Saab 9-5 a 9-3 Aero

Saab 9-5 a 9-3 Aero

 
 

Nové, výkonově ještě silnější, varianty obou současných modelových řad Saabu, tedy 9-5 i 9-3 budou představeny na podzimním International Motor Show ve Frankfurtu nad Mohanem.

Automobilka Saab uvedla první model Aero již v roce 1984 na Motor Show v belgickém Bruselu a jelikož odpověď zákazníků byla takřka okamžitá, proč tohoto trendu nevyužít a nenavázat na úspěchy modelových řad 900 a 9000s přívlastkem Aero. Stejně jako jejich předchůdci i dnešní modely Aero byly vyvinuty pro ten okruh zákazníků, kteří preferují všechny klady a výhody vozů Saab, zejména bezpečnost, spolehlivost a kvalitu zpracování, ale ještě navíc jsou sportovně založeni a tedy vyžadují od svého vozu těch několik, někdy i desítek, koní navíc, případně další sportovnější úpravy vozu.

Model Saab Aero 9-5 je poháněn další variací už tak dost výkonného motoru 2,3 litru. Má nyní výkonné, tzv. "full-pressure" turbodmychadlo, které spolu se sníženým sportovně upraveným podvozkem dává Saabu 9-5 Aero kombinaci excelentního výkonu i jízdních vlastností. Výkonové charakteristiky se jako snad jediné dají posuzovat i na papíře a tak když řekneme, že motor objemu 2,3 disponuje v této Areo úpravě 230-ti koňmi, tedy necelých 170 kW je to na limuzínu vynikající hodnota. Ovšem když přidáme ještě kroutící moment začínající na neuvěřitelných 19 stech otáčkách ve výši vynikajících 350 Nm, je to výsledek přímo ohromující. S automatem je sice o 20 Nm nižší, ale i tak je to výkon motorářů a ladičů Saabu vskutku úctyhodný.

Saab 9-5 Aero bude nabízen jako sedan (v originále "saloon") nebo ve verzi kombi (wagon). Umím si směle představit rodinku v nacpaném kombi, jak si to sviští přes dvě stě se surfem na střeše na víkend. Charakteristickými prvky obou verzí 9-5 jsou přední spoiler, profilované kryty bočních prahů nebo upravený zadní nárazník. Všechny tyto prvky podtrhují dynamický vzhled vozu Aero a v neposlední řadě také přispívají k jeho lepší aerodynamice (když už se jmenuje Aero. Snížený a tužší podvozek, účinnější brzdy a také sedmnáctky kola z lehkých slitin, zajímavého designu, - to vše ještě zvýrazňuje výjimečného ducha těchto vozů.

Úpravy na voze řady 9-3 jsou vesměs velmi podobné, jen s některými drobnými rozdíly. Menší vůz, menší výkon. Tedy jen lehce nedotažený na špičkový výkon 9-5. Menší brácha na tom s dynamikou bude asi úplně stejně, ale stačí mu k tomu pod kapotou "pouhých" 205 koní (150 kW). Jinak má devět-trojka samozřejmě také pozměněný exteriér, sportovněji tužší podvozek, ale také upravený interiér včetně sedaček ve tvaru misek.

Pro ty šťastlivce z vás, kteří se mohou zařadit po bok např. pánů Polívky nebo obou pánů Svěráků, a zakoupit si vůz této tradiční švédské značky, mám na závěr dvě příznivé zprávy: 1. ceny zatím nejsou známy. 2. Ale známa je informace, že v podstatě ihned s představením těchto vozů se počítá s jejich uvedením na trh. Takže tedy od září už můžete svištět s větrem o závod ve svém novém Saabu 9-3 nebo 9-5 ve sportovní verzi Aero.



Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Historie crash-testů: Saab 9-5 Historie crash-testů: Saab 9-5

Vysoký bezpečnostní standard Saabů let minulých i…

Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička

Ve Švédsku úspěšný Saab 9-5 Biopower spalující směs…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…