Saab 9-5 a 9-3 Aero

Saab 9-5 a 9-3 Aero

 
 

Nové, výkonově ještě silnější, varianty obou současných modelových řad Saabu, tedy 9-5 i 9-3 budou představeny na podzimním International Motor Show ve Frankfurtu nad Mohanem.

Automobilka Saab uvedla první model Aero již v roce 1984 na Motor Show v belgickém Bruselu a jelikož odpověď zákazníků byla takřka okamžitá, proč tohoto trendu nevyužít a nenavázat na úspěchy modelových řad 900 a 9000s přívlastkem Aero. Stejně jako jejich předchůdci i dnešní modely Aero byly vyvinuty pro ten okruh zákazníků, kteří preferují všechny klady a výhody vozů Saab, zejména bezpečnost, spolehlivost a kvalitu zpracování, ale ještě navíc jsou sportovně založeni a tedy vyžadují od svého vozu těch několik, někdy i desítek, koní navíc, případně další sportovnější úpravy vozu.

Model Saab Aero 9-5 je poháněn další variací už tak dost výkonného motoru 2,3 litru. Má nyní výkonné, tzv. "full-pressure" turbodmychadlo, které spolu se sníženým sportovně upraveným podvozkem dává Saabu 9-5 Aero kombinaci excelentního výkonu i jízdních vlastností. Výkonové charakteristiky se jako snad jediné dají posuzovat i na papíře a tak když řekneme, že motor objemu 2,3 disponuje v této Areo úpravě 230-ti koňmi, tedy necelých 170 kW je to na limuzínu vynikající hodnota. Ovšem když přidáme ještě kroutící moment začínající na neuvěřitelných 19 stech otáčkách ve výši vynikajících 350 Nm, je to výsledek přímo ohromující. S automatem je sice o 20 Nm nižší, ale i tak je to výkon motorářů a ladičů Saabu vskutku úctyhodný.

Saab 9-5 Aero bude nabízen jako sedan (v originále "saloon") nebo ve verzi kombi (wagon). Umím si směle představit rodinku v nacpaném kombi, jak si to sviští přes dvě stě se surfem na střeše na víkend. Charakteristickými prvky obou verzí 9-5 jsou přední spoiler, profilované kryty bočních prahů nebo upravený zadní nárazník. Všechny tyto prvky podtrhují dynamický vzhled vozu Aero a v neposlední řadě také přispívají k jeho lepší aerodynamice (když už se jmenuje Aero. Snížený a tužší podvozek, účinnější brzdy a také sedmnáctky kola z lehkých slitin, zajímavého designu, - to vše ještě zvýrazňuje výjimečného ducha těchto vozů.

Úpravy na voze řady 9-3 jsou vesměs velmi podobné, jen s některými drobnými rozdíly. Menší vůz, menší výkon. Tedy jen lehce nedotažený na špičkový výkon 9-5. Menší brácha na tom s dynamikou bude asi úplně stejně, ale stačí mu k tomu pod kapotou "pouhých" 205 koní (150 kW). Jinak má devět-trojka samozřejmě také pozměněný exteriér, sportovněji tužší podvozek, ale také upravený interiér včetně sedaček ve tvaru misek.

Pro ty šťastlivce z vás, kteří se mohou zařadit po bok např. pánů Polívky nebo obou pánů Svěráků, a zakoupit si vůz této tradiční švédské značky, mám na závěr dvě příznivé zprávy: 1. ceny zatím nejsou známy. 2. Ale známa je informace, že v podstatě ihned s představením těchto vozů se počítá s jejich uvedením na trh. Takže tedy od září už můžete svištět s větrem o závod ve svém novém Saabu 9-3 nebo 9-5 ve sportovní verzi Aero.



Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky Saab Představujeme

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Historie crash-testů: Saab 9-5 Historie crash-testů: Saab 9-5

Vysoký bezpečnostní standard Saabů let minulých i…

Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička

Ve Švédsku úspěšný Saab 9-5 Biopower spalující směs…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…