bude nabízen jako sedan (v originále "saloon") nebo ve verzi kombi (wagon). Umím si směle představit rodinku v nacpaném kombi, jak si to sviští přes dvě stě se surfem na střeše na víkend. Charakteristickými prvky obou verzí 9-5 jsou přední spoiler, profilované kryty bočních prahů nebo upravený zadní nárazník. Všechny tyto prvky podtrhují dynamický vzhled vozu Aero a v neposlední řadě také přispívají k jeho lepší aerodynamice (když už se jmenuje Aero. Snížený a tužší podvozek, účinnější brzdy a také sedmnáctky kola z lehkých slitin, zajímavého designu, - to vše ještě zvýrazňuje výjimečného ducha těchto vozů.

Úpravy na voze řady 9-3 jsou vesměs velmi podobné, jen s některými drobnými rozdíly. Menší vůz, menší výkon. Tedy jen lehce nedotažený na špičkový výkon 9-5. Menší brácha na tom s dynamikou bude asi úplně stejně, ale stačí mu k tomu pod kapotou "pouhých" 205 koní (150 kW). Jinak má devět-trojka samozřejmě také pozměněný exteriér, sportovněji tužší podvozek, ale také upravený interiér včetně sedaček ve tvaru misek.

Pro ty šťastlivce z vás, kteří se mohou zařadit po bok např. pánů Polívky nebo obou pánů Svěráků, a zakoupit si vůz této tradiční švédské značky, mám na závěr dvě příznivé zprávy: 1. ceny zatím nejsou známy. 2. Ale známa je informace, že v podstatě ihned s představením těchto vozů se počítá s jejich uvedením na trh. Takže tedy od září už můžete svištět s větrem o závod ve svém novém Saabu 9-3 nebo 9-5 ve sportovní verzi Aero.



Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Historie crash-testů: Saab 9-5 Historie crash-testů: Saab 9-5

Vysoký bezpečnostní standard Saabů let minulých i…

Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička

Ve Švédsku úspěšný Saab 9-5 Biopower spalující směs…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama